Referenssitarina

Stemma sai välittömiä tuloksia AI-avusteisella SEO:lla

Stemma halusi kasvattaa orgaanisen liikenteen määrää ja puhutella sisällöillään asiakkaitaan entistä osuvammin. Ratkaisu löytyi tekoälyn ja datavetoisen hakukoneoptimoinnin yhdistelmästä, joka tuotti välittömiä tuloksia.

Näin Stemma hyödyntää tekoälyä SEO:ssa

Ensin hyödynsimme Semrushin sekä Google Search Consolen SEO-dataa kattavaan avainsana- ja kilpailija-analyysiin. Sen pohjalta määritimme yhdeksän artikkelia, joita päivittämällä oli mahdollista kasvattaa orgaanista liikennettä tässä hetkessä kaikista eniten.

Tämän jälkeen koulutimme tekoälylle Stemman ostajapersoonat ja erottautumistekijät, jotta tekoäly pystyi analysoimaan valikoidut artikkelit ja niiden osuvuuden suhteessa ostajapersoonien tarpeisiin. Tarjosimme tekoälylle myös keräämämme SEO-datan ja opetimme Stemman äänensävyn, mikä mahdollisti laadukkaan, hakukoneoptimoidun ja brändinmukaisen sisällön tuottamisen.

Tulokset heti kahden kuukauden jälkeen olivat merkittäviä

  • Orgaaninen liikenne kasvoi 33 % näissä yhdeksässä artikkelissa.
  • Joissakin artikkeleissa orgaanisen liikenteen määrä jopa tuplaantui.
  • Brändin näkyvyys kasvoi merkittävästi, sillä näyttökertojen määrä hakutuloksissa kasvoi yli 8600 näyttökerralla.
  • Klikkaussuhde (CTR) parani lähes kaikissa artikkeleissa, parhaimmillaan jopa 59 %.

Tulokset

Orgaaninen liikenne kasvoi
33 % valituissa 9 artikkelissa

Muutaman artikkelin osalta
Orgaaninen liikenne tuplaantui

Brändin näkyvyys kasvoi korkean ostohalun asiakkaissa
8600 silmäparilla

Klikkaussuhde parani jopa
59 %

Yhteenveto

AI:n hyödyntäminen tehosti asiantuntijoiden resurssien käyttöä, mahdollistaen asiantuntijoiden keskittymisen vieläkin strategisempiin ja arvoa tuottavampiin tehtäviin

SEO-asiantuntijat pystyivät keskittymään monimutkaisiin hakukoneoptimoinnin osa-alueisiin ja verkkokaupan konversio-optimointiin. Sisältöasiantuntijat pystyivät paneutumaan syvemmin sisältömarkkinoinnin kokonaisuuden rakentamiseen ja laajojen pilari-sivujen kirjoittamiseen.

Tämä AI-avusteinen lähestymistapa tuotti nopeasti tuloksia sekä orgaanisen liikenteen kasvussa että sisällön osuvuudessa kohdeyleisölle. Vain kahdessa kuukaudessa saavutettiin tuloksia, jotka vuositasolla kasvattavat brändin näkyvyyttä useilla kymmenillä tuhansilla silmäpareilla sekä tuovat sivustolle tuhansittain uutta liikennettä täysin ilmaiseksi.