• Digitaalinen markkinointi
  • Google Ads
  • Mobiilimarkkinointi

Yrityksen puhelinnumero Googleen vain soitto-mainoksilla

Moni haluaa asiakkaiden löytävän yrityksensä puhelinnumeron suoraan Googlesta, mutta miten ihmeessä se onnistuu?

SDM logo

Digimarkkinointi

Moni haluaa asiakkaiden löytävän yrityksensä puhelinnumeron suoraan Googlesta, mutta miten ihmeessä se onnistuu?

On useita tapoja saada puhelinnumero asiakkaiden tietoisuuteen Googlen avulla, mutta entä jos verkkosivuni eivät ole ajan tasalla tai näy oikein mobiililaiteilla? Entä jos nettisivuani ei löydy Googlesta? Minulle on myös tärkeämpää, että asiakkaat soittaisivat suoraan minulle verkkovierailun sijaan. Kuulostaako tutulta? Haluat ehkä harkita vain soitto -mainontaa.

Mitä ne ovat?

Vain soitto -mainokset ovat osa Google AdWords -mainontaa ja toimivat samalla periaatteella, kuin kaikki AdWords -mainokset. Tärkeimpänä erona on, että soitto tapahtuu suoraan mainosta kikkaamalla.

Google AdWordsin laajennetut tekstimainokset tuovat puhelinnumeron mainokseen, mutta johtavat silti ennemmin verkkosivuklikkeihin suorien puhelujen sijaan.

Kenet tavoitan vain soitto -mainoksilla?

Vain soitto -mainokset näkyvät ainoastaan Googlen hakukoneessa ja ainoastaan laiteilla, joista voidaan soittaa, joten niiden kohderyhmään kuuluvat lähes kaikki älypuhelinten käyttäjät. Mobiilihakujen määrät kasvavat vuosittain ja nykyään hakuja tehdään paljon myös liikkeellä ollessa sekä nopeaa tietoa etsittäessä. Vain soitto -mainoksilla voidaan tavoittaa lähes jokainen suomalainen älypuhelimen käyttäjä.

Älypuhelimella soittava lapsi

Minkä tyyppisille yrityksille tämä on hyödyllinen vaihtoehto?

Parhaiten vain soitto -mainokset toimivat yrityksille, joiden asiakkaiden tarve on akuutti, kuten esimerkiksi hinaus-, putkimies- ja erilaiset kuljetuspalvelut.

Esimerkkitapaus: on lauantai, ollaan kotona ja aivan odottamatta hana alkaa vuotaa keittiössä. Paikalle tarvitaan putkimies! Seuraavaksi otetaan puhelin käteen ja etsitään putkimiestä Googlesta hakusanalla ”putkimies lauantaina”, ensimmäisenä vastaan tulee Vain Soitto -mainos: ”Putkimies 24/7 Päivystys” ja mikä parasta: puhelu yhdistyy mainosta klikkaamalla.

Putkirikko

Aina ei tarvitse olla se suurin hätä käsillä, ajatellessa vain soitto -mainoksia, mutta ne toimivat hyvin sellaisille yrityksille jotka tarjoavat tämä tyyppisiä palveluja. Vain soitto -mainokset toimivatkin parhaiten yllättävien ongelmien kohdatessa.

Kuinka voin tehdä vain soitto -mainoksen?

Vain soitto -mainokset luodaan Google AdWordsin käyttöliittymässä tekemällä ensin kampanja ja mainosryhmä, sekä miettimällä hakusanat, joilla ihmiset voisivat tarjoamaasi palvelua hakea. Hakusanoissa kannattaa ottaa huomioon asiakkaan tarve ja sen luomat mahdolliset hakusanat, kuten esimerkissä mainittu putkimies.

Mainoksia luodessa valitaan normaalien laajennettujen tekstimainosten sijaan vain soitto -mainokset. Tämän jälkeen täytetään tarvittavat kentät:

-Yrityksen Nimi

-Puhelinnumero

-Kaksi riviä kuvaustekstiä (tällä kaapataan asiakas soittamaan, joten muista iskevä teksti)

-Näkyvä URL-osoite (Mainoksessa näkyvä nettiosoite)

-Valinnainen URL-osoite (Valinnaista URL-osoitetta asettaessa kannattaa varmistaa, että sivulla on sama puhelinnumero, kuin mainokseen asetettu, sillä Google tarkistaa numeron aitouden sivulta)

AdWords vain soitto-mainos

Mitä tämä sitten maksaa?

Kuten muissakin AdWords -mainoksissa maksu tapahtuu klikkausten mukaan. Sinua velotetaan suorasoitto-ominaisuuden aktivoituessa, kun numeroa klikataan.

Joskus saatat joutua näkyvyyden parantamiseksi maksamaan klikkauksista hieman enemmän, kuin tavallisissa AdWords-mainoksissa. Toisaalta, soitto on jo suora asiakaskontakti, joka tuo sinut lähemmäs ostotapahtumaa.

Yhteenveto

Vain soitto -mainos ovat hyvä keino tuoda yrityksesi puhelinnumero asiakkaiden tietoisuuteen.

Aloita kartoittamalla oman tilanteesin ensin, sekä ota huomioon asiakkaiden tarpeet:

-Ovatko puhelut tärkeä osa liiketoimintaani?

-Löydynkö jo Googlesta?

-Onko asiakkaillani tarve nopealle reagoinnille?

-Haluanko mainostaa puhelinnumeroani?

-Ovatko nettisivuni ajan tasalla?

-Ovatko puhelut oleellinen asiakashankinnassa?

Älypuhelinten määrät kasvavat joka vuosi ja niillä tehdään koko ajan enemmän Google-hakuja.

Tärkeää on siis, että asiakkaasi löytävät sinut netin kautta. Mikään yritys ei halua jäädä näiden hakutulosten ulkopuolelle. Vaikka et olisikaan halukas panostaan nettisivuihin on jokaisen tuotava yrityksensä jollain tapaa esille ja vain soitto -mainokset auttavat siinä.

Jos mietit Google AdWords -mainontaa ja haluat ulkoistaa sen, lataa silloin meidän AdWords Ostaja Opas ja tiedät mitä vaatia.

 

Ota yhteyttä

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää