Markkinointistrategia

Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte

Haluatko kehittää markkinointianne suunnitelmallisemmaksi ja tuloksellisemmaksi? Kaipaatko keinoja erottua kilpailijoista, tavoittaa oikeat kohderyhmät ja luoda pitkäaikaista kysyntää brändillenne?

Tapamme luoda asiakkaillemme voittavia markkinointistrategioita perustuu kokonaisvaltaiseen Market-Value-Growth -malliin, joka tuottaa tuloksia yrityksen kokoluokasta ja toimialasta riippumatta. Strategian myötä markkinointinne muuttuu yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja tavoitteelliseksi toiminnaksi, joka edistää liiketoimintanne päämääriä.

Markkinointistrategia perustuu aina kohderyhmäymmärrykseen – ei irrallisiin ideoihin

Markkinointistrategian luominen etenee kolmivaiheisesti: ensin luomme markkinaymmärryksen, sitten määritämme keinot ja kanavat kilpailuedun saavuttamiseksi ja lopuksi suunnittelemme konkreettiset toimenpiteet ja resurssit strategian toteuttamiseen.

Markkinaymmärryksen luominen on strategiatyön perusta. Analysoimme asiakkaiden ostokäyttäytymistä, lisäämme kohderyhmäymmärrystä ostajapersoonien avulla ja tunnistamme aidot kilpailuetunne. Näin erottaudutte kilpailijoistanne ja vastaatte asiakkaiden muuttuviin – yhä digitaalisempiin – ostoprosesseihin.

Toisessa vaiheessa asetamme tavoitteet, luomme arvolupauksen ja pääviestit sekä valitsemme oikeat kanavat ja teknologiat kohderyhmien tavoittamiseen. Suunnittelemme myös asiakkaiden ostopolut verkkosivuille. Päämääränä on tuottaa kohderyhmille ensiluokkaista arvoa, herättää kiinnostusta ja edistää ostopäätöksiä.

Viimeisessä vaiheessa teemme konkreettisen toteuttamissuunnitelman, aloitamme mittaamisen ja jalkautamme strategian käytäntöön. Sisällöntuotanto, digitaaliset kanavat ja automaatio ovat tärkeässä roolissa.

1.

Markkinointistrategia perustuu markkinaymmärrykseen ja datalähtöisyyteen

Strategian luominen alkaa aina markkinan, asiakkaiden ja kilpailijoiden syvällisestä ymmärtämisestä. Keräämme ja analysoimme dataa eri lähteistä, jotta strategia pohjautuu oletusten sijaan faktoihin. Näin pystymme ohjaamaan markkinoinnin toimenpiteet oikeisiin asioihin.

2.

Strategian ytimessä on kohderyhmille tuotettu ylivertainen arvo

Erottuvan arvolupauksen ja pääviestien määrittäminen on avainasemassa. Niiden tulee pohjautua aitoihin kilpailuetuihin ja vastata valittujen kohderyhmien tarpeisiin paremmin kuin kilpailijat. Näin strategia ohjaa tuottamaan kohderyhmille merkityksellistä arvoa.

3.

Strategia sitoo yhteen tavoitteet, toimenpiteet ja mittaamisen

Hyvä strategia asettaa markkinoinnille selkeät tavoitteet ja mittarit. Se määrittelee konkreettiset toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi ja ohjaa resurssit prioriteettien mukaisesti. Jatkuva mittaaminen mahdollistaa ketterän optimoinnin matkan varrella.

4.

Ostoprosessin murros täytyy huomioida

Asiakkaiden ostoprosessit ovat jatkuvassa muutoksessa. Strategian tulee pysyä ajan tasalla ja hyödyntää uusia teknologioita, kuten tekoälyä, markkinoinnin automaatiota ja personointia. Tavoitteena on kohdata asiakkaat oikeissa kanavissa juuri oikealla hetkellä.

5.

Strategia ei ole staattinen dokumentti vaan jatkuva prosessi

Kerran luotu strategia ei ole ikuinen, vaan sitä tulee arvioida ja päivittää säännöllisesti. Markkinat, trendit ja teknologiat kehittyvät nopeasti, joten strategian pitää elää ajassa. Jatkuva datalähtöinen optimointi ja uuden oppiminen ovat strategiatyön kulmakiviä.

Meihin luottavat

Lataa opas

7 vaihetta markkinointistrategian luomiseen

Haluatko tehdä markkinointia, joka tuottaa laadukkaampia liidejä, vauhdittaa myyntiä ja turvaa brändinne pitkän aikavälin kysyntää?

Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte.

Lataa opas

Saamme asioita tapahtumaan

4x Vuoden toimisto

20 korkeakoulua <3 MVG-MRACE®

1,7 miljardia impressiota 2023

340 M € luotu pipelinen arvo 2023

100 % mitattavaa myynnin kasvua

Kuinka saamme aikaan tuloksia?

  1. Strategia: Luomme strategialla ymmärryksen markkinasta, kohderyhmästä ja kilpailueduistanne
  2. Pääviestit: Määritämme markkinoinnin pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja kiinnostavat asiakasta
  3. Tavoitteet & mittaaminen: Asetamme markkinoinnin tavoitteet ja mittariston, jotta voimme monistaa onnistumisia ja paikantaa kehityskohteita
  4. Koko funneli: Otamme haltuun koko markkinoinnin funnelin aina asiakkaan tavoittamisesta ostopolkujen luomiseen ja ostaneen asiakkaan sitouttamiseen saakka
  5. Jatkuva kehittäminen: Kehitämme toimintaamme datan pohjalta viikoittain ja kokeilemme jatkuvasti uutta kuukauden mittaisissa sprinteissä

Kaiken taustalla on MVG-MRACE®-mallimme, joka helpottaa markkinoinnin johtamista, mittaamista ja kehittämistä. Se on suoraan
verrannollinen tulosten kehittymiseen.

Annamme työllemme myös tyytyväisyystakuun.

Jutellaanko lisää?

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia

    Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, miten voit erottautua markkinassa

    Lue lisää