Kumppaniartikkeli: Jos et tunne kohderyhmääsi, voit onnistua markkinoinnissa vain tuurilla

Kauppalehden kumppaniartikkelissa kerromme, miten muuttuvassa digitalisoituvassa ympäristössä voi menestyä.

Jos et tunne kohderyhmää, markkinoinnin tuloksellisuus on vain hakuammuntaa. Digitaalinen toimintaympäristö vaatii markkinoinnilta pohjatyön, joka mahdollistaa ketterät muutokset ja joustavan digipresenssin. Uusien teknologioiden hyödyntäminen on välttämätöntä, mutta teknologioiden tarkoitus on toimia mahdollistajina – ei itsetarkoituksena.

Kauppalehden kumppaniartikkelisssa Suomen Digimarkkinoinnin strategi Kimmo Pulkka ja kaupallinen johtaja Niko Lahtinen avaavat kohderyhmän tuntemisen tärkeyttä. He antavat myös konkreettisia vinkkejä, miten kilpailuetua voi kehittää digitaalisessa toimintaympäristössä.

Verkko on uusi huippumyyjä, mutta useat yritykset eivät kuitenkaan osaa puhua tarpeeksi moniäänisesti eri ostajapersoonille. Sisällöt tulee suunnitella ja rakentaa niin, että asiakas pysyy ottamaan itse selvää asioista, huomioiden myös eri kohderyhmien tarpeet, intressit ja erot, toteaa Niko Lahtinen.

>> Digimarkkinoinnin kirjan toinen painos kaupoissa!

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

    SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollista...

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

    Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

    Lue lisää