Markkinoinnin automaatio verkkokaupoille

Markkinoinnin automaatio tuottaa ensiostoja ja uusintaostoja

Markkinoinnin automaatiolla segmentoit listasi, kannustat ensiostoihin, uusintaostoihin ja sitoutat kaikista arvokkaimmat asiakkaat vakioasiakkaiksi ja suosittelijoiksi.

Luomme ensimmäisten kuukausia aikana verkkokauppaasi kymmenittäin erilaisia automaatioita, joista jokaisen tehtävä on tuottaa enemmän myyntiä palvelemalla asiakkaitasi nykyistä personoidummin.

Valitsemalla parhaat teknologiat ja valjastamalla vuosikymmenen mittaisen automaatioteknologiakokemuksemme, siitä hioutuu korvaamaton osa verkkokauppaasi, joka palvelee asiakkaitasi väsymättä – kellon ympäri.

Strategia

Rakennamme automaatiot palvelemaan koko asiakaskuntaasi

Parhaiden markkinoinnin automaatioteknologioiden – AI:n mukaan lukien – valitseminen osaksi verkkokauppasi digitaalisen markkinoinnin ydintä on kaikista tärkein askel, joka tulee tehdä huolellisesti asiantuntijan johdolla.

Sopivan alustan löytämisen ja käyttöönoton jälkeen segmentoimme asiakaskantasi ja analysoimme heidän käytöstänsä ja tottumuksia. Se auttaa meitä muodostamaan ymmärryksen siitä, millaista sisältöä asiakkaasi kaipaavat jokaisessa asiakaspolun vaiheessa.

Tuloksena on suoraan käytäntöön vietäviä toimenpiteitä, jotka poistavat markkinointia rasittavia ja toisteisia työtehtäviä. Samalla kun markkinoinnin työpöytä kevenee, asiakkaasi saavat automaation ansiosta entistä henkilökohtaisempaa palvelua.

Me SDM:llä osaamme suositella mittavan kokemuksemme ansiosta verkkokaupallesi parhaiten sopivaa markkinoinnin automaation työkalua. Palveluumme kuuluu aina myös yksilöllinen toimintasuunnitelma, jota automaatioasiantuntijamme ryhtyy toteuttamaan.

Näistä syistä verkkokauppiaat ovat panostaneet markkinoinnin automaatioon

  • Kun asiakas saa yksilöllistä palvelua asioimisensa jokaisessa käänteessä, asiakaskokemus kasvaa kohisten.

  • Kun automaatio mittaa asiakasdataa väsymättömästi ja ohjaa asiakasta polulla automaattisesti, markkinointi voi keskittyä tärkeämpien haasteiden ratkomiseen.

  • Asiakkaiden palvelemiseen ei riitä pelkkä sähköposti. Erilaisia kosketuspisteitä voi kertyä asiakaspolun varrelle jopa kymmenkunta. Automaatiolla niiden suunnittelu, toteutus ja skaalaus helpottuu.

  • AI:lla on päivä päivältä suurempi rooli markkinoinnin automaatiossa. Kun asiakasdataa kerätään järjestelmällisesti tärkeimmistä kanavista, algoritmeilla voidaan muodostaa tärkeimpien asiakasryhmien kehitystä kuvaavia ennusteita.

  • Verkkokaupassa markkinoinnin automaation onnistumista mitataan yleisimmin myynnin kasvulla. Vaikka automaation käyttöönotto parantaa koko verkkokaupan myyntiä, hyvällä segmentoinnilla toimenpiteitä voidaan kohdistaa erityisesti huomiota vaativiin asiakasryhmiin.

  • Markkinoinnin automaatio on erinomainen tapa kerätä dataa yrityksellesi tärkeimmistä asiakasryhmistä. Kaikki automaatioalustat, mutta erityisesti Customer Data Platformit (CDP:t) tarjoavat erityisen kattavan näkymän asiakkaisiisi.

Kartoitamme nykytilasi ja annamme kehitysehdotukset maksutta

Oletko kiinnostunut markkinoinnin automaation käyttöönotosta, mutta et tiedä miten edetä tai minkä järjestelmän valita? Asiantuntijoillamme on kokemusta lähes kaikista alan suosituimmista järjestelmistä ja autamme teitä mielellämme rakentamaan toimivan liidikoneiston!

Markkinoinnin automaation asiakkaitamme

House of Organic

+71 %

Verkkosivujen kautta tulleiden tarjouspyyntöjen määrä vuodessa

24Rent

+32 %

Orgaanisen liikenteen kasvu yhteistyön aikana

LämpöYkkönen

+42 %

Sivuston kävijämäärän kasvu 1. yhteistyövuoden aikana

Miksi SDM?

Asiantuntijoillamme on monipuolisesti kokemusta eri järjestelmistä, joten tunnemme alustoista hyvin esimerkiksi seuraavat: ActiveCampaign, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (aiemmin Pardot), Hubspot, Klaviyo, Custobar, Marketo, Mailchimp, Brevo, Drip ja Omnisend. Jos käytössänne on jokin toinen järjestelmä, ei hätää – varmistamme aina tapauskohtaisesti yhteistyön mahdollisuudet.

Valitsemalla meidät markkinoinnin automaation yhteistyökumppaniksenne saatte aktiivisen kumppanin, joka pyrkii jokaisessa kohtaamisessa viemään markkinoinnin automaatiotanne ja liiketoimintaanne eteenpäin. Emme lepää laakereillamme, vaan meillä on aito halu auttaa ja viedä teitä kohti tavoitteitanne. Uskallamme kokeilla uusia asioita jatkuvasti ja jos virheitä tehdään, niistä opitaan. Perustamme kaikki päätöksemme dataan, emmekä mutuile. Tutkimme tekoälyn hyödyntämistä aktiivisesti, jotta voimme tuoda uusimmat tekoälyteknologiat myös asiakkaidemme saataville heti ensimmäisessä aallossa.

SDM tarjoaa tukea kaikkiin digimarkkinoinnin kanaviin, joten asiakastiimien eri palveluiden asiantuntijat puhaltavat yhteen hiileen, jotta kaikki kanavanne toimivat yhdessä liidien saamiseksi ja niiden nurturoimiseksi. Näin mitkään markkinoinnin osat eivät siiloudu ja jokainen kanava tekee osansa MRACE-mallin myyntisuppilon toiminnan varmistamiseksi.

Haluatko napata liidit tehokkaammin talteen, lämmitellä heidät kohti ostopäätöstä ja vielä sitouttaa nykyisiä asiakkaita tehokkammin?

Lähetä viestiä ja jutellaan aiheesta lisää maksuttomassa tarvekartoituksessa!

Pyydä tarjous

Pyydä tarjous markkinoinnin automaation palveluista tai varaa ilmainen kartoitus!

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Sähköpostimarkkinoinnin sääntely – Mitä markkinoijan tulee ottaa huomioon?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Markkinointiteknologian työkalut: 50 työkalua, joilla rakennat yrityksellesi parhaan teknologiapaketin

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka kerätä sähköpostilistaa? Vinkit terveen listan kerryttämiseen

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Millainen on hyvä uutiskirje?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Salesforcen CRM tukee lifecycle-ajattelua

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    RFM-malli: Tehokas asiakkuusmarkkinointi vaatii tehokkaan asiakassegmentoinnin mallin

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Myynti
    • Sähköpostimarkkinointi

    Poikkeusaika murtaa digitaalisen B2B-myynnin myyttejä

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaatio – mitä sillä tarkoitetaan ja miten se toimii meillä omassa markkinoinnissamme?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka tuplaat sähköpostilistasi tuoman liikevaihdon verkkokaupassasi?

    Lue lisää