Digimarkkinointi + AI – Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä
Ymmärrä tekoälyn vaikutukset digimarkkinointiin ja luo kilpailuetuja vahvistava markkinointistrategia
Uutuuskirja Digimarkkinointi + AI yhdistää tuoreimman tutkimustiedon ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston käytännön kokemukset tekoälyn hyödyntämisestä digitaalisessa markkinoinnissa. Olitpa sitten markkinoinnin ammattilainen, yritysjohtaja tai opiskelija, tämä kirja on korvaamaton apuväline matkallasi läpi digimarkkinoinnin neljännen aallon.
Teoksen on julkaissut Alma Insights 10/2024.
Välttämätön teos jokaiselle markkinoijalle, joka haluaa hyödyntää tekoälyn voimaa ja viedä strategiansa uudelle tasolle.
Kirja sisältää konkreettisen strategia- ja toteutusmallin, joka huomioi tekoälyn tuomat mahdollisuudet ja haasteet.
Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja myy enemmän on jatkoa menestysteokselle Digimarkkinointi – Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Uusi kirja päivittää digimarkkinoinnin strategiat ja käytännöt tekoälyn aikakaudelle, huomioiden kaikki aiemman teoksen osa-alueet tekoälyn tuomien muutosten valossa.
Hyödyt:
- Ymmärrä tekoälyn vaikutus digimarkkinoinnin kaikkiin osa-alueisiin.
- Omaksu päivitetty MVG-MRACE®-malli strategian luomiseen ja toteuttamiseen tekoälyn avulla.
- Saa konkreettisia työkaluja tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa ja myynnissä.
- Valmistaudu tulevaan ja opi rakentamaan suostumukseen perustuvia asiakassuhteita evästeiden jälkeisessä ajassa.
Digimarkkinointi + AI on suunniteltu pysyväksi työkaluksi ja lähdeteokseksi, johon voi palata aina tarpeen tullen. Se tarjoaa selkeitä vastauksia ja ratkaisuja digimarkkinoinnin haasteisiin tekoälyn aikakaudella.
Sisällysluettelo
-
1.1. Kolme vaihetta generatiivisen tekoälyn käyttöönottoon yrityksessä
1.2. Tekoäly luo kustannustehokkuutta
1.3. Tekoälyn hyödyt markkinoinnin eri alueilla
1.4. Tekoälyn heikkoudet -
2.1. Market – Toimintaympäristön muutosten tunnistaminen
2.1.1. Kilpailutilanteen muutos
2.1.2. Asiakaskäyttäytymisen muutos
2.1.3. Teknologiset mahdollisuudet2.2. Value – Asiakaskeskeisen markkinointistrategian luominen
2.2.1. Kohderyhmän määrittely ja ostajapersoonien luominen
2.2.2. Kilpailuedun kääntäminen arvolupaukseksi ja arvonluonniksi
2.2.3. Markkinoinnin strategisten tavoitteiden asettaminen2.3. Growth – Kasvun johtaminen strategialla
2.3.1. Roadmapin luominen strategiassa määriteltyjen tavoitteiden pohjalta
2.3.2. Arvolupauksen sisällyttäminen kaikkiin materiaaleihin ja kanaviin
2.3.3. Sisällöntuotannon aloittaminen ostajapersoonien ja sisältösuunnitelman pohjalta
2.3.4. Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin yhteispelin mahdollistaminen
2.3.5. Mittariston asettaminen ja toimeenpanon etenemisen seuranta -
3.1. Measure – Tulosten mittaaminen ja toiminnan kehittäminen datalla
3.2. Reach – Asiakkaiden tavoittaminen ja kiinnostuksen herättäminen
3.2.1. Hakukoneoptimointi
3.2.2. Hakusanamainonta
3.2.3. Display- ja videomainonta sekä ohjelmallinen ostaminen
3.2.4. Sosiaalinen media3.3. Act – Kysynnän luominen
3.3.1. Sisältömarkkinointi Act-vaiheessa
3.3.2. Visuaalinen suunnittelu ja brändi-ilme Act-vaiheessa
3.3.3. Konversio-optimointi ja sivuston toimivuus Act-vaiheessa3.4. Convert – Kysynnän kääntäminen kaupaksi
3.4.1. Sisältömarkkinointi Convert-vaiheessa
3.4.2. Markkinoinnin automaatio Convert-vaiheessa
3.4.3. Konversio-optimointi Convert-vaiheessa3.5. Engage – Asiakkaiden sitouttaminen
3.5.1. Sisältömarkkinointi Engage-vaiheessa
3.5.2. Markkinoinnin automaatio Engage-vaiheessa -
Tekijät
Niko Lahtinen on Suomen Digimarkkinointi Oy:n toinen pääomistaja ja kaupallinen johtaja. Hän on tuotteistanut lukuisia digitaalisen markkinoinnin palveluja, jotka ovat tuoneet tuloksia ja merkittävää kasvua suomalaiseen yrityskenttään.
Kimmo Pulkka on Suomen Digimarkkinointi Oy:n osakas ja markkinointistrategi. Hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus digimarkkinoinnin strategisesta ja taktisesta työstä niin start-upeissa kuin pörssiyhtiöissä.
Pasi Viinamäki on Suomen Digimarkkinointi Oy:n tekoälyasiantuntija ja tekoälytyöryhmän vetäjä. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus monikanavaisesta digimarkkinoinnista useilla eri toimialoilla Suomessa ja kansainvälisesti.
Heikki Karjaluoto on Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin professori ja digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän tutkimusryhmän johtaja. Hän on tutkinut ja opettanut digitaalista markkinointia yli 20 vuotta.
Joel Mero toimii Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun apulaisprofessorina. Hän on tutkinut digitaalista markkinointia kymmenen vuoden ajan ja perehtynyt yritysten tapoihin hyödyntää dataa ja teknologiaa markkinoinnin päätöksenteossa.
Kenelle kirja on kirjoitettu?
Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja myy enemmän on suunnattu kaikille, jotka haluavat syventää ymmärrystään tekoälyn vaikutuksesta digitaaliseen markkinointiin ja oppia hyödyntämään tekoälyä strategisen kilpailuedun saavuttamiseksi.
Kirja on kirjoitettu ammattilukemistoksi kaikenkokoisille organisaatioille sekä oppilaitoksiin kurssikirjaksi.