Alexandria
Alexandria arvostaa markkinoinnin tehon mitattavuutta ja joustavaa yhteistyötä
Alexandria: digimarkkinoinnilla enemmän lainahakemuksia ja parhaat osaajat rekrytointitarpeisiin
Alexandria on yksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä, joka tarjoaa asiakkailleen säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuja ja henkilökohtaista palvelua 30 paikkakunnalla yli 250 sijoitusalan ammattilaisen voimin.
Alexandrian tavoitteena oli uudistaa koko verkkosivustonsa, kasvattaa sivuston kävijämäärää sekä saada kohdennetulla digimarkkinoinnilla suoria lainahakemuksia ja liidejä.
Yhteistyön aikana on julkaistu uusia sivustoja ja palveluita, joiden menestyksekäs lanseeraus on varmistettu digimarkkinoinnin keinoin. Haasteena on ollut etenkin se, että uudet palvelut ovat olleet kohdeyleisöille tuntemattomia, jolloin on tarvittu sekä tavoitteellista brändimarkkinointia että mitattavaa taktista kampanjointia myynnin kasvattamiseksi.
Alexandria yrityksenä
Toimipisteitä 30 paikkakunnalla
Liikevaihto n. 30 milj EUR (2019)
Työllistää noin 250 henkilöä
Tulokset
Ensimmäisen yhteistyövuoden aikana Alexandrian verkkosivujen kävijämäärä kasvoi 42 %. Vuosittain tuomme asiakkaan sivuille 100 000 kävijää, mikä on merkittävä osa kaikesta sivuille päätyvästä liikenteestä.
Sivuille ohjataan liikennettä Google Ads- ja Facebook-mainonnalla. Samalla verkkosivujen hakukoneoptimoinnilla varmistetaan orgaanisen liikenteen kasvava määrä. Sisällöntuotantoa ja sivujen kehittämistä ohjaa sisältöstrategia.
Facebook-mainokset ovat tavoittaneet Suomessa yli 1,6 miljoonaa ihmistä. Kaikkiaan mainosnäyttöjä on kertynyt yli 35 miljoonaa.
Oppaan latauksia ja siten liidejä on kerätty Facebookista 3000 kappaletta. Muita markkinointimateriaaleja on avattu yli 13 000 kertaa.
Tehokas markkinointi ja nopea vasteaika ovat poikineet Alexandrialle sosiaalisen median kautta myös yli 500 relevanttia työhakemusta.
MRACE-markkinointimalli siivitti uuden palvelun kasvuun
Osana yritysrahoitusliiketoimintaa Alexandria lanseerasi uuden sivuston tammikuussa 2019. Palvelulle saatiin vauhdikas lähtö nimenomaan digimarkkinoinnilla.
Kaiken taustalla toimi MRACE-markkinointimalli, joka huomioi tehokkaasti ostajapersoonan koko ostopolun. Näin toimenpiteet eivät jää irrallisiksi kampanjoiksi, vaan niiden vaikuttavuus ja mitattavuus kokonaistavoitteiden kannalta ovat selkeitä, perusteltuja ja helposti seurattavissa.
Uuden palvelun markkinointiin kanaviksi valittiin Google Ads ja Display sekä sosiaalinen media. Niiden tuottamat lainahakemukset ovat lähes 90 % kaikista yritysrahoitusliiketoiminnan lainahakemuksista.
Teimme Suomen Digimarkkinoinnin kanssa perusteellisen katsauksen kilpailijakenttään, minkä jälkeen valitsimme tehokkaimmat kanavat, joilla saavutimme kustannustehokkaasti tavoittelemamme kohderyhmät. Alexandrian yritysrahoitusliiketoiminta on välittänyt lainoja jo yli 20 miljoonan euron edestä, ja digimarkkinoinnilla on ollut tässä ratkaiseva rooli.
Anssi Huisman
VIESTINTÄ- JA MARKKINOINTIJOHTAJA, ALEXANDRIA
Alexandria arvostaa markkinoinnin tehon mitattavuutta ja joustavaa yhteistyötä
Alexandrian ja Suomen Digimarkkinoinnin yhteistyö on jatkunut jo vuodesta 2014. Matkan varrella on testattu ja löydetty parhaat toimintatavat ja kampanjamuodot, jotka tukevat asiakkaan liiketoimintatavoitteita.
MRACE-malliin pohjautuva kokonaisuuden johtaminen ja jatkuva mittaaminen luo pohjan myös kehittämiselle.
Suomen Digimarkkinoinnilla on merkittävä rooli siinä, miten me kehitämme omia inbound-prosessejamme. Ala on haastava ja kovasti kilpailtu, mutta tavoitteemme ovat korkealla. Meidän pitää jatkuvasti ymmärtää markkinointia, sen mahdollisuuksia ja kehittää toimintaamme eteenpäin. SDM:ltä löytyy vahva ymmärrys siitä, miten verkossa tapahtuvilla toimilla aidosti tuetaan liiketoiminnallisia tavoitteita.
Anssi Huisman
VIESTINTÄ- JA MARKKINOINTIJOHTAJA, ALEXANDRIA
Yhteenveto
Verkkosivujen kävijämäärää, lainahakemuksia ja työhakemuksia on kasvatettu tasaiseen tahtiin kohdennetun digimarkkinoinnin keinoin. Tärkeimpinä kanavina on käytetty Facebookia, Google Adsia sekä verkkosivuja, joiden orgaanista liikennettä on parannettu hakukoneoptimoinnilla.
MRACE-markkinointimalli mahdollistaa kokonaisuuden johtamisen ja jatkuvan mittaamisen, jolloin mikään toimenpide ei jää yksittäiseksi kampanjaksi, vaan palvelee kokonaistavoitetta. MRACE-mallilla huomioidaan asiakkaan koko ostopolku ja valitaan tehokkaimmat vaiheet, joihin digimarkkinoinnilla on kannattavinta vaikuttaa.
Pitkäaikainen yhteistyö Alexandrian kanssa on mahdollistanut sen, että olemme päässeet sukeltamaan syvälle asiakkaan liiketoimintaan ja oppimaan siitä. Yhdessä pystymme rakentamaan jatkuvasti entistä parempia kampanjoita, jotka tuottavat myös tulosta. Asiakkaan oma kehityksen nälkä ja kiinnostus markkinoinnin mitattavuuteen ovat asioita, jotka tekevät yhteistyöstä erityisen mielekästä. Kyseessä on asiakas, joka haastaa myös meitä tekemään joka päivä parhaamme ja ylittämään odotukset.
Ilari Tervonen
ASIAKASVASTAAVA, CSO @ SUOMEN DIGIMARKKINOINTI OY