Verkkokaupan myynnin kasvattaminen

Kasvatamme verkkokauppanne myyntiä sitouttamalla kertaostajista kanta-asiakkaita

Me kasvatamme verkkokauppanne kanta-asiakkaiden määrää ja heidän keskiostostensa suuruutta. Tällöin asiakkaidenne elinkaariarvo on oikealla tasolla suhteessa uusasiakashankinnan kustannuksiin, mainonnastanne tulee kannattavampaa ja verkkokauppanne kasvaa tasaisesti.

Tuotamme kannattavaa kasvua, emme hetkellistä myyntiä kovilla aleprosenteilla

Kuka tahansa voi kasvattaa verkkokaupan myyntiä isoilla alennuksilla. Vaikka kampanjalla aikaansaatu liikevaihto näyttäisi lukujen valossa hetkellisesti hyvältä, niin viivan alle jäävä summa ei ole kestävällä tasolla.

Verkkokauppanne kasvaa kannattavasti vain, kun nykyiset asiakkaanne ostavat uudelleen. Mitä useampi asiakas ostaa uudelleen, sitä enemmän rahaa kannattaa käyttää myös uusien asiakkaiden hankkimiseen.

Mallimme on tehdä ensiostos mahdollisimman helpoksi ja sitouttaa asiakkaat kanta-asiakkaiksenne siten, että he alkavat hankkimaan lisää sitoutuneita asiakkaita verkkokauppaanne.

1.

Verkkokauppa ei menesty kertaostajilla, vaan uudelleenostajilla

Monessa verkkokaupassa vasta toinen ostos on aidosti kannattava. Lisäksi kanta-asiakkaat ovat parhaita suosittelijoitasi ja auttavat siten myös tuomaan uusia asiakkaita.

2.

Keskiostosta ja ostotiheyttä täytyy kasvattaa

Segmentoimme koko asiakaskuntasi RFM-mallin mukaisesti ja rakennamme markkinointia systemaattisesti sen pohjalta. Mitä tarkemmin asiakaskunta on segmentoitu, sitä kohdennetumpaa viestintää voit tehdä sitouttaaksesi asiakkaasi.

3.

Asiakkaan elinkaariarvo on tärkein kasvatettava tunnusluku

Mittaamme verkkokauppasi tärkeimpiä lukuja aina sivuston liikenteestä konversioiden euromääräiseen arvoon. Olennaisin luku on asiakkaan elinkaariarvo, ja siksi keskitymme kaikessa tekemisessämme erityisesti sen kasvattamiseen.

4.

Mainontaa täytyy mitata ja kehittää jatkuvasti

Valjastamme markkinoinnin teknologiat ja datan verkkokauppanne kasvun tueksi. Tiedämme kokemuksestamme, millä kanavilla, kohdennuksilla ja mainosviestillä tavoitamme niin kylmät kuin lämpimät kohderyhmänne.

5.

Sähköpostimarkkinointi ja SEO ovat verkkokaupan elinehdot

Sähköposti ja SEO pudottavat asiakashankinnan kustannuksia tuomalla ilmaista liikennettä. Molemmat edistävät myös asiakaskokemusta ja sitoutumista; SEO tekee verkkokaupasta helppokäyttöisemmän ja segmentoitu sähköposti tarjoaa asiakasta kiinnostavaa tietoa.

Saamme asioita tapahtumaan

Valittu neljä kertaa Vuoden Toimistoksi

Yli 400 M€ edestä asiakkaillemme tuotettua digitaalista myyntiä ja tarjouspyyntöjä

Yli 1,7 miljardia mainonnan näyttökertaa vuodessa

MVG-MRACE® osana opetusta yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa

Päämääriesi mukaiset digimarkkinoinnin kokonaisratkaisut

  1. Strategia: Luomme strategisen ymmärryksen markkinasta, kohderyhmistä ja kilpailueduistanne. Määritämme digimarkkinointikanavien ja markkinointikonseptien roolit sekä strategiset painopisteet.
  2. Arvolupaus & pääviestit: Määritämme kilpailuetuihinne perustuvat markkinoinnin arvolupaukset ja pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja saavat asiakkaat toimimaan toivotulla tavalla.
  3. Tavoitteet & mittaaminen: Kirkastamme markkinoinnin tavoitteet sekä määrittelemme mittariston kehityskohteiden paikantamiseksi ja dataohjautuvan päätöksenteon mahdollistamiseksi.
  4. Monikanavainen digimarkkinointi: Valjastamme yksittäiset markkinointikanavat toisiaan tukevaksi myynnilliseksi kokonaisuudeksi. Yli 70 tiiviissä yhteistyössä toimivaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaamme mahdollistaa tarkasti asiakkaidemme tarpeisiin vastaavan tiimin kokoamisen.
  5. Jatkuva kehittäminen: Kehitämme asiakkaidemme markkinointia ketterin menetelmin. Annamme toteuttavan työn ohessa dataan perustuvia näkemyksiä markkinoinnin tuloksellisuuden edelleen parantamiseksi.

Toteuttamaamme digitaalista myyntiä ja markkinointia ohjaa MVG-MRACE®-malli, joka mahdollistaa strategisen markkinoinnin systemaattisen johtamisen, mittaamisen ja kehittämisen.

Jutellaanko lisää?

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää