Tietopankki

Tervetuloa Suomen kattavimpaan digimarkkinoinnin tietopankkiin!

Täältä löydät asiantuntijoidemme laatimat materiaalit MRACE®-mallimme eri vaiheisiin ja kanaviin liittyen. Etsitpä sitten konkreettista apua markkinoinnin automaatioihin, ideoita tavoitteiden asettamiseen tai vinkkejä digimarkkinointipalveluiden ostoon liittyen, löydät vastaukset ladattavista sisällöistämme ja muista materiaaleistamme.

Oppaat ja työkirjat

7 vaihetta markkinointistrategian luomiseen

Haluatko tehdä markkinointia, joka tuottaa laadukkaampia liidejä, vauhdittaa myyntiä ja turvaa brändinne pitkän aikavälin kysyntää?

Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte.

Lue lisää

Verkkosivuston sisältöjen auditointi

Sisältö on verkkosivustosi tärkein myyjä, vakuuttaja ja ostopolulla ohjaaja. Haluatko tietää kuinka hyvin se suoriutuu tehtävästään?

Kuinka hyvin verkkosivustosi sisällöt toimivat? Selvitä se oppaan avulla!

Lue lisää
Video opas

Herätä huomio laadukkaalla videolla, joka toimii ja näyttää hyvältä eri kanavissa!

Kanavakohtaiset ohjeet valitse oikea frame rate, tiedostokoko ja pituus

Video-ohjeistukset vaihtelevat sen mukaan, mihin kanavaan video menee ja onko se esimerkiksi pysty- vai vaaka-video. Kokosimme kätevän oppaan, josta näet tärkeimmät speksit kootusti.

Lue lisää

Vuoden toimisto -tutkimuksen tulokset 2024

Vuoden toimisto jo neljättä kertaa: katso tulokset!

Miten asiakkaamme arvioivat meidät ja millaisia tuloksia he ovat saaneet yhteistyömme aikana?

Lue lisää

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen oikein

3-vaiheinen malli, jolla asetat markkinoinnin tavoitteet yrityksen strategisten tavoitteiden pohjalta.

Opit oppaasta kuinka asetat markkinoinnin tavoitteet niin, että ne tukevat yrityksen pitkän ajan tavoitteita

Lue lisää

Web-analytiikan opas

Mittaamisen strategia ja tekninen toteutus MRACE®-mallin mukaan

Kun web-analytiikan mittaristo on rakennettu liiketoimintanne tavoitteita tukevasti ja keräämäsi data on varmasti laadukasta, voit tehdä bisnespäätöksiä datan pohjalta luottavaisin mielin.

Lue lisää

Onnistu rekrytoinneissa

Kuinka Suomen parhaat työpaikat tekevät työnantajamarkkinointia?

Käytännön opas onnistuneisiin rekrytointeihin ja erottuvaan työnantajamarkkinointiin HR:lle ja yritysjohdolle.

Lue lisää

Kehitä somemarkkinointiasi MRACE® -mallin avulla

7 toimintaperiaatetta parempiin tuloksiin.

Sosiaalisen median maksettu mainonta sopii erinomaisesti asiakashankintaan kaikessa liiketoiminnassa, sillä juuri sinunkin asiakkaasi viettävät siellä eniten aikaa.

Lue lisää
hakusanatutkimus-opas

Hakusanatutkimus ja MRACE®-sisältösuunnitelma

Näin nouset Googlen kärkisijoille ja muunnat kävijävirran kaupaksi.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio ja Lifecycle-ajattelu

Lue, miten MRACE® -malli ja data auttavat sinua saavuttamaan digimarkkinoinnin ja myynnin strategiset tavoitteet.

Lue lisää

Lifecycle-markkinointi Salesforce Pardotin avulla

Luo lifecycle-markkinoinnille strategia, viritä CRM ja tuota oikeanlaista sisältä sekä automaatioita.

Lifecycle-markkinointi on top-perform-yritysten käyttämä strategia B2B-myynnin ja markkinoinnin yhtenäistämiseen ja tulosten kehittämiseen.

Lue lisää

Verkkokaupan tärkeimmät sähköpostiautomaatiot

10 automaatiota, jotka kasvattavat verkkokaupan myyntiä 7-15 %

Oppaasta opit 10 sähköpostiautomaatiota, jotka ovat jatkuvalla testauksella kasvattaneet verkkokaupan myyntiä 7-15% sekä kuinka automaatiot rakennetaan niin, että ne tuntuvat asiakkaasta palvelulta.

Lue lisää

Ostajapersoonat-työkirja

22-sivuisesta työkirjasta löydät muunmuassa valmiit pohjat ostajapersoonien luomiseen, täytettävän sisältökartan konversiopolkujen luomiseen sekä 3 edistynyttä datan keräämisen keinoa

Lue lisää

Hakukoneoptimointi -ostajan opas

Hakukoneoptimoinnin avulla yrityksenne löytyy korkeammalta hakutuloksista, kun ostovalmis asiakas etsii teitä. Pelkkä korkeiden hakutulosten tuoma kävijävirta ei kuitenkaan näy liikevaihdossanne vielä mitenkään. Oppaassa käymme läpi, kuinka muutat kävijävirran asiakkaiksenne.

Lue lisää

Google Ads -ostajan opas

Miten teemme tuloksellista Google Ads -mainontaa ja mitkä 10 kysymystä sinun tulee kysyä ennen yhteistyötä? Tiivistimme yli 20 000 tunnin kokemuksemme Google Ads -mainonnasta yhteen oppaaseen, jonka avulla pystyt valitsemaan yrityksellenne sopivimman kumppanin.

Lue lisää

Verkkokauppa­opas

Haluatko enemmän myyntiä verkkokaupallesi? Lataa 4 kullanarvoista vinkkiä verkkokauppasi markkinointiin!

Facebook-markkinointi -ostajan opas

Ostajan oppaasta opit, mitkä 10 kysymystä sinun tulee kysyä ostaessasi Facebook-markkinointia. Käymme myös läpi orgaanisen ja maksetun mainonnan eroja, mikä on tärkeimpiä asioita ymmärtää ostotilanteessa.

Lue lisää

Digimarkkinoinnin verkkolehdet

Verkkolehdissämme pääset uppoutumaan digitaalisen markkinoinnin tärkeisiin osa-alueisiin muiden markkinoinnin ammattilaisten ja päättäjien kanssa kanssa.

Lehdet ovat täynnä mielenkiintoisia haastatteluja ja näkemyksiä!

Lue lisää
SDM ja ketterä Growth Hacking

SDM:llä olemme kehittäneet oman tapamme ketteryyden ja Growth Hacking -markkinoinnin yhdistämiseksi.

Tässä oppaassa käymme läpi, miten viemme näiden ajattelutapojen opit käytäntöön ja varmistamme, että kehitämme asiakkaidemme markkinointia koko ajan eteenpäin.

Digimarkkinointi – Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän

Digimarkkinoinnin kirja

Kuinka luot kilpailutilanteeseen soveltuvan markkinointistrategian ja viet sen käytäntöön digitaalisen markkinoinnin avulla?

Siihen vastauksen antaa Suomen ensimmäinen digimarkkinoinnin kirja, joka käsittelee digitaalista markkinointia laajana kokonaisuutena aina markkinointistrategian luomisesta tulosten mittaamiseen. Teoksessa yhdistyvät Suomen parhaaksi valitun digitoimiston sekä alan johtavien tutkijoiden ja opettajien osaaminen.

Lue lisää

Digimarkkinoinnin podcast

Miten luodaan voittava digimarkkinoinnin strategia? Mihin MRACE® -mallin tuloksellisuus perustuu? Ota kuunteluun podcast, jonka avulla opit mitatusti parhaat strategiat ja käytänteet digitaaliseen markkinointiin.

Suomen Digimarkkinoinnin podcastissa syvennytään strategisiin kysymyksiin yhdessä markkinoinnin konkareiden, alan johtavien tutkijoiden ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston asiantuntijoiden eli digitovereiden kanssa.

Digimarkkinointi podcast

Suomen suurin digitaalisen markkinoinnin kirjasto

    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t…

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss…

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää