• Instagram

Instagram yritystilin hyödyt

Facebookin omistuksessa oleva Instagram on kehittynyt samoilla askelilla kuin isoveljensäkin. Nyt Instagram tuo yrityksille käyttöön omat työkalut, jotta yrityksien profiilit pysyvät paremmin hallinnassa ja liiketoiminnan tehostaminen Instagram-markkinoinnin avulla helpottuu. Tämä uusi ominaisuus onkin Instagram yritystili, jolla hallitset helpommin yrityksesi tietoja. Instagram haastatteli satoja yrityksiä suunnitellessaan toimintoja yritystyökaluihin ja kolme toivomusta nousi yrityksiltä ylitse muiden: mahdollisuus […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebookin omistuksessa oleva Instagram on kehittynyt samoilla askelilla kuin isoveljensäkin. Nyt Instagram tuo yrityksille käyttöön omat työkalut, jotta yrityksien profiilit pysyvät paremmin hallinnassa ja liiketoiminnan tehostaminen Instagram-markkinoinnin avulla helpottuu. Tämä uusi ominaisuus onkin Instagram yritystili, jolla hallitset helpommin yrityksesi tietoja. Instagram haastatteli satoja yrityksiä suunnitellessaan toimintoja yritystyökaluihin ja kolme toivomusta nousi yrityksiltä ylitse muiden:

  • mahdollisuus erottautua
  • saada tietoa
  • löytää uusia asiakkaita

Tekstissä käydään läpi mitä hyötyjä Instagram yritystilistä on markkinoinnin tehostamisessa ja analysoinnissa. Kaikki ominaisuudet eivät ole vielä käytössä Suomessa (16.8.2016), mutta totutusti tulevat nopealla tahdilla julkaisemisen jälkeen käyttöön globaalisti.

INSTAGRAM INSIGHT: KETÄ SEURAAJASI OVAT

Kun sinulla on Instagram-yritystili, voit saada seuraajistasi käyttöösi samat tiedot kuin yrityksen Facebook-sivulta.  Näistä tiedoista on hyötyä, kun suunnittelet markkinointitoimenpiteitä. Tiedät milloin seuraajasi ovat paikalla sekä, minkälaisista kuvista ja videoista he pitävät eniten. Tämä helpottaa sisällön tuottamista.

Lisäksi Instagram kertoo seuraajakuntasi demografiset tiedot kuten ikä, sukupuolen ja asuinpaikkakunnan. Tästä on erityisesti hyötyä, kun arvioit vaikutuksia liiketoimintaan. Jos seuraajakuntasi ei rakennu samanlaiseksi kuin sinulta ostavat henkilöt, on viestinnässäsi korjaamisen varaa.

instagram_markkinoinnin_seuranta

Kuva: socialmediaexaminer

Erittäin hyödyllinen tieto on myös nähdä kuinka paljon liikennettä pystyt ohjaamaan verkkosivuillesi Instagramin kautta. Yleisesti tämä katsotaan Google analyticsia hyödyntämällä, mutta yritystilin käyttäjänä se onnistuu näppärästi myös Instagram-sovelluksella.

INSTAGRAMIN TYÖKALUT YRITYKSILLE

Yritystilin päivityksiä voi mainostaa identtisellä periaatteella Facebookin kanssa. Tehtyäsi julkaisun voit mainostaa sitä suoraan Instagramin sovelluksessa ja valita kohderyhmän, sekä päiväbudjetin. Tämä auttaa mainonnan käynnistämisessä huomattavasti verrattuna vanhaan tapaan, jossa Instagram-markkinointi. toteutettiin Facebookin mainostyökaluilla.

instagram yritystili ja julkaisun sponsoroiminen

Instagram-mainontaa yksikertaisimmillaan. Lähde: Socialmediaexaminer

Voit valita hinnoittelun joko näyttökertojen tai klikkausten mukaan ja näet mainonnan tehokkuuden suoraan Instagramin sovelluksesta jolloin budjetin muutokset voidaan tehdä nopeasti.

YHTEYDENOTTO INSTAGRAM YRITYSTILISTÄ

Instagram yritystili mahdollistaa sen, että saat käyttöösi erittäin hyödyllisen yhteydenottonapin profiiliisi ja profiilistasi kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat voivat helposti ja yksinkertaisesti ottaa yhteyttä sinuun suoraan profiilistasi. Napin takaa löytyvät reittiohjeet liiketiloihisi ovat erittäin arvokkaat, kun ihmiset kiinnostuvat paikallisesta tarjouksestasi Instagramissa.

instagram yritystili ota yhteyttä

FACEBOOKIN PARHAAT KÄYTÄNNÖT INSTAGRAMIIN

Mitään uutta ja mullistavaa sosiaalisen median markkinointiin Instagram-yritysprofiili ei tuo vaan ne parhaiten toimivat, mitä Facebookissa on totuttu näkemään. Mainonnan tehokkuutta ne parantavat varmasti. Ihmisten on nyt helpompi olla yhteydessä sinuun ja pystyt huomattavasti tarkemmin seuraamaan mitkä markkinointitoimenpiteet tuovat tuloksen.

Jatkossa on mielenkiintoista seurata, miten Facebook jossain vaiheessa lähtee yhdistämään messengeriä Instagramiin ja näin yhtenäistämään sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa asiakasviestintää yritysten näkökulmasta. Liity sähköpostilistallemme niin pysyt mukana jatkossakin uusista digitaalisen markkinoinnin virtauksista.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelemme ...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää