Unilever Food Solutions (UFS) ja Suomen Digimarkkinointi (SDM) ovat tiivistäneet kumppanuuttaan. Takana on aiempaa yhteistyötä sisältömarkkinoinnin parista vuonna 2023. Jatkossa palvelut kattavat entistä laajemmin sisältömarkkinointia sekä markkinoinnin automaatio-osaamista, visuaalista suunnittelua ja käännöspalveluita.
– Haemme kunnianhimoista kasvua, jonka taustalla vaikuttavat myös globaalit tavoitteemme. Halusimme avuksi parhaat digimarkkinoinnin ammattilaiset, UFS:n Channel Marketing Manager (B2B) Jonne Jääskeläinen avaa.
Palvelulupaus on lunastettava myös digitaalisesti
Yhteistyön tavoitteena on tukea UFS:n digitaalista siirtymää. Tähän liittyy erityisesti markkinoinnin automaation (Marketo) ja liidienhallintajärjestelmän tehokkaampaa hyödyntämistä.
– Palvelulupauksemme on ”kokeilta kokeille”. Meille on tärkeää, että pystymme lunastamaan sen myös digitaalisissa kanavissa. Jo kartoitusvaiheessa saimme selvän kuvan, miten SDM:n voi auttaa meitä tavoitteissamme sekä miten he toimijana sopivat arvomaailmaamme ja toimintatapoihimme, Jonne kertoo.
Yhteistyö käynnistyi ketterästi
SDM:llä on oma tapa yhdistää ketteryys ja Growth Hacking -markkinointi. Myös Unileverillä agile-toimintatavat ovat yleisesti käytössä. Sujuvan yhteistyön käynnistäminen onkin ollut helppoa puolin ja toisin: viestintäkanavat, työkalut, palaverirytmi sekä projektien seuranta ovat selkeitä. Sähköpostirumbaa ei ole ja vasteajat pidetään ripeinä.
SDM:lle Unilever Food Solutions on sopivia haasteita tarjoava asiakkuus.
– UFS:lla on kunnianhimoiset tavoitteet ja he tunnistavat digitaalisen markkinoinnin merkityksen. Saamme heiltä sopivaa haastetta, mihin vastaamme monialaisen asiantuntijatiimin voimin. Haluamme sekä saada tuloksia että opettaa samalla myös asiakasta digitaalisen markkinoinnin parhaisiin käytänteisiin, SDM:n asiakasvastaavana toimiva Lauri Hirsilä kertoo.
Läpinäkyvyys jatkuvan kehittämisen pohjana
Jonnen mukaan SDM on hyvä esimerkki siitä, että Suomesta löytyy kansainväliselläkin tasolla kärkitason markkinointiosaamista.
– SDM:n maine suomalaisena digimarkkinointiosaajana oli tiedossani. Olen henkilökohtaisesti oppinut paljon digimarkkinoinnista jo ennen yhteistyötämme, kun olet lukenut SDM:n materiaaleja. Tuen myös mieluummin suomalaista yrittäjyyttä erityisesti tässä taloustilanteessa, vaikka voisin ostaa palveluita esimerkiksi Tanskasta tai Ruotsista, hän kertoo.
Olennaista kumppanuudessa on rohkea kokeileminen, jatkuva testaaminen sekä sen pohjalta joko skaalaaminen tai kehittäminen.
– Digitaalisten ratkaisujen ja tekoälyn aikakaudella meille on tärkeää tehdä töitä kumppanin kanssa, joka pysyy varmasti ajan hermolla ja tuo parhaan osaamisen hyödyksemme. Arvostamme ja odotamme rohkeaa ideointia sekä haastamistakin, Jonne sanoo.
Unilever Food Solutions on (UFS) ravintola-alan ammattilaisten kumppani, joka tarjoaa tuotteita, keittiöratkaisuja ja reseptiikkaa yli sadan vuoden kokemuksella maailmanlaajuisesti. UFS edustaa lukuisia huippubrändejä, kuten Hellmann’s, Knorr, Maizena ja The Vegetarian Butcher. Asiakkaiden tarpeet, vastuullisuus sekä edustettujen brändien laatu ovat kaikessa tekemisessä ratkaisevia elementtejä. Lue lisää yrityksen sivuilta.