Markkinoinnin automaatio myyntiarganisaatioille

Markkinoinnin automaatio tuottaa liidejä pidemmän myyntiprosessin yrityksille (B2B & B2C)

Muuta verkkosivustonne liikenne liideiksi ja sitoutuneiksi asiakkaiksi markkinoinnin automaation avulla. Erityisesti pidemmän ostopolun omaavat B2B- ja B2C-yritykset hyötyvät valtavasti myynnin ja markkinoinnin automaatioista, joiden avulla myynti pääsee kontaktoimaan asiakkaan juuri oikeaan aikaan.

Lämmitämme liidejä ja nostamme ostovalmiit liidit myynnin kontaktoitavaksi

Markkinoinnin automaation avulla saadaan kerättyä valtava määrä informaatiota potentiaalisista asiakkaista, jonka avulla liidejä voidaan segmentoida ja viestejä kohdentaa. Tästä ajatus oikean viestin kohdentamisesta oikealle henkilölle oikeaan aikaan juontaakin juurensa.

Markkinoinnin automaation teknologioiden avulla voimme kerätä esimerkiksi tietoa siitä, mitkä tuotteet tai palvelut kiinnostavat liidiä, kuinka aktiivisesti hän etsii tietoa, mitkä asiat ovat hänelle merkityksellisiä ja milloin hän on tekemässä ostopäätöstä. Voimme tämän datan perusteella kohdentaa viestejä dynaamisesti ja ennakoivasti – täysin automaattisesti. Näin kylmiäkin liidejä voidaan nurturoida eli lämmittää kohti ostopäätöstä.

Jos markkinoinnin automaatio ja myynnin automaatio integroidaan, verkkosivustolle päätynyt kävijä voidaan konvertoida ensin liidiksi markkinoinnin automaation avulla ja lopulta jopa lähes valmiiksi kaupaksi myynnin automaation avulla. Kun inbound-markkinointi tuottaa laadukkaita ja lämpimiä liidejä, voivat myyjät keskittyä kauppojen klousaamisvaiheeseen.

SDM:n markkinoinnin automaation asiantuntijoiden avulla nostat markkinointisi uudelle tasolle tarjoamalla personoidun asiakaskokemuksen kaikille liideillesi automatisoidusti.

Näistä syistä liidejä tarvitsevat asiakkaamme haluavat ostaa markkinoinnin automaatiota

  • Markkinoinnin automaatiojärjestelmät keräävät laajasti tietoa potentiaalisista liideistä. Tätä dataa voidaan hyödyntää kohdentamalla viestejä ja ohjaamalla siten liidejä kohti ostopäätöstä. Dataan pohjautuva kohdennettu viestintä tarjoaa myös monipuolisesti mahdollisuuksia lisämyyntiin.

  • Monimutkaiset myyntiprosessit johtavat usein liidien menetykseen, erityisesti myyntiprosessin manuaalisissa työvaiheissa, kuten peruttujen tapaamisten uudelleenkalenteroinnissa. Myynnin ja markkinoinnin automaatiolla voidaan automatisoida manuaaliset tehtävät ja siten varmistaa, että liidit eivät pääse livahtamaan sormien välistä.

  • Moni myyntiorganisaatio painii markkinoinnin ja myynnin siiloutumisen kanssa: markkinointi ei tuota aktiivisesti liidejä, joten myynniltä vaaditaan kylmäsoittoja. Mitä jos myynti voisi keskittyä klousaamaan kauppoja lämpimien liidien kanssa, kun markkinointi tuottaisi liidejä ja lämmittelisi heitä kohti ostoa? Tämä onnistuu markkinoinnin automaation avulla.

  • Digitaalinen myynti on rantautunut jo B2B-puolellekin ja asiakkaat odottavat mahdollisuutta tehdä ostopäätöksensä halutessaan itsenäisesti. Markkinoinnin automaation avulla voidaan tarjota tuki itsenäiseen päätöksentekoon, niin että liidistä jää kuitenkin jälki myyntiä varten. Tämä nopeuttaa ostoprosessia ja luo paremman asiakaskokemuksen.

  • Markkinoinnin automaation avulla voidaan automatisoida myös asiakasviestintää, jolloin asiakkaille voidaan lähettää esimerkiksi onboarding-viestit tai asiakaskokemusta ylläpitävät viestit automaattisesti oikeina hetkinä. Tämä vapauttaa henkilöstön työaikaa muihin tehtäviin.

  • Markkinoinnin automaatio- ja CRM-järjestelmien monipuolinen asiakasdata ei ainoastaan tue segmentointia ja markkinointiviestien kohdentamista, vaan myös merkittävästi parantaa yrityksen päätöksentekovalmiutta, sillä moniin kysymyksiin vastaus löytyy suoraan järjestelmistä.

Kartoitamme nykytilasi ja annamme kehitysehdotukset maksutta

Oletko kiinnostunut markkinoinnin automaation käyttöönotosta, mutta et tiedä miten edetä tai minkä järjestelmän valita? Asiantuntijoillamme on kokemusta lähes kaikista alan suosituimmista järjestelmistä ja autamme teitä mielellämme rakentamaan toimivan liidikoneiston!

Miksi SDM?

Asiantuntijoillamme on monipuolisesti kokemusta eri järjestelmistä, joten tunnemme alustoista hyvin esimerkiksi seuraavat: ActiveCampaign, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (aiemmin Pardot), Hubspot, Klaviyo, Custobar, Marketo, Mailchimp, Brevo, Drip ja Omnisend. Jos käytössänne on jokin toinen järjestelmä, ei hätää – varmistamme aina tapauskohtaisesti yhteistyön mahdollisuudet.

Valitsemalla meidät markkinoinnin automaation yhteistyökumppaniksenne saatte aktiivisen kumppanin, joka pyrkii jokaisessa kohtaamisessa viemään markkinoinnin automaatiotanne ja liiketoimintaanne eteenpäin. Emme lepää laakereillamme, vaan meillä on aito halu auttaa ja viedä teitä kohti tavoitteitanne. Uskallamme kokeilla uusia asioita jatkuvasti ja jos virheitä tehdään, niistä opitaan. Perustamme kaikki päätöksemme dataan, emmekä mutuile. Tutkimme tekoälyn hyödyntämistä aktiivisesti, jotta voimme tuoda uusimmat tekoälyteknologiat myös asiakkaidemme saataville heti ensimmäisessä aallossa.

SDM tarjoaa tukea kaikkiin digimarkkinoinnin kanaviin, joten asiakastiimien eri palveluiden asiantuntijat puhaltavat yhteen hiileen, jotta kaikki kanavanne toimivat yhdessä liidien saamiseksi ja niiden nurturoimiseksi. Näin mitkään markkinoinnin osat eivät siiloudu ja jokainen kanava tekee osansa MRACE-mallin myyntisuppilon toiminnan varmistamiseksi.

Haluatko napata liidit tehokkaammin talteen, lämmitellä heidät kohti ostopäätöstä ja vielä sitouttaa nykyisiä asiakkaita tehokkammin?

Lähetä viestiä ja jutellaan aiheesta lisää maksuttomassa tarvekartoituksessa!

Pyydä tarjous

Pyydä tarjous markkinoinnin automaation palveluista tai varaa ilmainen kartoitus!

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Ääniblogi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Sähköpostimarkkinoinnin sääntely – Mitä markkinoijan tulee ottaa huomioon?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Markkinointiteknologian työkalut: 50 työkalua, joilla rakennat yrityksellesi parhaan teknologiapaketin

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka kerätä sähköpostilistaa? Vinkit terveen listan kerryttämiseen

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Millainen on hyvä uutiskirje?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Salesforcen CRM tukee lifecycle-ajattelua

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    RFM-malli: Tehokas asiakkuusmarkkinointi vaatii tehokkaan asiakassegmentoinnin mallin

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Myynti
    • Sähköpostimarkkinointi

    Poikkeusaika murtaa digitaalisen B2B-myynnin myyttejä

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaatio – mitä sillä tarkoitetaan ja miten se toimii meillä omassa markkinoinnissamme?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka tuplaat sähköpostilistasi tuoman liikevaihdon verkkokaupassasi?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Verkkokaupan Markkinointi

    Kasvata markkinointisi tuloksia hyvällä yhteydenottolomakkeella

    Lue lisää