• Hakukoneoptimointi

Tehokasta Hakukoneoptimointia, ROI 1569%

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava. Myös budjetti […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava.
Myös budjetti hakukoneoptimointiin on sijoitus, mille halutaan tuotto, siksi ROI eli sijoiteutun pääoman tuotto on tärkeä laskea jokaisessa kampanjassa. Vertailun vuoksi käytämme saman liikenteen hintaa AdWords kampanjassa.
Asiakkaan keissin faktat:
  1. Täysin uusi verkkosivusto.
  2. Erittäin kilpailtu markkina. (AdWords klikkihinnat 4-7€)
Tulokset:
  1. Tulos, tärkeimmillä hakusanoilla Top 3 sijoitukset Googlessa.
  2. Liikennettä yli 45 000€ arvosta, kuudessa kuukaudessa. (1.9.2012-28.2.2013, 11407kpl)
  3. Viimeisen 30 päivän orgaanisen liikenteen arvo 5176 x 4€ = 20 704€
Hintalappu
  1. Sivusto 2500€+Alv
  2. Hakukoneoptimointi 6kk = 6000€+Alv
  3. Kulut yhteensä 10 054€
ROI, Return of Investment = [(Tuotto – Investointi)/Investointi] * 100
Kampanjan ROI = [(45 628€ – 10054€)/ 10 054€] * 100 = 354 %
Suomen Digimarkkinoinnin toteuttama verkkosivusto + Hakukoneoptimointi kampanja tuotti kuudessa kuukaudessa 354% ROI:n, mikä kasvaa räjähdysmäisesti kokoajan.
Viimeisen 30 vuorokauden ROI on jo 1569 %
Nyt jokaista kuukaudessa sijoitettua euroa kohti tulee siis 15,70€ takasin, tämä on tehokasta mainontaa!

(Kävijät viimeisen 30 päivän ajalta 15.3.2013)

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen korostaa asiantuntijoiden roolia ensimmäisen osapuolen datan ja tekoälyn hyödyntämisessä. Tekoäly tarjoaa tehokkaita työkaluja as...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelen ko...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää