Acetium®
Sisältömarkkinointi muodostaa tuloksekkaan MRACE-mallin selkärangan
Sisältömarkkinointi nosti verkkosivut Googlen kärkipaikoille, orgaaninen liikenne kasvoi merkittävästi
Biohit Oyj on pörssiyhtiö, jonka tuote Acetium® imeskelytabletti on uusi suomalainen tupakoinnin vieroitusvalmiste. Valmiste ei sisällä nikotiinia, joten sen avulla on mahdollista päästä eroon nikotiinin haittavaikutuksista ja riippuvuudesta lopullisesti.
SDM:n ja Acetiumin yhteistyön alkaessa Acetiumin tärkeimpiä tavoitteita olivat orgaanisen näkyvyyden parantaminen sekä brändin tunnettuuden lisääminen. Tupakoinnin lopettamista harkitsevat henkilöt etsivät tietoa ensisijaisesti hakukoneista, joissa uuden tuotteen oli tärkeää nousta vaihtoehdoksi perinteisten nikotiinikorvaustuotteiden rinnalle.
Tavoitteellinen sisältömarkkinointi ja hakukoneoptimointi nostivat Acetiumin jopa kilpailijoidensa ohi myynnin kannalta merkittävillä hakusanoilla.
Pörssiyhtiötaustan vuoksi tässä referenssissä ei julkaista sisältömarkkinoinnin tuloksia lukuina.
Biohit yrityksenä
Suomalainen, globaaleilla markkinoilla toimiva pörssiyhtiö
Yhtiön tuote Acetium® on markkinoiden ainoa kotimainen ja nikotiiniton tupakoinnin vieroitusvalmiste
Etsimme kumppania, jonka osaamisen avulla pystyisimme parantamaan Acetiumin verkkosivujen näkyvyyttä. Suomen Digimarkkinoinnin oma orgaaninen näkyvyys hakukoneissa oli mielestämme niin vakuuttavaa, että heidän täytyi todella tietää mitä he tekevät. Emme olleet väärässä.
Riitta Rautakoura
COMMUNICATIONS AND MARKETING MANAGER, BIOHIT OYJ
Tuotetut palvelut
Tulokset
Sisältömarkkinointi muodostaa tuloksekkaan MRACE-mallin selkärangan
Asiakasta puhutteleva markkinointi syntyy sisällöistä, jotka vastaavat hänen kysymyksiinsä ja tarpeisiinsa.
Markkinointiyhteistyö käynnistyi Acetiumin ostajapersoonien määrittelyllä, jotta tupakoinnin lopettamista pohtivaa henkilöä pystyttäisiin aidosti palvelemaan, ja samalla johdattamaan hänet kohti tuotteen konkreettista ostoa. Suuri osa SDM:n tuottamista sisällöistä on Acetiumin tavoitteiden mukaisesti kohdennettu markkinoinnin MRACE-mallin Reach- ja Act-vaiheisiin, joiden tarkoitus on kasvattaa kävijöiden määrää verkkosivuilla, tarjota heille tietoa tupakoinnin haitoista ja rohkaista lopettamaan.
Ostajapersooniin perustuva, säännöllinen sisällöntuotanto on selvästi nostanut Acetiumin brändiä tupakoinnin lopettamisen asiantuntijana. Asiantuntija-asema puolestaan on lisännyt kuluttajien luottamusta uuteen, nikotiinittomaan tuotteeseen.
SDM:n asiantuntijat ovat alusta lähtien osanneet kirjoittaa uskottavasti spesifistä tuotteestamme. Sisältöihin on tehty ainoastaan pieniä muutoksia ja oma työmme on helpottunut, sillä olemme pystyneet hyödyntämään tekstejä suoraan myös muussa markkinoinnissamme ja sisäisessä viestinnässämme. Samoja sisältöjä on käännetty muille kielille tytäryhtiöidemme käyttöön.
Riitta Rautakoura
COMMUNICATIONS AND MARKETING MANAGER, BIOHIT OYJ
Verkkosivujen sijoitukset hakukoneissa kisaavat nyt globaalien toimijoiden rinnalla
Ostajapersooniin pohjautuva sisällöntuotanto kietoutuu huolellisesti tehdyn hakusanatutkimuksen ympärille. Acetiumin toimiala asettaa joitakin rajoituksia maksetulle mainonnalle, joten orgaaninen näkyvyys vaikuttaa suoraan sivustokävijöiden määrään. Hakukoneoptimoinnin ja asiantuntevan sisällöntuotannon ansiosta Acetiumin verkkosivut nousevat nyt jopa kansainvälisesti tunnettujen brändien ohi myynnin kannalta merkittävillä hakusanoilla.
Hakukonenäkyvyyden kannalta oleellista on, että verkkosivuille päivitetään uutta, aiheeseen liittyvää sisältöä säännöllisesti. SDM on tuottanut Acetiumin sivuille sisältöjä vuoden 2020 alusta lähtien ja tärkeimpiin hakusanoihin perustuvat sisällöt tuovat sivustolle merkittävän määrän kävijöitä kuukaudesta toiseen. Jatkuva sisältömarkkinointi turvaa kasvavat kävijämäärät myös tulevaisuudessa.
Jokaisen SDM:n asiakkaan tuote on ainutlaatuinen. Kun sisältömarkkinoinnin asiantuntija, eli myyvän kirjoittamisen ammattilainen päästetään uniikin tuotteen äärelle, syntyy tekstiä, jonka tulokset nähdään vakaasti kasvavina lukuina viivan alla. Hakusanatutkimuksen lisäksi sisältömarkkinoinnin pohjaksi tehdään jokaisen asiakkaan syvähaastattelu, jonka päämääränä on tutustua yrityksen tarpeisiin, tavoitteisiin, asiakaskuntaan sekä toimialaan.
Tuloksekas yhteistyö Acetiumin kanssa sisältömarkkinoinnin ja maksetun Google Ads -mainonnan parissa jatkuu edelleen.
Proaktiivinen asiantuntijatiimi on tavoitettavissa helposti
SDM:n filosofian mukaan jokainen asiakas ansaitsee oman asiantuntijan kaikista tarvitsemistaan tiimeistä. Acetiumin kohdalla asiakkuutta ovat aktiivisesti hoitaneet asiantuntija sisältömarkkinoinnin, hakukoneoptimoinnin sekä Google Ads -tiimeistä. Jokaisen asiantuntijan syvä osaaminen takaa sen, että kaikki markkinoinnin toimenpiteet tehdään vankalla ammattitaidolla. Vastuiden selkeä jako mahdollistaa myös proaktiivisen kehitystyön ja sekä ketterän asiakkuudenhallinnan. Haasteisiin ja uusiin tavoitteisiin pystytään tarttumaan nopeasti.
Acetiumin toiveet myös tulosten mittaamisen ja analytiikan raportoinnin osalta otettiin huomioon, jotta tärkeimmät KPI:t olisivat yrityksen käytössä mahdollisimman vaivattomasti.
Erityisesti pidän siitä, että SDM:n asiantuntijatiimi on asiakkuudessa konkreettisesti läsnä ja aina valmis auttamaan. Työskentely on systemaattista ja tavoitteellista, mutta siitä huolimatta kaikki ovat ystävällisiä ja empaattisia. Yhteistyö tuntuu helpolta
Riitta Rautakoura
COMMUNICATIONS AND MARKETING MANAGER, BIOHIT OYJ