Digimarkkinoinnin podcast: Luo strategia – vie se käytäntöön – myy enemmän
Miten luodaan voittava digimarkkinoinnin strategia? Mihin MRACE® -mallin tuloksellisuus perustuu? Ota kuunteluun podcast, jonka avulla opit mitatusti parhaat strategiat ja käytänteet digitaaliseen markkinointiin. Saat podcastista eniten irti, kun otat samalla lukuun uuden kirjamme Digimarkkinointi: Luo strategia – vie se käytäntöön – myy enemmän.
Suomen Digimarkkinoinnin podcastissa syvennytään strategisiin kysymyksiin yhdessä markkinoinnin konkareiden, alan johtavien tutkijoiden ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston asiantuntijoiden eli digitovereiden kanssa. Saat jaksoista eniten irti, kun otat samalla lukuun uuden kirjamme.
Tulet kuulemaan aitojen esimerkkien kautta, miten SDM:n luoma MRACE®-malli toimii käytännössä ja millaisia tuloksia olemme sen avulla saaneet. Videopodcastin hostina toimii Suomen Digimarkkinoinnin kaupallinen johtaja Niko Lahtinen. Hän on tuotteistanut lukuisia digitaalisen markkinoinnin palveluja, jotka ovat tuoneet tuloksia ja merkittävää kasvua suomalaiseen yrityskenttään.
1. Digimarkkinointi: Luo strategia – vie se käytäntöön – myy enemmän
Miten MRACE®-malli syntyi ja miksi digimarkkinointi tarvitsee kirjan? Tässä introjaksossa SDM:n Niko Lahtinen taustoittaa tuotantokauden teemoja.
2. Digimarkkinoinnin teknologiat, kilpailukenttä ja muutokset asiakaskäyttäytymisessä (osa 1 ja osa 2)
Vieraina markkinoinnin professori Heikki Karjaluoto, kokenut yritysjohtaja Aslak De Silva sekä Suomen Digimarkkinoinnin strategi Kimmo Pulkka.
Miksi sinun pitäisi olla kiinnostunut siitä, miten muutokset asiakaskäyttäytymisessä vaikuttavat yrityksesi kilpailukenttään? Mitä sinun pitää tietää, jotta et vahingossa luovuta asiakkaitasi kilpailijoille puutteellisen asiakastuntemuksen kautta?
Jaksoissa saat konkreettisia vinkkejä siihen, miten voit seurata ja analysoida näitä muutoksia.
3. Ostajapersoonat digimarkkinoinnissa
Vieraina Suomen Digimarkkinoinnin myynti- ja markkinointijohtaja Ilari Tervonen ja strategi Kimmo Pulkka.
Miksi sinunkin yritykselläsi täytyy olla ostajapersoonat, jotta markkinointisi voi olla pitkäjänteistä ja tuloksellista? Miten luot aidosti arvokkaat ostajapersoonat? Entä mitä asioita sinun kannattaa ottaa huomioon, kun haluat kehittää yrityksesi asiakaskokemusta paremmaksi?
4. Erottautumistekijät ja arvon luonti osana digitaalista markkinointia
Jakson vieraina Via Tribunalin perustaja Antti Kuitunen, markkinointijohtaja Matti Perkkiö sekä Art Director Tomi Mäkelä Suomen Digimarkkinoinnilta.
Via Tribunali oli Suomessa käytännössä ensimmäinen ravintola, joka avasi napolilaisen pizzan markkinat. Miten erottautumistekijöitä lähdettiin miettimään täysin uudelle markkinalle? Kuulet, miten napolilaisen pizzan ilosanomaa on levitetty digimarkkinoinnilla eri kanavissa, ja saat vinkkejä siihen, miten voit hyödyntää erottautumistekijöitä omassa liiketoiminnassasi.
5. Kilpailuetu ja digimarkkinoinnin tavoitteet
Vieraina Jyväskylän yliopiston apulaisprofessori Joel Mero ja SDM:n myynti- ja markkinointijohtaja Ilari Tervonen.
Mistä sinun kannattaa lähteä liikkeelle, kun haluat asettaa tavoitteet yrityksesi digitaaliselle markkinoinnille? Tässä jaksossa saat vinkkejä arvolupauksen luomiseen ja kirkastamiseen sekä siihen, miten yrityksesi kannattaa lähteä määrittämään kilpailuetuaan.
6. MRACE®: Reach-vaihe ja asiakkaiden tavoittaminen digikanavissa
Jakson vieraina Työeläkeyhtiö Varman Digital Sales Lead Tuomas Liisanantti sekä SEM Team Coach Tiia Koskelo Suomen Digimarkkinoinnilta.
Tässä jaksossa pureudutaan MRACE®-mallin Reach-vaiheeseen, joka tähtää asiakkaiden tavoittamiseen ja huomion herättämiseen. Miten saavutat huomion ja millaisen ensivaikutelman luot eri kanavissa? Miten tavoitat yleisösi? Entä miten mittaat Reachia? Mihin muuttujiin keskityt?
7. MRACE®: Act-vaiheen sisällöt ostopolun ohjaajana
Keskustelemassa Rullamedia Oy:n CEO ja Filmmaker Jussi Riekki.
Miksi sisällön tuottaminen on asia, jossa kannattaa konsultoida ammattilaista? Miksi sisällöt määrittävät markkinointisi tuloksia ja miksi ostajapersoonittain räätälöidyt sisällöt ovat kriittisiä juuri Act-vaiheessa, jossa sivustosi kävijävirta muutetaan liideiksi? Tässä jaksossa kuulet, mitä tulee huomioida, kun alat tuottaa sisältöjä verkkosivuille – oli kyse sitten kuvista, videoista tai tekstistä. Saat vinkkejä siihen, miten löydät yrityksellenne sopivat sisältöformaatit ja miten sovitat yhteen yrityksesi brändin ja tuotetun sisällön.
8. MRACE®: Convert-vaiheen sisällöt saavat ostamaan
Vieraana Rullamedia Oy:n CEO ja Filmmaker Jussi Riekki ja Analytics Team Coach Miia Sirviö / SDM.
Convert-vaiheen sisältöjen tehtävänä on kääntää liidit kaupaksi. Miksi Convert-vaiheen sisältöihin kannattaa panostaa ja miten niiden toimivuutta voidaan mitata?
9. MRACE®: Asiakkaiden sitouttaminen Engage-vaiheen digimarkkinoinnilla
Vieraana Työeläkeyhtiö Varman Digital Sales Lead Tuomas Liisanantti ja Suomen Digimarkkinoinnin analytiikkatiimin vetäjä Miia Sirviö.
Miksi nykyinen asiakkaasi on arvokkaampi kuin potentiaali, ja miksi hänestä kiinni pitäminen on kannattavaa? Mihin kannattaa keskittyä, kun haluat sitouttaa asiakkaasi? Entä mikä on yrityksesi brändin merkitys sitoutumisen kannalta?
10. MRACE®: Measure – Mitä kannattaa mitata digimarkkinoinnin eri kanavissa?
Keskustelemassa Työeläkeyhtiö Varman Digital Sales Lead Tuomas Liisanantti ja Suomen Digimarkkinoinnin analytiikkatiimin vetäjä Miia Sirviö.
Digikanavista kertyy paljon dataa, mutta mitä riskejä väärien numeroiden tuijotteluun liittyy? Measure-vaihe kokoaa kaikki MRACE®-mallin eri vaiheet yhteen, joten podcastimme viimeinen jakso keskittyy oikeutetusti digitaalisen markkinoinnin mittaamiseen. Jaksossa saat vinkkejä selkeiden KPI-mittareiden luomiseen.
Haluaisitko tietää lisää? Hanki uusin kirjamme!
Digitaalinen markkinointi on tärkeä osa liiketoimintaa ja monelle yritykselle nykyään jopa elinehto: sen onnistuminen määrittää myyntisi onnistumisen, joka puolestaan määrittää organisaationne kasvutahdin. Digimarkkinointi: Luo strategia – vie se käytäntöön – myy enemmän kokoaa digimarkkinoinnin uusimman tiedon yksiin kansiin. Kirjan luettuasi tiedät, kuinka digitaaliselle markkinoinnille luodaan strategia, kuinka strategia viedään käytäntöön ja kuinka markkinoinnin onnistumista ja myynnin kasvua mitataan.Teoksessa yhdistyy Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston sekä alan johtavien tutkijoiden ja opettajien osaaminen.
Ota yhteyttä
Haluatko saada markkinoinnilla parempia tuloksia?
Lähetä meille siinä tapauksessa viesti, niin olemme sinuun pian yhteydessä. Pääset kertomaan lisää tarpeistasi, joihin alamme sitten yhdessä luomaan ratkaisuja.
"*" näyttää pakolliset kentät