• Markkinointi

10 tärkeää faktaa sisältömarkkinoinnista [Infografiikka]

Sisältömarkkinoinnista on tullut keskeinen osa B2C-markkinointia. Katso ja ota käyttöön laatimani infografiikka, jossa faktaa ja dataa sisältömarkkinoinnista.

SDM logo

Digimarkkinointi

Sisältömarkkinoinnista on tullut keskeinen osa B2C-markkinointia. Mainostajat ovat yksimielisiä siitä, että tuloksellisen sisältömarkkinoinnin taustalla on tavoitteiden ymmärtäminen ja kristallinkirkas visio siitä, mitä menestyksekäs sisältömarkkinointi on

Kuluttajaliiketoiminnan yritykset kertovat nostavansa sisältömarkkinoinnin kulutusta vuoden 2016 aikana, koska ovat todenneet sisältömarkkinoinnin tuottavan liidejä ja myyntiä, kun se on tehty oikein. Mutta mistä koostuu menestyksellinen sisältömarkkinointi?

BuzzSumo ja Moz ovat julkaisseet tuoretta dataa sisältömarkkinoinnista: suurin osa sisällöstä internetissä on yksinkertaisesti ohitettu kun tarkastellaan jakamista ja linkkejä. Suurin osa ihmisistä tuottaa huonoa sisältöä tai epäonnistuu sisällön amplifioinnissa.

Viime marraskuussa Stone Temple Consultingin perustaja ja toimitusjohtaja, Eric Enge esitti näkemyksensä tulevaisuuden digitaalisesta markkinoinnista ja hakukoneoptimoinnista. Hän esitti viisi tärkeintä asiaa sisältömarkkinoinnista:

• Lopeta ”hyvän” sisällön tuottaminen.

• Aloita parhaan sisällön tuottaminen.

• Keskity datalähtöiseen, journalistiseen ja pitkiin sisältöihin.

• Mainosta sisältöä hyödyntämällä kaikkia relevantteja kanavia.

• Mittaa tuloksia ja optimoi datalähtöisesti

Ohessa laatimani infografiikka, missä faktaa ja dataa sisältömarkkinoinnista. Käytä vapaasti referenssinä, tai vakuuttamisvälineenä esimiehellesi :-), että sisältömarkkinointi on tullut tänne jäädäkseen.

Katso infografiikka tästä linkistä https://www.digimarkkinointi.fi/sisaltomarkkinointi-infography/

(Käytin grafiikkaan Visme.co:ta, mikä on helppokäyttöinen työkalu infograffojen ja presentaatioiden laadintaan). Mikäli haluat kuulla lisää sisältömarkkinoinnista, niin ota yhteyttä!

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää