Jos et tunne kohderyhmää, markkinoinnin tuloksellisuus on vain hakuammuntaa. Digitaalinen toimintaympäristö vaatii markkinoinnilta pohjatyön, joka mahdollistaa ketterät muutokset ja joustavan digipresenssin. Uusien teknologioiden hyödyntäminen on välttämätöntä, mutta teknologioiden tarkoitus on toimia mahdollistajina – ei itsetarkoituksena.
Kauppalehden kumppaniartikkelisssa Suomen Digimarkkinoinnin strategi Kimmo Pulkka ja kaupallinen johtaja Niko Lahtinen avaavat kohderyhmän tuntemisen tärkeyttä. He antavat myös konkreettisia vinkkejä, miten kilpailuetua voi kehittää digitaalisessa toimintaympäristössä.
Verkko on uusi huippumyyjä, mutta useat yritykset eivät kuitenkaan osaa puhua tarpeeksi moniäänisesti eri ostajapersoonille. Sisällöt tulee suunnitella ja rakentaa niin, että asiakas pysyy ottamaan itse selvää asioista, huomioiden myös eri kohderyhmien tarpeet, intressit ja erot, toteaa Niko Lahtinen.