• Facebook

Yrityksen Facebook-sivulle uusi ominaisuus vuonna 2015

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille. Kerro mitä toivot ihmisten tekevän Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi: Varaa nyt Ota yhteyttä Lataa sovellus Pelaa peliä Osta […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille.

Kerro mitä toivot ihmisten tekevän

Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi:

  • Varaa nyt
  • Ota yhteyttä
  • Lataa sovellus
  • Pelaa peliä
  • Osta nyt
  • Rekisteröidy
  • Katso video

Toimintokutsu sijoittuu kansikuvan päälle Facebook-sivullesi heti tykkää-napin viereen ja on näin parhaalla paikalla Facebook-sivustollasi. Tämä ominaisuus helpottaa huomattavasti esimerkiksi yhteydenottamista Facebookin kautta, koska voit tehokkaasti määritellä mihin haluat palveluistasi kiinnostuneet ihmiset ohjata Facebookista.

yrityksen facebook-sivut sign up

Testijaksolla lupaavia tuloksia

Dollar Shave Club testasi uuden ominaisuuden ja sai erittäin lupaavia tuloksia sen avulla. Testijakson aikana tulosprosentti oli 2,5 kertainen, kun sitä verrattiin muihin sosiaalisenmedian mainospaikkoihin joidenka tarkoituksena on hankkia uusia asiakkaita.

Over the course of a three-week test, the Sign Up call-to-action button delivered a 2.5x higher conversion rate versus other comparable social placements aimed to drive new user acquisition.” — Brian Kim, Director of Acquisition, Dollar Shave Club

Facebook muuttuu nopeasti

Facebook on tuonut uusia ominaisuuksia hengästyttävällä tahdilla viimeaikoina. Selkeästi Facebookin tavoitteena on paremman sisällöntuotannon tukeminen ja rajoittaa push markkinointia. Uusi ominaisuus tukee myös tätä suuntausta, koska jos yrityksesi tuottaa mielenkiintoista sisältöä vieraillaan Facebook-sivullasi useammin. Facebook-sivultasi on enää yksi askel haluamaasi päämäärään ja uuden ominaisuuden myötä sen paikka vakioituu ja on helpommin hallittavissa.

Mielestäni ehdottomasti hyvä ratkaisu Facebookilta ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia laajemmassa mittakaavassa, kun ominaisuus julkaistaan kaikkien käyttöön Yhdysvalloissa vuodenvaihteen jälkeen.

Oikein hyvää joulua!

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen korostaa asiantuntijoiden roolia ensimmäisen osapuolen datan ja tekoälyn hyödyntämisessä. Tekoäly tarjoaa tehokkaita työkaluja as...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelen ko...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää