Sisältömarkkinoinnista on tullut keskeinen osa B2C-markkinointia. Mainostajat ovat yksimielisiä siitä, että tuloksellisen sisältömarkkinoinnin taustalla on tavoitteiden ymmärtäminen ja kristallinkirkas visio siitä, mitä menestyksekäs sisältömarkkinointi on
Kuluttajaliiketoiminnan yritykset kertovat nostavansa sisältömarkkinoinnin kulutusta vuoden 2016 aikana, koska ovat todenneet sisältömarkkinoinnin tuottavan liidejä ja myyntiä, kun se on tehty oikein. Mutta mistä koostuu menestyksellinen sisältömarkkinointi?
BuzzSumo ja Moz ovat julkaisseet tuoretta dataa sisältömarkkinoinnista: suurin osa sisällöstä internetissä on yksinkertaisesti ohitettu kun tarkastellaan jakamista ja linkkejä. Suurin osa ihmisistä tuottaa huonoa sisältöä tai epäonnistuu sisällön amplifioinnissa.
Viime marraskuussa Stone Temple Consultingin perustaja ja toimitusjohtaja, Eric Enge esitti näkemyksensä tulevaisuuden digitaalisesta markkinoinnista ja hakukoneoptimoinnista. Hän esitti viisi tärkeintä asiaa sisältömarkkinoinnista:
• Lopeta ”hyvän” sisällön tuottaminen.
• Aloita parhaan sisällön tuottaminen.
• Keskity datalähtöiseen, journalistiseen ja pitkiin sisältöihin.
• Mainosta sisältöä hyödyntämällä kaikkia relevantteja kanavia.
• Mittaa tuloksia ja optimoi datalähtöisesti
Ohessa laatimani infografiikka, missä faktaa ja dataa sisältömarkkinoinnista. Käytä vapaasti referenssinä, tai vakuuttamisvälineenä esimiehellesi :-), että sisältömarkkinointi on tullut tänne jäädäkseen.
Katso infografiikka tästä linkistä https://www.digimarkkinointi.fi/sisaltomarkkinointi-infography/
(Käytin grafiikkaan Visme.co:ta, mikä on helppokäyttöinen työkalu infograffojen ja presentaatioiden laadintaan). Mikäli haluat kuulla lisää sisältömarkkinoinnista, niin ota yhteyttä!