24Rent
Hyperpersonoinnilla odotukset ylittävä tuotto digitaaliselle mainonnalle
24 Rental Network Oy on Suomen suurin yhteiskäyttöauto-operaattori
Sen tarjoama vuokrauspalvelu, 24Rent, tarjoaa yhteiskäyttöautoja yksityishenkilöiden ja yritysten käyttöön yli 30 kaupungissa. Yrityksen 24Go toimii kolmessa kaupungissa tarjoten yhdensuuntaisia, minuuttipohjaisia, ajomatkoja ja 24Leasing vastaa pidempiaikaisiin autotarpeisiin maanlaajuisesti.
24Rentin tavoitteena on ollut parantaa autojen käyttöastetta uusasiakashankinnan avulla. Haaste paikantui fundamentteihin: suuri osa potentiaalisesta asiakaskunnasta ei ollut tietoisia uudenlaisen palvelun olemassaolosta, vaan autoilutarpeen syntyessä ajatus yhdistyi perinteisiin autovuokraamoihin ja leasingpalveluihin.
Työhön ryhdyttiin valitsemalla oikea toiminnan malli, joka oli tässäkin tapauksessa MRACE®. Asiakkaat eivät aiemmin osanneet etsiä tai edes haluta yhteiskäyttöautoja, joten markkinoinnissa oli keskityttävä markkinointiviestin viemiseen kohderyhmälle mahdollisimman tehokkaasti oikeita digitaalisia kanavia käyttäen.
Tässä ratkaisussa suurta roolia esittivät maksettu mainonta sosiaalisessa mediassa ja Googlessa. Panostamalla näihin kanaviin äärimmäisen kohdennetulla mainonnalla asiakas näkee lähimmän kulkuneuvon saatavuuden ja hinnan jo pelkästään etsimällä tietoa Googlesta tai avaamalla Facebookin.
Tiedon tuominen palvelusta asiakkaiden tietoisuuteen oli ensimmäinen osa toimintasuunnitelmaa. Yhtä olennaisena osana MRACE®-mallin mukaisesti oli tuottaa 24Rentin verkkosivuille päätöstä tukevaa sisältöä. Hinta, saatavuus ja helppous voivat nousta kukin ratkaisevaksi tekijäksi, joten kaikista hyödyistä oli olennaista kertoa verkkosivuilla selkeästi.
24 Rental Network Oy yrityksenä
Suomen suurin yhteiskäyttöauto-operaattori
Liikevaihto 3,7 miljoonaa euroa (2020)
Yli 700 autoa
Tuotetut palvelut
Tulokset
Myyntifunnelin tarkka rajaus selkeyttää prosessia ja tuo tuloksia
MRACE®-mallin lisäarvo korostuu tilanteessa, jossa tarkoituksena on tavoittaa ostavat asiakkaat isosta yleisöstä mahdollisimman tehokkaasti. 24Rentin tapauksessa lisähaasteen loi alan vielä varsin heikko tunnettuus. Silloin on keskityttävä tuomaan tieto palvelusta tai tuotteesta asiakkaan nenän eteen (mallin Reach-vaihe).
Tähän tehokkaita työkaluja ovat maksettu mainonta Googlessa ja sosiaalisessa mediassa. Hyvän asiakastuntemuksen ja tarkasti määritettyjen ostajapersoonien ansiosta mainoksista voitiin tehdä erittäin kohdennettuja ja siten myös henkilökohtaisia. Tämän seurauksena asiakkaat löysivät helposti tiensä 24Rentin varauspalveluun, jossa mainoksessa annetusta lupauksesta pidettiin kiinni (Act- ja Convert -vaiheet).
Huolellisesti toteutetun asiakaskokemuksen ansiosta mainontaan tehdyt sijoitukset tuottavat jatkuvasti erinomaista tulosta. Viivan alle jäävän euromäärän lisäksi yrityksen tunnettuus kasvaa merkittävästi, joka poikii tuloksia pitkälle yrityksen tulevaisuuteen.
Meille tärkeää oli se, että Suomen Digimarkkinointi ymmärsi haasteemme heti. Heidän asiantuntijansa paikansivat markkinointimme kipukohdat ja esittelivät oikeat toimenpiteet niiden ratkaisemiseksi heti. Alamme on haastava, sillä Suomessa toimii lisäksemme useita, kansainvälisesti tunnettuja yrityksiä. Suomen Digimarkkinoinnin kanssa olemme saaneet yhdessä käännettyä nuo haasteet kilpailueduiksi ja jalkautettua ne konkreettisiksi, myyntiä tuottaviksi markkinointitoimenpiteiksi. Olen erittäin vakuuttunut Suomen Digimarkkinoinnin tavasta tunnistaa ja ratkaista haasteet tehokkaasti MRACE®-malliaan soveltaen.
Matti Hänninnen
Toimitusjohtaja, 24 Rental Network
Yhteenveto
Mainosten tehokkuudesta, sivuston kävijävirrasta ja varausten määrästä muodostettiin yhtälö, joka toimi yhteistyön selkärankana. Tunnistamalla tärkeimmät konversiopisteet ja tiedostamalla päätökseen vaikuttavat tekijät syntyi selkeä toimintasuunnitelma, jonka kaikkiin vaiheisiin valittiin parhaiten sopivat työkalut. Lopputuloksena olemme kattaneet asiakkaan koko ostopolun heitä aidosti puhuttelevalla sisällöllä.
24Rentin vahva halu löytää kerralla oikea sävel kasvun siivittämiseen auttoi meitä valtavasti digimarkkinoinnin työkaluarsenaalin rakentamisessa. Kun pääsimme valjastamaan asiakkaamme tuntemuksen alasta asiantuntijoidemme käyttöön, pääsimme kääntämään ne tulosta tuottaviksi ratkaisuiksi. On ollut ilo seurata asiakkaan onnistumista sivusta tietäen, että taustalla toimii yhdessä luotu digitaalisen markkinoinnin strategia, joka tukee asiakkaamme kasvua kaikissa sen vaiheissa.
Mika Kyllönen
Asiakasvastaava, Suomen Digimarkkinointi Oy