Puiden istutushanke kompensoi digitoverien vuosittaiset CO2-päästöt

785 mäntyä istutetaan hiilinieluksi kompensoimaan henkilöstömme päästöjä vuodelle 2022

Vastuu yhteisestä ympäristöstä koskettaa meitä kaikkia, minkä vuoksi olemme toistamiseen kompensoineet henkilöstömme vuodessa tuottamat hiilidioksidipäästöt.

Päästövähennys toteutetaan kotimaisen Ilmastoapu-välittäjän kautta, joka on erikoistunut sertifioituihin ja mitattaviin päästövähennyshankkeisiin.

CO2-hyvitys toteutetaan istuttamalla puita entiselle turvetuotantoalueelle. Alueelle istutetaan 785 männyntaimea, jotka sitovat hiiltä tehokkaasti elinkaarensa aikana. Tyypillisesti suomalainen mänty sitoo hiiltä arviolta 600 kg, ja optimaalisella kasvupaikalla jopa 1000 kg.

Digitoveriemme päästömäärä vuodelle 2022 on 470 tonnia CO2. Vähennyksen ja istutettavien puiden määrän perusteena on keskivertosuomalaisen hiilidioksidipäästöt. Tänä vuonna vähennyksen määrä on edellisvuotta suurempi, koska vuoden aikana olemme rekrytoineet uusia digitovereita.

Miksi hyvitämme hiilidioksidipäästöt?

Meille arvojohdettuna yrityksenä on tärkeää kuunnella työntekijöidemme eli digitoverien toiveita ja viedä niitä käytäntöön.

Jo viime vuonna nousi halu vaikuttaa enemmän yhteiskuntaan, ja ilmastohuoli on monelle tuttua. Oli siis selvää, että uusimme päästövähennyshankkeemme myös tänä vuonna, etenkin kun kohde löytyi tällä kertaa kotimaasta. Great Place to Work -sertifioituna yrityksenä kulttuurimme ulottuu päivittäisen työn ulkopuolelle luontevasti. Osallistumme vuosittain erilaisiin hyväntekeväisyysprojekteihin, joiden kanssa kompensaatio on hyvin linjassa.

kompensointitodistus

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

    SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollista...

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

    Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

    Lue lisää