Sosiaalisen median markkinointi

LinkedIn-markkinointi

Jos haluat tavoittaa juuri tietyt yrityspäättäjät tai tietyt kohderyhmät tietyltä alalta, niin silloin LinkedIn-markkinointi on sinulle kultakaivos. LinkedIn-markkinoinnin avulla saat yrityksenne viestin näkyviin juuri näiden henkilöiden edessä.

LinkedIn-markkinoinnilla tavoitat kohdennetusti juuri ne päättäjät ja henkilöt, jotka ovat liiketoimintanne kannalta oleellisia.

LinkedIn-markkinoinnin avulla pystyt tavoittamaan kohderyhmänne erittäin tarkasti. Voimme kohdentaa mainontaanne esimerkiksi asiakkaanne:

  • työnimikkeen
  • yrityksen nimen
  • yrityksen koon
  • työntekijämäärän
  • toimialan
  • tai osaamisen mukaan

Mainonta näkyy siis kohdennetusti tarkkaan määritetyille henkilöille, jolloin se on hyvin tehokasta.

Liidien hankinnan lisäksi LinkedIn toimii yrityksellenne erinomaisena rekrytointikanavana uusien talenttien löytämiseksi yritykseenne, koska voimme kohdistaa rekry-mainontanne henkilöiden osaamisen tai työnimikkeen perusteella.

Hankit laadukkaita liidejä

Tavoitat juuri haluamasi kohderyhmän, minkä ansiosta myyntitiiminne ei joudu käsittelemään massoittain huonolaatuisia liidejä. Tällöin laadukkaiden liidien käsittelyyn jää myös enemmän aikaa.

Lisäät yrityksenne tunnettuutta kohderyhmässänne

Kasvatat yrityksenne tunnettuutta kustannustehokkaasti, koska et maksa turhista näyttökerroista vaan tavoitat liiketoimintanne kannalta juuri oikeat henkilöt.

LinkedIn tukee myös muita digikanavianne

Kun tuomme LinkedInistä laadukasta liikennettä sivustollenne, niin pääset hyödyntämään LinkedInin tarkan kohdistuksen hyötyjä uudelleenmarkkinoinnissanne.

Kasvatat myyntiänne mitattavasti

Myyntinne saa jatkuvasti laadukkaita liidejä, joiden hoivaamiseen heille jää enemmän aikaa tarkan kohdistamisen myötä. Se näkyy suoraan myyntitiiminne klousausprosentissa.

Kenelle LinkedIn-markkinointi sopii?

LinkedIn-markkinointi sopii yrityksellenne, jos keskikauppanne tai asiakkaanne elinkaariarvo on verrattain suuri, tai jos tavoittelette markkinoinnilla hyvin tarkkaa ja rajattua kohderyhmää. LinkedInissä mainostaminen on selvästi kalliimpaa kuin Instagramissa tai Facebookissa, eikä ole mitenkään tavatonta, että mainosten klikkihinnat ovat 6-10 € tietämillä. Siksi keskikauppanne tai asiakkaanne elinkaariarvon tulee olla kohtuullinen.

Pelkkää klikkihintaa ei kuitenkaan kannata katsoa, koska LinkedInillä hankitut liidit ovat erittäin laadukkaita tarkan kohdistamisen ansiosta. Mitä laadukkaampi liidi, sen vähemmän se vie resursseja myyntitiimiltänne. Siksi laadukkaista liideistä kannattaa olla valmis maksamaan.

LinkedIn soveltuu parhaiten B2B-yrityksille. Suosittelemme kuitenkin tekemään LinkedInin rinnalla myös Facebook- ja Instagram-mainontaa, koska asiakkaanne ovat yhtä lailla Facebookissa ja Instagramissa, vaikka he olisivat korkean tason päättäjiä.

Kohdenna mainontaa hypertarkasti

Parhaimmillaan voimme kohdentaa mainontaanne vain kymmenille henkilöille, jolloin mainoksenne puhuttelevat tarkasti juuri näitä henkilöitä.

Tuota laadukkaita liidejä myynnille

Tarkan kohdentamisen ansiosta vain rajattu kohderyhmä näkee mainontaanne, jolloin myös liidien laatu on merkittävästi normaalia parempi.

Kerää laadukasta listaa uudelleenmarkkinointiin

Tarkka kohdentaminen auttaa myös tunnettuutenne kasvattamisessa juuri siinä kohderyhmässä, joka on teille kaikista tärkein.

Enemmän näkyvyyttä

Kun ohjaamme LinkedInistä haluamaanne kohderyhmää sivuillenne, niin kohdistamme heille uudelleenmarkkinointia myös muissa some-kanavissa, Youtubessa ja Display-verkossa. Näin tarkka kohdentaminen tekee uudelleenmarkkinoinnista tehokasta.

LinkedIn-markkinointi MRACE-viitekehyksen mukaan

LinkedIn-markkinoinnilla vaikutamme koko MRACE-viitekehykseen asiakkaan tavoittamisesta tämän sitouttamiseen saakka. LinkedIn-markkinoinnin keskiössä on sosiaalisen median strategia. Strategiassa määritämme ostajapersoonanne, teemme markkina- ja kilpailija-analyysin, luomme sisältö- ja mainossuunnitelmat ostajapersoonittain ja määritämme markkinoinnin mittarit jokaiseen ostoprosessin vaiheeseen.

Sosiaalisen median strategian avulla pystymme rakentamaan markkinoinnin asiakkaidenne ostoprosessin ympärille, jolloin markkinointinne auttaa asiakkaitanne tekemään heidän kannaltaan oikean ostopäätöksen.

Sosiaalisen median strategia soveltuu sellaisenaan myös Facebook- ja Instagram-markkinoinnin tekemiseen.

mrace-r

Reach = Ohjaamme haluamaanne kohderyhmää sivustollenne

Reach-vaiheessa ohjaamme ostajapersoonianne vastaavia henkilöitä sivustollenne. Testaamme erilaisia kohdistuksia ja mainoksia, mittaamme niiden toimivuutta ja valitsemme parhaat yhdistelmät, joilla saatte parhaat tulokset.

Reach-vaiheen mainoksissa puhumme asiakkaidenne haasteista ja tarpeista, jotta saamme heidän huomionsa ja jotta he siirtyvät sivustollenne.

mrace-a

Act = Muutamme kävijät liideiksi

Act-vaiheessa muutamme kävijävirran liideiksi. Tähän tarvitsemme avuksi sisältömarkkinointia, koska sivustollanne tulee olla sisältöjen luomia ostopolkuja, jotka johdattavat kävijöitä kohti haluttua toimenpidettä, esimerkiksi lataamaan opasta. Toki opas voidaan ladata myös suoraan mainoksesta LinkedInin sisällä, mikä parhaimmillaan madaltaa lataamisen kynnyksen vieläkin pienemmäksi.

Mainonta keskittyy nyt tarkasti asiakkaan tunnistamaan haasteeseen tai tarpeeseen ja niiden ratkaisemiseen.

mrace-c

Convert = Ohjaamme liidejä kohti tarjouspyyntöä tai yhteydenottoa

Convert-vaiheessa ohjaamme liidejä pyytämään tarjousta tai ottamaan teihin yhteyttä. Tässä vaiheessa kohderyhmänne tuntee jo yrityksenne, koska he ovat ladanneet oppaanne, ottaneet maksuttoman demon tai tehneet muita toimintoja, joita vastaan he ovat antaneet yhteystietonsa.

Siksi mainonnan kulma keskittyy vahvasti ohjaamaan liidejä kohti tarjouspyyntöä tai yhteydenottoa.

mrace-e

Engage = Sitoutamme asiakkaat yritykseenne

Engage-vaiheessa sitoutamme teiltä ostaneita asiakkaita yritykseenne mainostamalla heille mm. hyödyllistä sisältöä, joka auttaa heitä käyttämään tuotettanne tai palveluanne paremmin. Mainontaa on tärkeä jatkaa myös sen jälkeen, kun asiakas on ostanut, koska todellinen kannattavuus syntyy jatkuvista asiakkuuksista.

mrace-m

Measure = Mittaamme kaiken ja kehitämme mainontaanne dataan pohjautuen

Mittaamme kaiken KPI-mittareilla, jotka määritimme sosiaalisen median strategiassa. Näin tiedämme ensimmäisestä päivästä alkaen, että mainonta on menossa oikeaan suuntaan. Mittaamisen ansiosta pystymme myös kehittämään mainontaanne jatkuvasti paremmaksi.

Pyydä tarjous

  1. Mainosta hyvin tarkalle kohderyhmälle
  2. Tuota laadukkaita liidejä
  3. Tee mitattavaa kauppaa
  4. Tee yrityksenne tunnetuksi tärkeimmissä kohderyhmissänne
  5. Kehitä brändiänne tunnettuuden kautta

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sosiaalinen media

    Mitä asioita huomioida, kun haluat mainostaa vastuullisesti somessa?

    Lue lisää
    • Brändi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Sosiaalinen media
    • Visuaalinen suunnittelu

    Bannerimainonta tukee markkinointistrategiaa monikanavaisesti

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Fediverse-maailman mahdollisuudet: mainostaminen, yhteisöllisyys ja yksityisyys

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Monikanavaisuus somemainonnassa – miksi se kannattaa?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: mitä kaikkea tekoäly mahdollistaa?

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Meta-mainonta: Ymmärrä uudet mainostavoitteet

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sosiaalinen media

    Pinterest-mainonta: miksi Pinterest on yhä relevantti mainoskanava?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Suunnittele ja toteuta onnistunut somekampanja verkkokaupalle testatusti toimivan mallin avulla

    Lue lisää