• Hakukoneoptimointi

Google Posts – Julkaise sisältöä suoraan Googlen hakusivulle

Google Postsin avulla pystyt julkaisemaan sisältöä suoraan Googlen hakusivuille – ja mikä parasta, se on ilmaista! Google Posts on mahdollista ottaa käyttöön Google My Business (GMB) –palvelun kautta. Jos GMB ei ole entuudestaan tuttua, se on Googlen tarjoama palvelu, joka mahdollistaa lisänäkyvyyttä yrityksellesi Googlen hakutuloksen sivulla. GMB:n käyttöönotto on helppoa, ja se onnistuu osoitteesta google.com/business/. […]

SDM logo

Digimarkkinointi

Google Postsin avulla pystyt julkaisemaan sisältöä suoraan Googlen hakusivuille – ja mikä parasta, se on ilmaista!

Google Posts on mahdollista ottaa käyttöön Google My Business (GMB) –palvelun kautta. Jos GMB ei ole entuudestaan tuttua, se on Googlen tarjoama palvelu, joka mahdollistaa lisänäkyvyyttä yrityksellesi Googlen hakutuloksen sivulla.

GMB:n käyttöönotto on helppoa, ja se onnistuu osoitteesta google.com/business/. Tarvitset ainoastaan Google-tilin, joka on myös ilmainen.

Googlen sanojen mukaan Google Posts soveltuu erinomaisesti

  • Tarjousten mainontaan
  • Tapahtumien mainontaan
  • Ostospyyntöön
  • Varauspyyntöön

Google Post julkaisut näkyvät myös Googlen karttapalvelun haussa: 

Google Posts –ominaisuuden lisäys Google My Business palveluun ei kuitenkaan ole uusi. Palvelu julkaistiin jo vuodesta 2016, mutta sen käyttö oli rajattu erikoistapahtumiin, kuten vaalit. Sen jälkeen Google on vähitellen alkanut sallia Google Postsia myös yrityskäyttöön, ja nykyään se on käytettävissä kaikilla.

Julkaisut Google Postsissa katoavat 7 päivän jälkeen, eikä palvelussa pysty käyttämään:

  • Tekstinsisäisiä linkkejä
  • Enempää kuin 300 sanaa
  • Enempää kuin yhtä kuvaa

Eli käyttö on todella rajattu. Google Postsin tarkoitus onkin julkaista ytimekästä ja ajankohtaista tietoa.

Google Posts antaa kuitenkin mahdollisuuden linkittää toiseen sivuun rajatuilla vaihtoehdoilla. Vaihtoehdot ovat:

  • Lisätietoja
  • Varaa
  • Osta
  • Rekisteröidy
  • Pyydä tarjous

Google tarjoaa näillä sanoilla varustetun linkitysmahdollisuuden, jolla se haluaa ohjeistaa linkityksen käyttöä. Luonnollisesti tätä on mahdollista käyttää myös toisin, ja Google varoittaa Google Postsin väärinkäytöstä.

Tämän lisäksi voit tehdä julkaisusta tapahtuman.

 Kannattaako Google Postsia käyttää?

Google Posts on vielä suhteellisen uusi ja voi olla, että Google keksii lisäominaisuuksia myöhemmässä vaiheessa. Google Posts kannattaa kuitenkin ottaa käyttöön, koska se on todella yksinkertainen toteuttaa ja ilmaista. Kaikki mahdollinen lisänäkyvyys yrityksen suuntaan on hyvä asia, ja Google Postsilla on potentiaalia tuoda lisänäkyvyyttä yritykselle. Voisin kuvitella, että Google Postsin kautta Google pystyy jatkossa tarjoamaan hakijoille vielä laadukkaampaa ja ajankohtaisempaa paikkakohtaista tietoa.

Millaisia julkaisuja kannattaa laittaa Google Postsiin?

Google ohjeistaa, että Google Postsissa kannattaa viestiä mahdollisimman tarkkaan, mitä tarjoat. Google Posts ei ole tarkoitettu spam-mainonnalle, ja sen sijaan pitää pyrkiä viestimään yrityksen ajankohtaisista tapahtumista. Toki tarjouksia kannattaa mainostaa, mutta maukkaalla tavalla. Muista käyttää myös relevantteja hakusanoja!

Erinomainen esimerkki voisi olla leipomo. Mikä olisi parempaa kuin Googletta leipomoa, ja nähdä suoraan hakusivussa päivän tarjonta.

Toinen hyvä käyttö Google Postsille voisi myös olla mainonta tanssitunnin tutustumistarjouksesta, mikä järjestetään huomenna.

Tai viimeisenä esimerkkinä voisit kertoa hyvästä renkaidenvaihtokampanjasta ja pyytää suoria yhteydenottoja Google Postsin avulla.

Jokainen yritys pystyy soveltamaan Google Postsia omaan käyttöön. Suosittelen hyödyntämään sen heti. Sehän on ilmaista hakumainontaa!

Jos vielä pähkäilet Google Postsin hyödyntämisestä omaan yrityskäyttöösi tai sinua kiinnostaa kuulla lisää digimarkkinoinnista, olethan yhteydessä.

 

Ota yhteyttä

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää