• Facebook

Facebook-markkinoinnin hinta

Kun asiaan perehtymätön pyytää tarjousta Facebook-markkinoinnista, niin voi olla vaikea muodostaa mielikuvaa siitä, mistä Facebook-markkinoinnin hinta koostuu. Toimintatavat poikkeavat yritysten välillä paljon ja tämä tekee hintavertailusta hankalaa. Avataan siis nopeasti mistä tarjouspyyntösi vastaus koostuu. Mediabudjetti Mediabudjetti on se summa, mikä sijoitetaan Facebook-mainosten näkyvyyteen. Mitä isompi mediabudjetti sen enemmän ihmiset näkevät mainoksiasi Facebookissa. Mediabudjetti täytyy suhteuttaa […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Kun asiaan perehtymätön pyytää tarjousta Facebook-markkinoinnista, niin voi olla vaikea muodostaa mielikuvaa siitä, mistä Facebook-markkinoinnin hinta koostuu. Toimintatavat poikkeavat yritysten välillä paljon ja tämä tekee hintavertailusta hankalaa.

Avataan siis nopeasti mistä tarjouspyyntösi vastaus koostuu.

Mediabudjetti

Mediabudjetti on se summa, mikä sijoitetaan Facebook-mainosten näkyvyyteen. Mitä isompi mediabudjetti sen enemmän ihmiset näkevät mainoksiasi Facebookissa. Mediabudjetti täytyy suhteuttaa kohdeyleisösi kokoon ja Facebook-kampanjasi kestoon. Tällöin mainoksesi näkyvät juuri oikein sille kohderyhmälle, jonka haluat tavoittaa ja saat hyvän peiton kampanjallesi kohderyhmän parissa.

Työn osuus

Tämä on se usein epäselvä osa-alue Facebook-markkinoinnin ostajilla. Mitä Facebook-kampanjan työn osuuteen kuuluu? Kaikki yritykset eivät tee Facebook-markkinointikampanjaa samalla tavalla, mutta annan nyt esimerkin mistä kampanjan työn osuus koostuu meillä.

1. Facebook-kampanjan suunnittelu

Kampanjan suunnittelulla tarkoitetaan sitä, että mietimme mikä on yrityksen tuotteen tai palvelun tuoma etu, joka pyritään välittämään asiakkaalle ja millaisella koukulla asiakkaat saadaan reagoimaan markkinointiviestiin. Käymme asiakkaan kanssa lävitse, mitkä ovat hänen tuotteensa tai palvelunsa edut markkinoilla ja mietimme miten ne saadaan parhaiten kirjoitettua mainoksiin Facebookin sääntöjen puitteissa.

2. Facebook-markkinointikuvat

Tärkeä osuus Facebook-markkinointia on kuvien tekeminen. Facebook-markkinoinnissa käytetään hieman eri mallisia markkinointikuvia, joten kuvat pitää rakentaa kampanjaa varten.

Asiakkaalla on yleensä kuvia tuotteistaan tai palvelustaan mutta ne eivät suoraan sovellu Facebook-markkinointiin. Näiden kuvien muokkaaminen ottaa aikaa, mutta se kannattaa käyttää, koska kuvat ovat tärkeä osuus Facebook-mainosta. Testien mukaan kuvan vaikutus Facebook-markkinoinnin tehoon on 70%.

3. Mainonnan kohdentaminen

Facebook-markkinointi kohdistetaan ihmisille, jotka yritys mieltää potentiaalisiksi asiakkaikseen. Tämän kohdennuksen tekeminen on olennainen osa Facebook-markkinointia ja sillä varmistetaan, että mainoksiasi näkevät vain sellaiset ihmiset jotka voivat olla kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi.

4. Mainosten A/B-testaus

Rakennamme aina Facebook-markkinointiasi varten vähintään kaksi mainosta. Tämä siksi, että saamme näin testattua, minkälainen mainos toimii parhaiten sinun kohderyhmään. Mitä useammin markkinoit Facebookissa sen kannattavampaa testaaminen on. Pienetkin erot mainosten välillä vaikuttavat monesti suuresti ihmisten tapaan reagoida Facebook-mainokseen.

Lisää tietoa A/B-testaamiseta

5. Raportointi

Tärkeä osuus Facebook-markkinoinnin työtä on raportoida tulokset asiakkaalle selkeästi. Raportti on vielä hyvä käydä läpi myös ensimmäisellä kerralla puhelimitse, jotta asiakas saa kattavan kuvan siitä mitä tietoa raportista löytyy ja miten sitä tietoa voi käyttää hyväksi uusia Facebook-markkinointikampanjoita suunniteltaessa.

Summa summarum

Tekstini tarkoitus oli avata sinulle mistä Facebook-markkinoinnin hinta koostuu.

Mediabudjetti ja työn osuus on hyvä erottaa heti alkuunsa, että osaa muodostaa mielikuvan siitä mitä on ostamassa. On myös hyvä olla perillä siitä, mitä kaikkea työn osuudella tehdään.

Työn hinnan osuus voi vaihdella eri yritysten välillä ja kaikkia työvaiheita ei välttämättä ole jokaisen yrityksen Facebook-markkinoinnin käynnistämisessä. Tämän vuoksi hintavaihtelut ovat suuria.

Kysy hintaa Facebook-markkinoinnille ottamalla meihin yhteyttä!

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelemme ...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää