Rekrymarkkinointi

Rekrytoi alan parhaat työntekijät

Miten saat rekrytoitua juuri ne ihmiset, joita kaikki kilpailijannekin tavoittelevat? Kun haluat tavoittaa alasi huippuosaajat, pelkkä huolellisesti laadittu rekrytointi-ilmoitus ei riitä.

Tarvitset suunnitelmallista ja erottuvaa digimarkkinointia, joka tavoittaa potentiaaliset työnhakijat, jättää yrityksestänne muistijäljen ja saa HR-osastonne sähköpostin täyttymään toinen toistaan laadukkaammista työhakemuksista.

Kuinka erottua työnantajana, kun kaikki muutkin tavoittelevat parhaita osaajia?

Vain pieni prosentti toimialasi kovimmista tekijöistä on etsimässä uutta työpaikkaa juuri nyt. Erottuva rekrytointimarkkinointi kuitenkin jättää muistijäljen myös tulevaisuuden potentiaaliseen työnhakijaan. Kun työpaikan vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi, on se yritys puoleensavetävin, josta hakija on jo aiemmin luonut positiivisen mielikuvan potentiaalisena työnantajana.

Mutta mistä oikeastaan puhumme, kun puhumme erottuvasta rekrytointimarkkinoinnista? Siihen ei välttämättä tarvita lennokkaita TikTok-videoita (niitä yhtään väheksymättä), vaan kaiken ytimessä on yrityksenne arvot, erottautumistekijät ja kilpailuedut, jotka sanallistamme ja kiteytämme työnhakijan saamiksi uniikeiksi eduiksi.

Ensin kohdennamme markkinoinnin tarkasti juuri toivotunlaisille hakijoille. Sitten herätämme potentiaalisissa työnhakijoissa kiinnostuksen ja johdatamme heidät sivustollenne. Lopuksi opetamme työnhakijoille sivuillanne, mitä uniikkia te tarjoatte työnantajana, jolloin saamme enemmän hakemuksia sellaisilta hakijoilta, joita haluat teille töihin.

1.

Rekrytointi on myyntiä ja markkinointia

Työpaikka täytyy myydä työnhakijalle samalla tapaa kuin yrityksen palvelut asiakkaalle. Silti rekrymarkkinointiin käytetään häkellyttävän vähän panostuksia, vaikka hyvät työntekijät ovat yrityksen tärkein voimavara.

2.

Rekrymarkkinointi tarvitsee strategian taustalle

Ennen kuin toimimme, haluamme ymmärtää yrityksenne liiketoimintakenttää ja aitoja erottautumistekijöitä, sekä työnhakijoidenne ydintarpeita. Toteutamme tämän vuoksi ketterän kilpailija-analyysin ja määrittelemme tavoittelemanne tärkeimmät hakijapersoonat.

3.

Kaikki markkinointi on myös rekrymarkkinointia

Rekrymarkkinointi ei ole muusta markkinoinnista erillistä. Kaikki yrityksenne tekemä markkinointi luo brändimielikuvan lisäksi väistämättä myös työnantajamielikuvaa. Siksi yhtenäisyys kaikissa markkinointitoimenpiteissä on olennaista – toistuva pääviesti ja brändi-ilme myös vahvistavat yrityksenne jättämää muistijälkeä.

4.

Luomme välittömiä tuloksia ja pitkän ajan kysyntää

Voimme lisätä työhakemusten määrää yksittäiseen avoimeen paikkaan, minkä lisäksi pystymme tekemään pitkäjänteisiä tuloksia tekemällä työnhakijoille suunnattua markkinointia. Yleensä hyvät tulokset vaativat molempia!

5.

Kaikki tarvittava on jo olemassa

Rekrymarkkinoinnissa on kyse siitä, että yrityksenne uniikit edut, kulttuuri ja mahdollisuudet tuodaan hakijaa kiinnostavalla tavalla esiin. Te siis elätte päivittäin todeksi niitä asioita, minkä takia potentiaalinen työntekijä voisi haluta teille töihin. Meidän tehtävämme on sanoittaa ne hakijaa kiinnostavalla tavalla.

Saamme asioita tapahtumaan

4x Vuoden toimisto

20 korkeakoulua <3 MVG-MRACE®

1,7 miljardia impressiota 2023

340 M € luotu pipelinen arvo 2023

100 % mitattavaa myynnin kasvua

Kuinka saamme aikaan tuloksia?

  1. Strategia: Luomme strategialla ymmärryksen markkinasta, kohderyhmästä ja kilpailueduistanne
  2. Pääviestit: Määritämme markkinoinnin pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja kiinnostavat asiakasta
  3. Tavoitteet & mittaaminen: Asetamme markkinoinnin tavoitteet ja mittariston, jotta voimme monistaa onnistumisia ja paikantaa kehityskohteita
  4. Koko funneli: Otamme haltuun koko markkinoinnin funnelin aina asiakkaan tavoittamisesta ostopolkujen luomiseen ja ostaneen asiakkaan sitouttamiseen saakka
  5. Jatkuva kehittäminen: Kehitämme toimintaamme datan pohjalta viikoittain ja kokeilemme jatkuvasti uutta kuukauden mittaisissa sprinteissä

Kaiken taustalla on MVG-MRACE®-mallimme, joka helpottaa markkinoinnin johtamista, mittaamista ja kehittämistä. Se on suoraan
verrannollinen tulosten kehittymiseen.

Annamme työllemme myös tyytyväisyystakuun.

Jutellaanko lisää?

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia

    Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, miten voit erottautua markkinassa

    Lue lisää