• Google Ads

Huomiolaajennukset – Google Adwords uutuus

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä . Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia. Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä .

Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia.

Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä

Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan kuin sivustolinkkejä, ilman tarvetta erillisille laskeutumissivuille. Huomiotekstilaajennusta klikattaessa, saavut mainoksen alkuperäiselle laskeutumissivulle. Niiden avulla pienemmätkin sivustot voivat laajentaa mainoksiaan, ilman tarvetta uusille laskeutumissivuille.

Huomiotekstilaajennukset näkyvät normaalin laajennetun tekstimainoksen alla ja toimivat siis yhdessä muiden mainoslaajennusten kanssa.

Huomiotekstilaajennukset voidaan määrittää myös tilitasolla ja näin ne toimivat jokaisessa kampanjassa.

Miten huomiotekstilaajennuksia käytetään?

Huomiotekstilaajennuksia tulee olla minimissään 2 kappaletta joka tasolla, mainosryhmä, kampanja ja tili. Google kuitenkin suosittelee, että jokaiselle tasolle luodaan 4 huomiotekstilaajennusta ja ne näkyvät sitten sen mukaan missä järjestyksessä ne ovat, miten pitkiä ne ovat ja miten niitä klikkaillaan.

Google näyttää aina tarkimmalla tasolla määritetyt huomiotekstilaajennukset, eli jos olet määrittänyt ne kampanja ja mainosryhmätasolla, ensin näytetään mainosryhmätason laajennukset.

Laajennuksen rajoitukset:

  • Huomiotekstin pituus: 25 merkkiä.
  • Huomiotekstin sisältö: Huomioteksti ei siis saa toistaa jo kampanjassa tai saman tilin sisällä olevien mainosten tai mainoslaajennusten tekstejä. Esim. jos mainoksissasi mainitaan jo ”ilmainen kuljetus” et voi sitä huomiolaajennuksella toistaa.
  • Huomiotekstissä ei voi käyttää: {KeyWord:Hakusana} lisäystä, eli siihen ei voi lisätä automaattisesti käytettyä hakusanaa.

Esimerkeissä Google näyttää seuraavia asioita huomiotekstilaajennuksina:

  • Asiakastuki 24/7
  • Ilmainen toimitus
  • Kesäale

Mieti siis millaisia tarjouksia, etuja ja ominaisuuksia sinun tuotteilla ja palveluilla on ja luo näistä huomiotesktilaajennukset. Muista huomiotekstilaajennuksia miettiessäsi oma USP (Unique Selling Proposition) ja tuo se esiin, MIKSI TÄMÄ TUOTE/PALVELU KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA SINULTA?  Muista kuitenkin, että et voi toitottaa ilmaista toimitusta, sekä mainostekstissä, että huomiotekstilaajennuksessa.

Oletko jo ehtinyt testaamaan huomiotekstilaajennuksia?

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää