EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollistamiseksi. Hanke sai rahoitusta Euroopan unionilta.

MRACE® – Strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollistamiseksi

Suomen Digimarkkinointi Oy on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollistamiseksi. Hanke sai rahoitusta Euroopan unionilta.

Hankkeen tausta ja tavoitteet

Hankkeen taustalla oli tarve luoda strategisempia markkinoinnin tuotteita vastaamaan tämän päivän asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin. Pandemian myötä yritysten digitaalinen kilpailu on koventunut, minkä vuoksi markkinoinnin täytyy olla entistä erottuvampaa ja kannattavampaa.

Tavoitteenamme oli kehittää erilaisia tuotteita, joilla mahdollistetaan yritysten markkinointistrategioiden luominen. Hyvä markkinointistrategia koostuu toimintaympäristön ja kohderyhmän tuntemisesta, selkeistä tavoitteista sekä oikeiden markkinointikanavien ja -viestien valitsemisesta.

Hankkeen toteutus ja tulokset

Hankkeen aikana kehitimme viisi uutta strategiatuotetta:

  1. Kilpailija-analyysi
  2. Ostajapersoonat & kanavastrategia
  3. Brändistrategia
  4. Arvolupaus
  5. Markkinoinnin tavoiteasetannan workshop

Tuotekehitystä varten teimme yhteistyötä Jyväskylän yliopiston kanssa, jotka tutkivat B2B-asiakkaiden ostokäyttäytymistä haastattelututkimuksen kautta. Lisäksi hyödynsimme Omega Research Oy:n asiantuntemusta tuotesparrauksessa. Nämä yhteistyöt toivat arvokasta näkemystä tuotteiden kehittämiseen ja viimeistelyyn.

Hanke saavutti tavoitteensa erinomaisesti, sillä kehitettyjä tuotteita on jo myyty sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille. Tuotteet ovat herättäneet suurta kiinnostusta kohderyhmässämme, ja olemme saaneet hankittua merkittäviä uusia asiakkuuksia, joilla on myös kansainvälistä liiketoimintaa.

Hankkeen vaikutukset ja tulevaisuus

Uudet strategiatuotteet mahdollistavat markkinoiden laajemman avautumisen ja yrityksemme entistä vahvemman kasvun. Hankkeen myötä pystymme hankkimaan enemmän isoja, kansainvälisiä asiakkaita, mikä luo liiketoiminnallemme kasvua ja vakautta. Samalla saamme arvokasta kokemusta ja referenssejä kansainvälisiltä markkinoilta.

Hanke on antanut meille paremmat valmiudet kansainvälistymiseen, rekrytointiin sekä myynnin ja yritystoiminnan kasvuun. Jatkamme tuotteiden kehittämistä asiakaspalautteen pohjalta ja seuraamme markkinoiden muutoksia pysyäksemme kilpailukykyisinä. Tavoitteenamme on fokusoitua jatkossa entistä vahvemmin kansainvälisille markkinoille tähtääviin asiakkaisiin ja edistää siten omaa kansainvälistymistämme.

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

    Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

    Lue lisää
  • SDM:n vuosi 2023 oli menestyksekäs haastavasta markkinasta huolimatta

    Miten sujui SDM:n vuosi 2023, ja mitä on tiedossa vuonna 2024? Lue toimitusjohtajan katsaus!

    Lue lisää