Sosiaalisen median markkinointi

Facebook-markkinointi

Tuomme Facebook-markkinoinnilla ostavia asiakkaita verkkosivuillenne, hankimme myyjienne työpöydät täyteen laadukkaita liidejä ja kasvatamme myyntiänne mitattavasti. Facebook-markkinointi on myös tehokkaimpia keinoja hankkia uutta kysyntää tuotteellenne tai palvelullenne.

Facebook tarjoaa edulliset näyttökerrat, markkinoiden parhaan tekoälyn, markkinoiden tarkimmat kohdennusvaihtoehdot, lähes kolme miljoonaa suomalaista käyttäjää sekä globaalisti skaalaavan mainosalustan.

Luo uutta kysyntää

Facebookin avulla tavoitamme sellaisia kohderyhmiä, jotka hyötyvät tuotteestanne, mutta eivät tiedä siitä vielä. Näin luomme kysyntää täysin uusissa kohderyhmissä ja valtaamme teille suuremman osan markkinasta.

Generoi liidejä

Herätämme potentiaalisen asiakkaanne kiinnostuksen ostajapersoonien avulla rakennettujen viestien avulla. Kun kohdistamme oikeanlaisen viestin oikealle kohderyhmälle, heistä generoituu isolla prosentilla liidejä.

Hyödynnä edistyksellisimmän tekoälyn voima

Facebookin tekoäly on edistyksellisin tekoäly, mitä digitaalisessa markkinoinnissa on käytössä. Se oppii nopeasti, millaiset henkilöt reagoivat markkinointiinne halutulla tavalla ja alkaa etsimään lisää heidän kaltaisia henkilöitä.

Saa asiakkaasi ostamaan uudelleen

Ensimmäinen kauppa ei saa koskaan olla markkinoinnin päätavoite. Sitoutamme asiakkaitanne yritykseenne, ohjaamme heitä seuraamaan teitä eri kanavissa ja kannustamme uudelleenostoon oikeaan aikaan.

Miksi Facebook-markkinointi kannattaa?

Facebook-markkinointi on suuressa suosiossa yritysten markkinointistrategioissa, eikä turhaan sillä Facebook-markkinointi on uusasiakashankinnassa tehokas työkalu.

Facebook-markkinointi sopii oikeastaan kaikenlaisille yrityksille, mutta kaikista parhaiten se sopii yrityksille, jotka toimivat maanlaajuisesti tai jopa kansainvälisellä kentällä. Tämä johtuu siitä, että hyödynnämme Facebook-markkinoinnissa tekoälyä, joka vaatii oppiakseen jonkin verran volyymia.

Toisaalta esimerkiksi B2B-yrityksille Facebook-markkinointi tarjoaa loistavia ratkaisuja vaikkapa asiakaslistojen sekä kaksoisolentokohdennusten pohjalta kohdentamiseen, joten pieni kohderyhmä ei lopulta ole ongelma.

Facebook toimii loistavasti myös oikean viestin löytämisessä kohderyhmälle. Näemme suoraan datasta, mitkä mainokset toimivat parhaiten. Jos palvelunne tarjoaa asiakkaallenne hyödyn X ja hyödyn Y, niin voimme testata, kumpi lähestymistapa toimii kohderyhmäänne paremmin. Se voi muuttaa koko yrityksenne markkinoinnin tulokulmaa parempaan suuntaan.

Generoi myynnillenne liidejä

Tuotamme myyntinne työpöydät täyteen laadukkaita liidejä halvalla, joten myynnin ei tarvitse soittaa enää kylmäsoittoja.

Tuo kauppaa mitattavasti

Tuomme mitattavaa kauppaa, oli yrityksesi sitten 10 € tuotteita myyvä verkkokauppa tai 100 000 € B2B-kokonaisuuksia myyvä yritys. Saat tuotteesi juuri haluamasi kohderyhmän eteen ja pääset hyödyntämään koneoppimista saavutettuasi riittävän ostovolyymin

Tukee muita digikanavia

Tuet muiden digikanavien tuloksia uudelleenmarkkinoinnilla, tuomalla esimerkiksi Google Ads-kampanjan kautta tulleen käyttäjän takaisin sivuillesi suoraan Facebookista.

Lisää yrityksenne tunnettuutta

Kasvatat yrityksenne tunnettuutta tehden samalla mitattavaa tulosta. Älä erottele enää brändikampanjaa ja myyntiin tähtäävää kampanjaa, koska voimme yhdistää ne Facebookin avulla!

Facebook-markkinointi MRACE-viitekehyksen mukaan

Facebook-markkinoinnilla vaikutamme koko MRACE-malliin asiakkaan ensikosketuksesta hänen sitouttamiseen saakka.

Olemme tehneet miljoonilla euroilla kauppaa tämän mallin avulla niin myyntiorganisaatioille kuin verkkokaupoille viimeisen 3 vuoden aikana.

Mallimme keskiössä on laaja sosiaalisen median strategia, jossa tutkimme toimialanne markkinaa, kilpailijoitanne sekä luomme teille ostajapersoonat. Kun tunnemme ostajapersoonienne ostoprosessin, niin pystymme rakentamaan sisällöt, kohdistukset ja mainonnan kulmat tuon ostoprosessin ympärille. Sen ansiosta asiakkaanne kokevat markkinoinnin auttavana jo ensimmäisestä mainoksesta lähtien, jolloin se ei ole tungettelevaa myyntipuhetta, vaan asiakasta auttavaa palvelua.

Käytämme myös hyväksemme Facebookin algoritmia, tekoälyä sekä Smartly-työkalua.

mrace-r

Reach = Tuomme verkkosivuillenne potentiaalista asiakasvirtaa vastaamalla ostajapersoonien tarpeisiin.

Reach-vaiheessa tuomme verkkosivuillenne potentiaalista asiakasvirtaa vastaamalla sivuston sisällöillä määritettyjen ostajapersoonien tarpeisiin. Analysoimme kohderyhmienne ostokäyttäytymistä, jotta tunnistamme ostopolun eri vaiheet. Reach-vaiheen tavoite on herättää kohderyhmien kiinnostus tuotettanne tai palveluanne kohtaan ja saada heidät vierailemaan verkkosivuilla.

mrace-a

Act = Generoimme potentiaalisesta asiakkaasta teille liidin

Act-vaiheessa puhumme kohderyhmänne ongelmien syistä ja tarjoamme niihin ratkaisuja. Sivustonne sisällöt muodostavat konversiopolkuja, jotka johdattavat kävijävirran tekemään haluttuja toimenpiteitä eli mikrokonversioita. Näitä voivat olla esimerkiksi oppaiden lataukset tai verkkokauppojen tapauksessa tuotteiden lisääminen ostoskoriin. Johdonmukaiseksi suunnitellun konversiopolun ansiosta yksittäinen vierailija viettää pidemmän aikaa verkkosivuillanne ja sitoutuu yritykseenne. Toisaalta oppaiden lataaminen ja tuotteiden selaaminen on mahdollista myös suoraan Facebookissa, jolloin kynnys Act-vaiheen toimenpiteille on matalampi.

mrace-c

Convert = Ohjaamme asiakasta ottamaan teihin yhteyttä

Convert-vaiheen päätavoitteemme on saada sivustovierailija ostamaan tai ottamaan teihin yhteyttä. Helpotamme asiakkaan ostopäätöstä mm. konversio-optimoinnilla ja selkeillä toimintakehotteilla (CTA). Kehitämme ostopolkua jatkuvasti analytiikan pohjalta. Mitä tehokkaammin ostopolkunne toimii, sitä suurempi määrä hankitusta kävijävirrasta kulkee rakennetun ostopolun loppuun ja muuttuu teille maksaviksi asiakkaiksi.

mrace-e

Engage = Sitoutamme asiakkaat yritykseenne

Engage-vaiheessa sitoutamme asiakkaitanne yritykseenne, koska korkea asiakastyytyväisyys on avain uudelleenostoihin, suositteluihin ja todelliseen kannattavuuteen (asiakkaan elinkaari). Korkean asiakastyytyväisyyden syntymiseen vaikutetaan jo Reach-vaiheessa kohdentamalla sisällöt oikeille yleisöille, jolloin mainontanne on alusta lähtien asiakaskeskeistä.

mrace-m

Measure = Mittaamme kaiken ja kehitämme mainontaanne dataan pohjautuen

Mitattava markkinointi perustuu analytiikkaan. Siksi määrittelemme jokaiseen ostopolkunne vaiheeseen omat mittarit. Tarkastelemme mittareita (KPI) säännöllisesti ja teemme datan pohjalta tarvittavia muutoksia esimerkiksi mainoksiin, kohdennuksiin ja budjetteihin.

Usein kysyttyä

Pyydä tarjous

  1. Luo uutta kysyntää
  2. Generoi myyntivalmiita liidejä
  3. Tuota mitattavaa kauppaa
  4. Kehitä brändiänne ja tunnettuuttanne
  5. Sitouta asiakkaita yritykseenne

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sosiaalinen media

    Mitä asioita huomioida, kun haluat mainostaa vastuullisesti somessa?

    Lue lisää
    • Brändi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Sosiaalinen media
    • Visuaalinen suunnittelu

    Bannerimainonta tukee markkinointistrategiaa monikanavaisesti

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Fediverse-maailman mahdollisuudet: mainostaminen, yhteisöllisyys ja yksityisyys

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Monikanavaisuus somemainonnassa – miksi se kannattaa?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: mitä kaikkea tekoäly mahdollistaa?

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Meta-mainonta: Ymmärrä uudet mainostavoitteet

    Lue lisää
    • Facebook

    Tehosta sosiaalisen median mainontaasi Smartlylla

    Lue lisää

Lue lisää Facebook-markkinoinnin käytännön toteutuksesta