Rekrymarkkinointi

Rekrytoi alan parhaat työntekijät

Miten saat rekrytoitua juuri ne ihmiset, joita kaikki kilpailijannekin tavoittelevat? Kun haluat tavoittaa alasi huippuosaajat, pelkkä huolellisesti laadittu rekrytointi-ilmoitus ei riitä.

Tarvitset suunnitelmallista ja erottuvaa digimarkkinointia, joka tavoittaa potentiaaliset työnhakijat, jättää yrityksestänne muistijäljen ja saa HR-osastonne sähköpostin täyttymään toinen toistaan laadukkaammista työhakemuksista.

Kuinka erottua työnantajana, kun kaikki muutkin tavoittelevat parhaita osaajia?

Vain pieni prosentti toimialasi kovimmista tekijöistä on etsimässä uutta työpaikkaa juuri nyt. Erottuva rekrytointimarkkinointi kuitenkin jättää muistijäljen myös tulevaisuuden potentiaaliseen työnhakijaan. Kun työpaikan vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi, on se yritys puoleensavetävin, josta hakija on jo aiemmin luonut positiivisen mielikuvan potentiaalisena työnantajana.

Mutta mistä oikeastaan puhumme, kun puhumme erottuvasta rekrytointimarkkinoinnista? Siihen ei välttämättä tarvita lennokkaita TikTok-videoita (niitä yhtään väheksymättä), vaan kaiken ytimessä on yrityksenne arvot, erottautumistekijät ja kilpailuedut, jotka sanallistamme ja kiteytämme työnhakijan saamiksi uniikeiksi eduiksi.

Ensin kohdennamme markkinoinnin tarkasti juuri toivotunlaisille hakijoille. Sitten herätämme potentiaalisissa työnhakijoissa kiinnostuksen ja johdatamme heidät sivustollenne. Lopuksi opetamme työnhakijoille sivuillanne, mitä uniikkia te tarjoatte työnantajana, jolloin saamme enemmän hakemuksia sellaisilta hakijoilta, joita haluat teille töihin.

1.

Rekrytointi on myyntiä ja markkinointia

Työpaikka täytyy myydä työnhakijalle samalla tapaa kuin yrityksen palvelut asiakkaalle. Silti rekrymarkkinointiin käytetään häkellyttävän vähän panostuksia, vaikka hyvät työntekijät ovat yrityksen tärkein voimavara.

2.

Rekrymarkkinointi tarvitsee strategian taustalle

Ennen kuin toimimme, haluamme ymmärtää yrityksenne liiketoimintakenttää ja aitoja erottautumistekijöitä, sekä työnhakijoidenne ydintarpeita. Toteutamme tämän vuoksi ketterän kilpailija-analyysin ja määrittelemme tavoittelemanne tärkeimmät hakijapersoonat.

3.

Kaikki markkinointi on myös rekrymarkkinointia

Rekrymarkkinointi ei ole muusta markkinoinnista erillistä. Kaikki yrityksenne tekemä markkinointi luo brändimielikuvan lisäksi väistämättä myös työnantajamielikuvaa. Siksi yhtenäisyys kaikissa markkinointitoimenpiteissä on olennaista – toistuva pääviesti ja brändi-ilme myös vahvistavat yrityksenne jättämää muistijälkeä.

4.

Luomme välittömiä tuloksia ja pitkän ajan kysyntää

Voimme lisätä työhakemusten määrää yksittäiseen avoimeen paikkaan, minkä lisäksi pystymme tekemään pitkäjänteisiä tuloksia tekemällä työnhakijoille suunnattua markkinointia. Yleensä hyvät tulokset vaativat molempia!

5.

Kaikki tarvittava on jo olemassa

Rekrymarkkinoinnissa on kyse siitä, että yrityksenne uniikit edut, kulttuuri ja mahdollisuudet tuodaan hakijaa kiinnostavalla tavalla esiin. Te siis elätte päivittäin todeksi niitä asioita, minkä takia potentiaalinen työntekijä voisi haluta teille töihin. Meidän tehtävämme on sanoittaa ne hakijaa kiinnostavalla tavalla.

Saamme asioita tapahtumaan

Valittu neljä kertaa Vuoden Toimistoksi

Yli 400 M€ edestä asiakkaillemme tuotettua digitaalista myyntiä ja tarjouspyyntöjä

Yli 1,7 miljardia mainonnan näyttökertaa vuodessa

MVG-MRACE® osana opetusta yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa

Päämääriesi mukaiset digimarkkinoinnin kokonaisratkaisut

  1. Strategia: Luomme strategisen ymmärryksen markkinasta, kohderyhmistä ja kilpailueduistanne. Määritämme digimarkkinointikanavien ja markkinointikonseptien roolit sekä strategiset painopisteet.
  2. Arvolupaus & pääviestit: Määritämme kilpailuetuihinne perustuvat markkinoinnin arvolupaukset ja pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja saavat asiakkaat toimimaan toivotulla tavalla.
  3. Tavoitteet & mittaaminen: Kirkastamme markkinoinnin tavoitteet sekä määrittelemme mittariston kehityskohteiden paikantamiseksi ja dataohjautuvan päätöksenteon mahdollistamiseksi.
  4. Monikanavainen digimarkkinointi: Valjastamme yksittäiset markkinointikanavat toisiaan tukevaksi myynnilliseksi kokonaisuudeksi. Yli 70 tiiviissä yhteistyössä toimivaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaamme mahdollistaa tarkasti asiakkaidemme tarpeisiin vastaavan tiimin kokoamisen.
  5. Jatkuva kehittäminen: Kehitämme asiakkaidemme markkinointia ketterin menetelmin. Annamme toteuttavan työn ohessa dataan perustuvia näkemyksiä markkinoinnin tuloksellisuuden edelleen parantamiseksi.

Toteuttamaamme digitaalista myyntiä ja markkinointia ohjaa MVG-MRACE®-malli, joka mahdollistaa strategisen markkinoinnin systemaattisen johtamisen, mittaamisen ja kehittämisen.

Jutellaanko lisää?

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää