Innolux-tuotemerkin takana on suomalainen Innojok Oy, joka suunnittelee ja valmistaa laadukkaita valaisimia. Innoluxista on kasvanut nopeasti Suomen johtava valaisinyritys, jonka tuotteet ovat monelle skandinaavista tyyliä, ajatonta suunnittelua ja huippulaatua arvostavalle tuttuja.
Innoluxin liikevaihto kasvoi viimeisimmän tilikauden aikana +20 %. Seuraavaksi samanlaista tasaista kasvua haetaan muun muassa digitaalisen markkinoinnin ja verkkokauppamyynnin keinoin. Kumppaniksi kasvuun valittiin Suomen Digimarkkinointi Oy.
Ensimmäisen vaiheen tavoitteena 10 %:n liikevaihto verkkokaupasta – samalla digitaalisen markkinoinnin panostukset tukevat jälleenmyyjiä
Innoluxin myynnistä iso osa tapahtuu jälleenmyyjien sekä btob-puolen suunnittelijoiden ja projektien kautta. Jatkossa jälleenmyyjien työtä tuetaan yhä tehokkaammalla brändimarkkinoinnilla digitaalisissa kanavissa.
– Samalla uudenlainen digitaalinen markkinointi palvelee entistä paremmin loppuasiakkaitamme. Tulemme tarjoamaan muun muassa aitoa lisäarvoa tuottavaa sisältöä tuotteisiin ja valon vaikutuksiin liittyen, Innoluxin kehitysjohtaja Mika Jokiniemi sanoo.
Laajan jälleenmyyntiverkoston rinnalla Innoluxilla on oma tuore verkkokauppa, jonka myyntiä halutaan kasvattaa merkittävästi Suomessa ja kansainvälisesti.
Kasvun aikana tärkeimpiä tavoitteitamme ovat markkinoinnin mitattavuuden lisääminen ja toimenpiteiden jatkuva optimoiminen. Suomen Digimarkkinoinnin MRACE-malli pohjautuu juuri tähän. – Innoluxin myyntijohtaja Joni-Petteri Ikonen
– Haluamme myös kehittää asiakaskokemustamme digitaalisissa kanavissa. Tämä vaatii paljon laadukasta sisältöä, kohdennettuja ja oikea-aikaisia kampanjoita sekä tehokasta markkinoinnin automaatiota. Viemme kaikki nämä toimenpiteet seuraavalle tasolle yhdessä Suomen Digimarkkinoinnin kanssa, hän jatkaa.
Yhteistyö Suomen digimarkkinoinnin kanssa kehittää jatkuvasti myös omaa osaamista
Yhteistyön alkuvaiheessa luodaan MRACE-markkinointimalliin perustuva suunnitelma, jonka avulla kokonaisuuden hahmottaminen ja budjetointi on selkeää.
Markkinointitoimenpiteet käynnistetään kattavilla SEO-CRO- ja some-strategioilla, ostajapersoonien määrittelyllä sekä sisältösuunnitelmalla. Samalla Suomen Digimarkkinointi räätälöi Innoluxin käyttöön markkinoinnin automaation, jossa tullaan keskittymään tarkkaan segmentointiin, asiakaskokemuksen parantamiseen ja keskiostoksen kasvattamiseen. Mitattavuus, jatkuva kehittäminen ja optimointi varmistetaan jatkuvalla asiantuntijapalvelulla.
Alusta asti meitä vakuutti se, että pääsemme tekemään suoraan yhteistyötä kunkin kanavan asiantuntijan kanssa. Yhdessä he muodostavat meitä palvelevan kattavan tiimin. Samalla opimme itse suoraan digimarkkinoinnin asiantuntijoilta. – Innoluxin kehitysjohtaja Mika Jokiniemi
Niin ikään Suomen digimarkkinointi tulee vastaamaan Innoluxin Google Ads-, Google Shopping-, Google Ads Display Network- sekä sosiaalisen median mainonnasta.
– Kasvava näkyvyys oikeissa kohderyhmässä palvelee sekä omaa brändin rakentamistamme, verkkokauppaamme että jälleenmyyjiemme työtä. Odotamme, että Suomen Digimarkkinointi rakentaa meille selkeät mittarit, jolloin markkinointitoimenpiteiden ja siten myös muiden liiketoimintapäätösten tekeminen on perusteltua, Jokiniemi sanoo.
MRACE-markkinointimalli vastaa erinomaisesti kokonaisvaltaiseen haasteeseen
Suomen Digimarkkinoinnin myyntijohtaja Ilari Tervonen on koko muun tiimin kanssa innoissaan uudesta tavoitehakuisesta asiakkaasta. Innoluxin kanssa tullaan pitämään säännöllisesti yhteisiä tulos- ja suunnittelupalavereita ketterän projektinhallintamallin mukaisesti.
– Juuri tällaiset kokonaisvaltaiset ja pitkäkestoiset haasteet ovat meille ominaisia. Saimme koota Innoluxille riveistämme kunkin digimarkkinoinnin osa-alueen ammattilaisista koostuvan tiimin. Yhdessä asiakkaan kanssa he suunnittelevat, toteuttavat ja raportoivat jatkuvasti sekä yksittäisiä toimenpiteitä että huolehtivat koko MRACE-mallin mukaisesta kokonaisuudesta. Uskon, että Innoluxin verkkokaupassa tullaan näkemään merkittävää kasvua ja kehitystä vuoden 2021 aikana ja siitä eteenpäin.