Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

Unilever Food Solutions (UFS) ja Suomen Digimarkkinointi (SDM) ovat tiivistäneet kumppanuuttaan. Takana on aiempaa yhteistyötä sisältömarkkinoinnin parista vuonna 2023. Jatkossa palvelut kattavat entistä laajemmin sisältömarkkinointia sekä markkinoinnin automaatio-osaamista, visuaalista suunnittelua ja käännöspalveluita.

– Haemme kunnianhimoista kasvua, jonka taustalla vaikuttavat myös globaalit tavoitteemme. Halusimme avuksi parhaat digimarkkinoinnin ammattilaiset, UFS:n Channel Marketing Manager (B2B) Jonne Jääskeläinen avaa.

Palvelulupaus on lunastettava myös digitaalisesti

Yhteistyön tavoitteena on tukea UFS:n digitaalista siirtymää. Tähän liittyy erityisesti markkinoinnin automaation (Marketo) ja liidienhallintajärjestelmän tehokkaampaa hyödyntämistä.

– Palvelulupauksemme on ”kokeilta kokeille”. Meille on tärkeää, että pystymme lunastamaan sen myös digitaalisissa kanavissa. Jo kartoitusvaiheessa saimme selvän kuvan, miten SDM:n voi auttaa meitä tavoitteissamme sekä miten he toimijana sopivat arvomaailmaamme ja toimintatapoihimme, Jonne kertoo.

Yhteistyö käynnistyi ketterästi

SDM:llä on oma tapa yhdistää ketteryys ja Growth Hacking -markkinointi. Myös Unileverillä agile-toimintatavat ovat yleisesti käytössä. Sujuvan yhteistyön käynnistäminen onkin ollut helppoa puolin ja toisin: viestintäkanavat, työkalut, palaverirytmi sekä projektien seuranta ovat selkeitä. Sähköpostirumbaa ei ole ja vasteajat pidetään ripeinä.

SDM:lle Unilever Food Solutions on sopivia haasteita tarjoava asiakkuus.

– UFS:lla on kunnianhimoiset tavoitteet ja he tunnistavat digitaalisen markkinoinnin merkityksen. Saamme heiltä sopivaa haastetta, mihin vastaamme monialaisen asiantuntijatiimin voimin. Haluamme sekä saada tuloksia että opettaa samalla myös asiakasta digitaalisen markkinoinnin parhaisiin käytänteisiin, SDM:n asiakasvastaavana toimiva Lauri Hirsilä kertoo.

Läpinäkyvyys jatkuvan kehittämisen pohjana

Jonnen mukaan SDM on hyvä esimerkki siitä, että Suomesta löytyy kansainväliselläkin tasolla kärkitason markkinointiosaamista.

– SDM:n maine suomalaisena digimarkkinointiosaajana oli tiedossani. Olen henkilökohtaisesti oppinut paljon digimarkkinoinnista jo ennen yhteistyötämme, kun olet lukenut SDM:n materiaaleja. Tuen myös mieluummin suomalaista yrittäjyyttä erityisesti tässä taloustilanteessa, vaikka voisin ostaa palveluita esimerkiksi Tanskasta tai Ruotsista, hän kertoo.

Olennaista kumppanuudessa on rohkea kokeileminen, jatkuva testaaminen sekä sen pohjalta joko skaalaaminen tai kehittäminen.

– Digitaalisten ratkaisujen ja tekoälyn aikakaudella meille on tärkeää tehdä töitä kumppanin kanssa, joka pysyy varmasti ajan hermolla ja tuo parhaan osaamisen hyödyksemme. Arvostamme ja odotamme rohkeaa ideointia sekä haastamistakin, Jonne sanoo.

Unilever Food Solutions on (UFS) ravintola-alan ammattilaisten kumppani, joka tarjoaa tuotteita, keittiöratkaisuja ja reseptiikkaa yli sadan vuoden kokemuksella maailmanlaajuisesti. UFS edustaa lukuisia huippubrändejä, kuten Hellmann’s, Knorr, Maizena ja The Vegetarian Butcher. Asiakkaiden tarpeet, vastuullisuus sekä edustettujen brändien laatu ovat kaikessa tekemisessä ratkaisevia elementtejä. Lue lisää yrityksen sivuilta.

Lue lisää uutisia.

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

    SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollista...

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • SDM:n vuosi 2023 oli menestyksekäs haastavasta markkinasta huolimatta

    Miten sujui SDM:n vuosi 2023, ja mitä on tiedossa vuonna 2024? Lue toimitusjohtajan katsaus!

    Lue lisää