Olemme Suomen parhaita työpaikkoja tänäkin vuonna – pisteet paranivat viime vuodesta

Olemme Suomen 4. paras työpaikka Great Place to Work (GPTW) -tutkimuksessa sarjassa pienet organisaatiot.

Vuoden Parhaiden työpaikkojen tittelit on jälleen jaettu vuodelle 2022, ja me SDM:llä nappasimme sijan 4. Kisasimme sarjassa “pienet organisaatiot”, joka sisälsi mikro-ja pienyritykset, joissa on maksimissaan 49 työntekijää.

Tutkimuksen toteutti vuoden parhaita työpaikkoja ränkkäävä Great Place to Work. Tulos perustuu työntekijöiden antamaan anonyymiin palautekyselyyn, jossa kartoitetaan työntekijöiden tyytyväisyyteen vaikuttavia seikkoja kattavasti. Kyselyssä mitataan työntekijöiden kokemusta mm. työkulttuurista, vaikuttamismahdollisuuksista, johdon toiminnasta sekä palkitsemisesta.

Sijoitus on meille juhlan ja ylpeyden aihe etenkin kolmesta syystä:

1) Ihmiset ovat strategiamme ytimessä, ja tunnustus näyttää toteen tekemäämme työtä henkilöstön hyvinvoinnin eteen.

2) Työntekijämme eli digitoverit ovat tutkitusti tyytyväisiä työhönsä.

3) Paransimme pisteitämme edellisvuosiin nähden.

Aiempien vuosien sijoituksemme ovat olleet 3. ja 8. Palkintosijoja tärkeämpää on kuitenkin katsoa kokonaispistemäärää ja verrata sitä aiempiin vuosiimme. Kilpailemme siis ennen kaikkea itseämme vastaan.

”Olemme iloisia siitä, että pisteemme paranivat jälleen viime vuodesta. Olemme osallistuneet kisaan nyt kolmena vuotena, ja jokaisella kerralla pisteet ovat parantuneet ja ennen kaikkea tulosten avulla olemme pystyneet kehittämään omia arjen toimintamalleja ja prosseja”, HR-johtajamme Paula Rautiainen sanoo.

Kohti Euroopan parasta työpaikkaa

Hyvän työpaikkamme tukipilarit muodostuvat ihmisistä, asiakkaista ja taloudellisesta kannattavuudesta. Toimivaan palettiin tarvitaan kaikkia kolmea, sillä uskomme, että tyytyväinen henkilöstö tekee tyytyväiset asiakkaat.

”Kokonaisuutena SDM:n henkilöstöasiat ovat loistavalla tasolla. Koska henkilöstömme kokee työnsä merkitykselliseksi ja heistä välitetään, se näkyy suoraan myös asiakastyytyväisyydessä. Menestyimme Vuoden Toimisto -kisassa tänäkin vuonna jääden vain 0,01 pisteen erolla toiseksi, mikä kertoo edelleen siitä, että asiakkaamme kokevat saavansa loistavaa palvelua huippuasiantuntijoilta”, Rautiainen sanoo.

Vaikka tämän vuoden tulokset ovat erinomaiset, jatkamme hyvän työpaikan kehittämistä. GPTW-tunnustus on voimassa vain vuoden kerrallaan, minkä vuoksi hyvän työpaikan titteli on lunastettava joka vuosi uudelleen. Ensi vuonna kisaamme jo suuremmassa sarjassa, eli keskisuurten yritysten kategoriassa.

Analysoimme tulokset SDM:n henkilöstön ja johdon kanssa, ja tartumme kyselyssä nousseisiin kehityskohteisiin. Samalla tietenkin säilytämme ne asiat, jotka jo nyt saivat täyden tyytyväisyyden.

Kymmenen vuoden aikana olemme kasvaneet yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista, mutta työmme jatkuu kohti kansainvälisiä tavoitteita.

”Hyvän työpaikan kehitystyö jatkuu digitoverien arvokkaan palautteen pohjalta. Tavoitteenamme on olla viimeistään vuonna 2030 Euroopan paras työpaikka, jossa hyvinvoiva henkilöstö pääsee kehittymään ja loistamaan”, sanoo Jaakko Suojanen, toimitusjohtajamme.

Lue lisää Great Place to Work -tutkimuksesta täältä.

Jos työ digimarkkinoinnin huipulla tutkitusti hyvässä työpaikassa kuulostaa hyvältä, hae meille töihin! Tällä hetkellä etsimme mm. uutta digimarkkinoinnin strategia vakituiseen ja kokoaikaiseen työsuhteeseen. Katso kaikki avoimet paikkamme täältä.

Tsekkaa videolta, miten kasvoimme kahden hengen yrityksestä 60 digiammattilaista työllistäväksi huipputyöpaikaksi!

 

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

    SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollista...

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

    Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

    Lue lisää