Sosiaalisen median markkinointi

Instagram-markkinointi

Instagram-markkinointi luo uusia kasvumahdollisuuksia yrityksenne koosta ja toimialasta riippumatta. Olemme myyneet Instagramin maksullisen mainonnan avulla kannattavasti kymppitonnien toiminnanohjausjärjestelmiä sekä muutaman euron verkkokauppatuotteita, joten se soveltuu niin B2B- kuin B2C-yrityksille.

Instagram-markkinointi luo uusiakasvumahdollisuuksia B2B- tai B2C-yrityksellenne

Olemme myyneet sosiaalisessa mediassa kymmenillä miljoonilla euroilla asiakkaidemme tuotteita ja palveluita. Iso osa tuosta summasta on tullut Instagramista.

Instagram ei ole enää pelkkä nuorten kanava, vaan tällä hetkellä isoin kasvu tapahtuu +50-vuotiaiden keskuudessa.

Instagram-markkinointi perustuu kolmen pääpilarin varaan: ostajapersoonien määrittämiseen, houkuttelevien mainosten tekemiseen ja mainosten tarkkaan kohdentamiseen. Jos jokin näistä pilareista puuttuu, mainontanne ei ole läheskään niin tehokasta kuin se voisi systemaattisella tekemisellä olla.
Teemme Instagramissa pelkkää maksettua mainontaa, koska te saatte sillä kaikista parhaan tuloksen. Emme ylläpidä tai päivitä Instagram-sivuanne, koska se on enemmän teidän brändi- ja työnantajaviestintänne keino. Siksi emme myöskään suosittele ulkoistamaan Instagram-sivunne kuvien päivittämistä kolmansille osapuolille, vaan teidän kannattaa tehdä se itse.

Luo uutta kiinnostusta

Tavoitamme Instagramin tekoälypohjaisten kohdennusten avulla kohderyhmänne. Voimme kohdentaa mainontaanne tuhansilla eri tavoilla, joten tavoitamme mainonnalla insinöörit, yrityspäättäjät tai vaikkapa tietystä automerkistä kiinnostuneet henkilöt.

Hanki liidejä

Instagram on tehokas kanava liidien hankintaan, koska voimme kohdistaa mainonnan tarkasti. Kun puhumme mainoksissa kohderyhmänne tarpeista ja ongelmista, niin saamme heidät kiinnostumaan asiastanne, jonka jälkeen voimme ohjata heitä lataamaan esimerkiksi oppaan.

Tee mitattavaa kauppaa

Viimeisen kolmen vuoden aikana olemme tehneet somella kymmenillä miljoonilla euroilla kauppaa. Instagram on myös tuottanut lukuisille B2B-yrityksille paljon parempaa tulosta kuin LinkedIn-mainonta, koska Instagramissa vietetään enemmän aikaa. LinkedIn ei ole silti missään nimessä huono kanava.

Instagram + Facebook = €€€

Instagram- ja Facebook-mainonta toteutetaan saman hallintapaneelin kautta. Kun teemme Instagram-mainontaa, mainonta näkyy automaattisesti myös Facebookissa ja toisinpäin. Päätämme tulosten perusteella, kumpaan kanavaan laitamme enemmän budjettia, jotta saatte mainonnasta parhaat tulokset.

Miksi teidän kannattaa panostaa Instagram-markkinointiin?

Vaikka pääkohderyhmänne olisi suurten yritysten toimitusjohtajat, niin suurin osa heistä on Instagramissa. Kun viemme tarkkaan kohdistetulla mainonnalla heitä kiinnostavan viestin heidän Instagramin etusivulleen, niin he klikkaavat sivuillenne tai lataavat oppaanne, olivat he sitten töissä, junassa, kotisohvalla, lentokentällä tai lomalla.

Saatte siis haluamanne viestin kohderyhmänne silmien eteen ajasta ja paikasta riippumatta. Mikä olisi parempaa mainontaa?

Kohdista viesti halutulle kohderyhmälle

Instagramin avulla kohdistamme mainontanne juuri halutulle kohderyhmälle. Parhaimmillaan tavoitat ostotarpeen omaavat henkilöt ennen kilpailijoitanne, jolloin kaupan syntymiseen on hyvin lyhyt matka.

Luo uutta kiinnostusta

Kohdistamme mainontaanne myös kylmempiin yleisöihin, jotka hyötyvät tuotteestanne tai palvelustanne, mutta eivät esimerkiksi tiedä vielä sen olemassaolosta. Näin luotte kasvua täysin uusista kohderyhmistä.

Hanki liidejä

Instagramissa liidi on jatkuvasti yhden klikkauksen ja viiden sekunnin päässä. Kun mainostamme esimerkiksi ladattavaa ostajan opastanne potentiaalisille asiakkaillenne, niin heistä tulee liidejä, kun he klikkaavat sivuillenne ja kirjoittavat sähköpostinsa latausta varten.

Tee mitattavaa kauppaa

Instagramin analytiikka on sama kuin Facebookin analytiikka. Sen avulla näet jatkuvasti, millaisia tuloksia Instagram-mainonta on tuonut yrityksellenne. Meidän tehtävämme on kehittää datan pohjalta mainontaanne viikoittain paremmaksi, mitä se oli edellisellä viikolla.

Instagram-markkinointi MRACE-viitekehyksen mukaan

Instagram-markkinoinnilla vaikutamme koko MRACE-viitekehykseen, koska tavoitatte Instagramin avulla asiakkaanne (Reach), saatte heidät toimimaan (Act), teette heistä liidejä ja kauppaa (Convert) ja sitoutatte heitä yritykseenne uudelleenmarkkinoinnilla (Engage).

Instagram-markkinoinnin keskiössä on aina some-strategia. Strategiassa keskitymme vahvasti neljään osa-alueeseen: 1) teemme analyysin nykytilastanne, toimialastanne ja kilpailijoistanne, 2) määritämme ostajapersoonat, 3) luomme sisältö- ja mainossuunnitelmat jokaiselle ostajapersoonalle ja 4) määritämme tarkat mittarit ostopolun eri vaiheisiin.

Strategian avulla pystymme rakentamaan mainonnan ostajapersoonienne ostoprosessin ympärille, jolloin mainonnasta tulee aidosti asiakaskeskeistä, eikä tuotettanne pönkittävää myyntipuhetta.

Yksi ja sama sosiaalisen median strategia toimii sekä Instagramissa, Facebookissa että LinkedInissä. Kun aloitatte Instagram-mainonnan, niin mainonta näkyy automaattisesti myös Facebookissa ja toisinpäin. Meidän tehtävämme on tulkita dataa ja säätää budjetteja sen mukaan, kummasta saatte parempia tuloksia.

mrace-r

Reach = Ohjaamme potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillenne

Reach-vaiheessa ainoa tavoitteemme on kohdistaa mainontanne ostajapersoonien avulla tuotteestanne tai palvelustanne kiinnostuneille henkilöille. Reach-vaiheen mainoksissa puhumme kohderyhmänne tarpeista, toiveista ja ongelmista, jolloin saamme heidän huomionsa. Tämän jälkeen alamme kertomaan, kuinka te voitte ratkaista kohderyhmänne ongelmat ja ohjaamme heidät mainoksesta verkkosivuillenne.

Mainostamme suoraan tuotettanne tai palveluanne vain sellaisille kohderyhmille, jotka tuntevat sen jo ennestään.

mrace-a

Act = Muutamme kävijät liideiksi

Kun potentiaalinen asiakas on verkkosivuillanne, haluamme muokata hänestä mahdollisimman pian liidin. Liidien hankintaa varten tarvitsette sivuillenne paljon sisältöä: blogeja, referenssitarinoita ja ladattavia sisältöjä. Sisällöt luovat ostopolun, jota pitkin kävijä muokkautuu liidiksi lataamalla esimerkiksi ostajan oppaan.

Act-vaiheessa mainonnan keskiössä ovat edelleen hyvin vahvasti asiakkaidenne tarpeiden ja haasteiden ratkaiseminen.

mrace-c

Convert = Ohjaamme liidejä pyytämään tarjousta

Jos henkilö on vieraillut sivuillanne tai ladannut oppaan, niin lisäämme hänet uudelleenmarkkinointilistalle. Uudelleenmarkkinoinnin avulla ohjaamme liidejä pyytämään teiltä tarjousta tai ottamaan yhteyttä, koska he ovat osoittaneet kiinnostuksensa yritystänne kohtaan reagoimalla Reach- ja Act-vaiheen mainontaan.

mrace-e

Engage = Sitoutamme asiakkaat yritykseenne

Engage-vaiheessa sitoutamme asiakkaitanne yritykseenne, koska korkean asiakaspysyvyyden avulla kannattavuutenne paranee ja pystytte laittamaan lisää panostuksia asiakashankintaan. Tästä syntyy positiivinen lumipalloefekti.

mrace-m

Measure = Kehitämme mainontaanne datan pohjalta

Määritämme kaikkiin ostopolun vaiheisiin omat mittarit. Seuraamme niitä viikoittain ja kehitämme mainontaanne sen perusteella paremmaksi kohdistusten, mainosviestien ja budjettien suhteen.

Tavoitteemme on tehdä mainonnastanne viikoittain parempaa, mitä se oli edellisellä viikolla.

Pyydä tarjous

  1. Kohdista mainonta halutulle kohderyhmälle
  2. Luo uutta kiinnostusta ja kysyntää
  3. Hanki liidejä
  4. Tee mitattavaa kauppaa
  5. Hyödynnä markkinoinnin edistyksellisin tekoäly

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sosiaalinen media

    Mitä asioita huomioida, kun haluat mainostaa vastuullisesti somessa?

    Lue lisää
    • Brändi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Sosiaalinen media
    • Visuaalinen suunnittelu

    Bannerimainonta tukee markkinointistrategiaa monikanavaisesti

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Fediverse-maailman mahdollisuudet: mainostaminen, yhteisöllisyys ja yksityisyys

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Monikanavaisuus somemainonnassa – miksi se kannattaa?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: mitä kaikkea tekoäly mahdollistaa?

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Meta-mainonta: Ymmärrä uudet mainostavoitteet

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sosiaalinen media

    Pinterest-mainonta: miksi Pinterest on yhä relevantti mainoskanava?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Suunnittele ja toteuta onnistunut somekampanja verkkokaupalle testatusti toimivan mallin avulla

    Lue lisää