Referenssitarina

House of Organic

Tuloksellista ja mitattavaa verkkokaupan digimarkkinointia

Tuloksellista ja mitattavaa verkkokaupan digimarkkinointia

House of Organic on vuonna 2016 perustettu suomalainen luonnonkosmetiikan ja hyvinvointituotteiden verkkokauppa, jolla on tuhansien tuotteiden ja satojen brändien valikoima. Yrityksen ydinarvona on toimia vastuullisesti, ja verkkokaupan valikoima on aina todennetusti luonnollista, ekologista ja eettistä.

He kaipasivat kokonaisvaltaista, mitattavaa ja skaalautuvaa markkinointia, joka ottaa huomioon verkkokauppa-asiakkaan koko elinkaaren. Yhteistyön tulokset ovat olleet erinomaisia.

Tulokset

Google-mainonnan konversiot nousivat
324,76 %

Some-mainonnan konversioiden arvo nousi
60,12 %

Sivuston orgaaninen kävijäliikenne nousi
18 %

Ostojen määrä nousi
38 %

Sähköpostin konversiomäärät nousivat
486 %

Olemme päässeet hyvin asetettuihin tavoitteisiin. ROAS on ollut pitkin yhteistyötä niin hyvä, voin luottaa paljon itsenäisiä päätöksiä Suomen Digimarkkinoinnin asiantuntijoille. Tällä hetkellä teemme yhteistyötä Suomen Digimarkkinoinnin kuuden asiantuntijan kanssa, ja voimmekin pitää tätä meidän oman in-house-markkinointitiimimme jatkeena.

Yhteistyömme on kehittynyt yhä kokonaisvaltaisemmaksi ja näin kaikki kanavat tukevat paremmin toisiaan.

Jyri Linna

CEO, Perustaja, House of Organic

Verkkokaupan markkinointi MRACE-mallin mukaan tuo 6-numeroisia myyntejä 4-numeroisilla budjeteilla.

Aloitimme tekemään verkkokaupan markkinointia MRACE-mallin mukaan niin, että keskitymme asiakkaan koko elinkaariarvon maksimointiin.

Potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseksi aloitimme hakukoneoptimoinnin, Google Ads -mainonnan sekä Facebook- ja Instagram-mainonnan. Hakukoneoptimoinnissa kiinnitämme huomiota myös konversio-optimointiin, jotta kaupasta ostaminen on mahdollisimman vaivatonta ja suoraviivaista.

Asiakkaiden sitouttamiseksi teemme tuloksekasta uudelleenmarkkinointia somessa ja Googlessa. Sen lisäksi loimme kanta-asiakasohjelman sekä asiakkaan käyttäytymiseen ja elinkaaren vaiheeseen perustuvia sähköpostiautomaatioita, joiden avulla maksimoimme asiakaspysyvyyden.

Kun jokainen kanava synkronoituu toisiinsa, niin asiakkaan elinkaariarvo kasvaa, markkinoinnin ROI paranee ja asiakkaan kokemus paranee.

Heti alussa meille oli iso juttu, että Suomen Digimarkkinointi valitsi asiantuntijoistaan sopivimmat juuri meidän projektiimme. Asiantuntijat ovat opiskelleet alamme erityispiirteitä ja tuotteitamme, ja heillä on aito kiinnostus House of Organicin tuotteisiin ja bisneksemme kehittämiseen. Aina vieraillessani Suomen Digimarkkinoinnin toimistolla kohtaan myös energisen ja nuorekkaan tekijäporukan.

Jyri Linna

CEO, Perustaja, House of Organic

Tulokset yhdestä 5 päivän kampanjasta vuodelta 2020

  • Somesta 6-numeroinen summa myyntiä 2388 % ROAS:lla
  • Googlesta lähes 6-numeroinen summa myyntiä 5339 % ROAS:lla
  • Sähköpostimarkkinoinnilla lähes 6-numeroinen summa myyntiä
  • Mediaan käytettiin vain 4-numeroinen summa rahaa

Somessa käytämme apunamme Smartly.ion Automated Adsia, joka mahdollistaa tuloksekkaiden somekampanjoiden tekemisen, vaikka kampanja-aika olisi lyhyt.

Kyllä suosittelen Suomen Digimarkkinointia markkinoinnin kumppaniksi. Porukka on osaavaa, he tuntevat liiketoimintaamme ja tietävät, mitä tulee tehdä. Heillä on myös selkeät työtavat ja prosessit joka tuotteessa.

Jyri Linna

CEO, Perustaja, House of Organic

Oikea-aikaisuus, automaatiot ja segmentointi ovat avain tuloksekkaaseen markkinointiin

Verkkokaupan markkinoinnissa asiakasymmärrys on tärkeää. Liian aggressiivinen mainonta yhdelle segmentille karkottaa asiakkaita, kun taas toisen asiakassegmentin se saa ostamaan entistä enemmän. Näiden segmenttien tunnistaminen datan perusteella on tärkeää, koska siten voimme tehdä heille oikea-aikaista mainontaa oikeissa kanavissa. Tällöin tulokset ovat sen mukaiset.