LinkedIn-markkinointi
Jos haluat tavoittaa juuri tietyt yrityspäättäjät tai tietyt kohderyhmät tietyltä alalta, niin silloin LinkedIn-markkinointi on sinulle kultakaivos. LinkedIn-markkinoinnin avulla saat yrityksenne viestin näkyviin juuri näiden henkilöiden edessä.
LinkedIn-markkinoinnilla tavoitat kohdennetusti juuri ne päättäjät ja henkilöt, jotka ovat liiketoimintanne kannalta oleellisia.
LinkedIn-markkinoinnin avulla pystyt tavoittamaan kohderyhmänne erittäin tarkasti. Voimme kohdentaa mainontaanne esimerkiksi asiakkaanne:
- työnimikkeen
- yrityksen nimen
- yrityksen koon
- työntekijämäärän
- toimialan
- tai osaamisen mukaan
Mainonta näkyy siis kohdennetusti tarkkaan määritetyille henkilöille, jolloin se on hyvin tehokasta.
Liidien hankinnan lisäksi LinkedIn toimii yrityksellenne erinomaisena rekrytointikanavana uusien talenttien löytämiseksi yritykseenne, koska voimme kohdistaa rekry-mainontanne henkilöiden osaamisen tai työnimikkeen perusteella.
Hankit laadukkaita liidejä
Tavoitat juuri haluamasi kohderyhmän, minkä ansiosta myyntitiiminne ei joudu käsittelemään massoittain huonolaatuisia liidejä. Tällöin laadukkaiden liidien käsittelyyn jää myös enemmän aikaa.
Lisäät yrityksenne tunnettuutta kohderyhmässänne
Kasvatat yrityksenne tunnettuutta kustannustehokkaasti, koska et maksa turhista näyttökerroista vaan tavoitat liiketoimintanne kannalta juuri oikeat henkilöt.
LinkedIn tukee myös muita digikanavianne
Kun tuomme LinkedInistä laadukasta liikennettä sivustollenne, niin pääset hyödyntämään LinkedInin tarkan kohdistuksen hyötyjä uudelleenmarkkinoinnissanne.
Kasvatat myyntiänne mitattavasti
Myyntinne saa jatkuvasti laadukkaita liidejä, joiden hoivaamiseen heille jää enemmän aikaa tarkan kohdistamisen myötä. Se näkyy suoraan myyntitiiminne klousausprosentissa.
Kenelle LinkedIn-markkinointi sopii?
LinkedIn-markkinointi sopii yrityksellenne, jos keskikauppanne tai asiakkaanne elinkaariarvo on verrattain suuri, tai jos tavoittelette markkinoinnilla hyvin tarkkaa ja rajattua kohderyhmää. LinkedInissä mainostaminen on selvästi kalliimpaa kuin Instagramissa tai Facebookissa, eikä ole mitenkään tavatonta, että mainosten klikkihinnat ovat 6-10 € tietämillä. Siksi keskikauppanne tai asiakkaanne elinkaariarvon tulee olla kohtuullinen.
Pelkkää klikkihintaa ei kuitenkaan kannata katsoa, koska LinkedInillä hankitut liidit ovat erittäin laadukkaita tarkan kohdistamisen ansiosta. Mitä laadukkaampi liidi, sen vähemmän se vie resursseja myyntitiimiltänne. Siksi laadukkaista liideistä kannattaa olla valmis maksamaan.
LinkedIn soveltuu parhaiten B2B-yrityksille. Suosittelemme kuitenkin tekemään LinkedInin rinnalla myös Facebook- ja Instagram-mainontaa, koska asiakkaanne ovat yhtä lailla Facebookissa ja Instagramissa, vaikka he olisivat korkean tason päättäjiä.
Kohdenna mainontaa hypertarkasti
Parhaimmillaan voimme kohdentaa mainontaanne vain kymmenille henkilöille, jolloin mainoksenne puhuttelevat tarkasti juuri näitä henkilöitä.
Tuota laadukkaita liidejä myynnille
Tarkan kohdentamisen ansiosta vain rajattu kohderyhmä näkee mainontaanne, jolloin myös liidien laatu on merkittävästi normaalia parempi.
Kerää laadukasta listaa uudelleenmarkkinointiin
Tarkka kohdentaminen auttaa myös tunnettuutenne kasvattamisessa juuri siinä kohderyhmässä, joka on teille kaikista tärkein.
Enemmän näkyvyyttä
Kun ohjaamme LinkedInistä haluamaanne kohderyhmää sivuillenne, niin kohdistamme heille uudelleenmarkkinointia myös muissa some-kanavissa, Youtubessa ja Display-verkossa. Näin tarkka kohdentaminen tekee uudelleenmarkkinoinnista tehokasta.
LinkedIn-markkinointi MRACE-viitekehyksen mukaan
LinkedIn-markkinoinnilla vaikutamme koko MRACE-viitekehykseen asiakkaan tavoittamisesta tämän sitouttamiseen saakka. LinkedIn-markkinoinnin keskiössä on sosiaalisen median strategia. Strategiassa määritämme ostajapersoonanne, teemme markkina- ja kilpailija-analyysin, luomme sisältö- ja mainossuunnitelmat ostajapersoonittain ja määritämme markkinoinnin mittarit jokaiseen ostoprosessin vaiheeseen.
Sosiaalisen median strategian avulla pystymme rakentamaan markkinoinnin asiakkaidenne ostoprosessin ympärille, jolloin markkinointinne auttaa asiakkaitanne tekemään heidän kannaltaan oikean ostopäätöksen.
Sosiaalisen median strategia soveltuu sellaisenaan myös Facebook- ja Instagram-markkinoinnin tekemiseen.
Reach = Ohjaamme haluamaanne kohderyhmää sivustollenne
Reach-vaiheessa ohjaamme ostajapersoonianne vastaavia henkilöitä sivustollenne. Testaamme erilaisia kohdistuksia ja mainoksia, mittaamme niiden toimivuutta ja valitsemme parhaat yhdistelmät, joilla saatte parhaat tulokset.
Reach-vaiheen mainoksissa puhumme asiakkaidenne haasteista ja tarpeista, jotta saamme heidän huomionsa ja jotta he siirtyvät sivustollenne.
Act = Muutamme kävijät liideiksi
Act-vaiheessa muutamme kävijävirran liideiksi. Tähän tarvitsemme avuksi sisältömarkkinointia, koska sivustollanne tulee olla sisältöjen luomia ostopolkuja, jotka johdattavat kävijöitä kohti haluttua toimenpidettä, esimerkiksi lataamaan opasta. Toki opas voidaan ladata myös suoraan mainoksesta LinkedInin sisällä, mikä parhaimmillaan madaltaa lataamisen kynnyksen vieläkin pienemmäksi.
Mainonta keskittyy nyt tarkasti asiakkaan tunnistamaan haasteeseen tai tarpeeseen ja niiden ratkaisemiseen.
Convert = Ohjaamme liidejä kohti tarjouspyyntöä tai yhteydenottoa
Convert-vaiheessa ohjaamme liidejä pyytämään tarjousta tai ottamaan teihin yhteyttä. Tässä vaiheessa kohderyhmänne tuntee jo yrityksenne, koska he ovat ladanneet oppaanne, ottaneet maksuttoman demon tai tehneet muita toimintoja, joita vastaan he ovat antaneet yhteystietonsa.
Siksi mainonnan kulma keskittyy vahvasti ohjaamaan liidejä kohti tarjouspyyntöä tai yhteydenottoa.
Engage = Sitoutamme asiakkaat yritykseenne
Engage-vaiheessa sitoutamme teiltä ostaneita asiakkaita yritykseenne mainostamalla heille mm. hyödyllistä sisältöä, joka auttaa heitä käyttämään tuotettanne tai palveluanne paremmin. Mainontaa on tärkeä jatkaa myös sen jälkeen, kun asiakas on ostanut, koska todellinen kannattavuus syntyy jatkuvista asiakkuuksista.
Measure = Mittaamme kaiken ja kehitämme mainontaanne dataan pohjautuen
Mittaamme kaiken KPI-mittareilla, jotka määritimme sosiaalisen median strategiassa. Näin tiedämme ensimmäisestä päivästä alkaen, että mainonta on menossa oikeaan suuntaan. Mittaamisen ansiosta pystymme myös kehittämään mainontaanne jatkuvasti paremmaksi.
Pyydä tarjous
- Mainosta hyvin tarkalle kohderyhmälle
- Tuota laadukkaita liidejä
- Tee mitattavaa kauppaa
- Tee yrityksenne tunnetuksi tärkeimmissä kohderyhmissänne
- Kehitä brändiänne tunnettuuden kautta
"*" näyttää pakolliset kentät
Lue lisää
Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.