• Markkinointi

Hallitse Facebook-mainoksiasi puhelimella

Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook on huomannut miten käyttäjät siirtyivät ensin käyttämään Facebookkia puhelimella ja mainostajat perässä. Tästä syystä Facebook julkaisi ensin sovelluksen Facebook –sivujen hallintaan ja nyt sovelluksen minkä tarkoituksena on helpottaa Facebook-kampanjoiden seuraamista ja muokkaamista puhelimella. Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Hallitse Facebook-kampanjoitasi kaikkialla.

Sosiaalisen median markkinointi on välillä kiireistä puuhaa. Kampanjoiden tehot vaihtelevat ja toisinaan kampanjaan olisi saatava nopeasti lisää tehoa. Facebook ads manager antaa mahdollisuuden tehdä perus säädöt Facebook-mainoksille puhelimella ilman että menet tietokoneen kautta mainosten hallintaan. Sovellus on saanut hyvän palautteen käyttäjiltään julkaisunsa jälkeen viime kuussa.

Mitä kaikkea Facebook ads manager -sovellus mahdollistaa?

Facebook toi mainostenhallintasovelluksen käyttöön yllättävän valmiina. Jo julkaisun yhteydessä sovelluksella pystyy tekemään seuraavia asioita:

  • Seurata Facebook-mainosten suorituskykyä.
  • Muokata käynnissä olevia Facebook-mainoksia.
  • Hallita kampanjoiden budjetteja.
  • Muokata mainosten aikataulutusta.
  • Saada ilmoitukset mainosten tapahtumista suoraan puhelimeen.
  • Luoda Facebook-mainoksia suoraan puhelimella.

 

Se että tällaiset toiminnot ovat mahdollisia suoraan puhelimella helpottaa kampanjoiden seuraamista. Kampanjan kunnollinen suunnittelu ja A/B-testaus on kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempaa toteuttaa Facebookin selainversiossa.

Soveltuu yksikertaiseen kampanjanhallintaan

Vaikka Facebook-mainoksia voi muokata jatkuvasti yksinkertaisemmin on tarkasti seurattava mitkä muokkaukset vaikuttavat tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen. Suurimpana sovelluksen hyötynä pidän mainosten suorituskyvyn seuraamisen mahdollisuutta ja budjetin hallintaa. Mainostajalle on tärkeää nähdä miten kampanjat suoriutuvat ja tarpeen vaatiessa tehdä nopeasti muutoksia käytettävään budjettiin suorituskyvyn takaamiseksi.

Sovellus osa suurta Facebook-markkinoinnin muutosta. Tänä vuonna on uusia ominaisuuksia tullut käyttöön sellaisella nopeudella, että uusia päivityksiä on tullut melkeinpä viikoittain. Tämä on aiheuttanut myös ongelmia mainostajille. Uusien ominaisuuksien opettelu on sitonut enemmän yrityksien resursseja Facebook-mainonnan suunnitteluun. Hyvä siis että kampanjoiden suoriutumisen seuraamiseen on tuotu uusia keinoja, mitkä tehostavat toimintaa.

Toistaiseksi sovellus on tehty ainoastaan Applen tuotteille. Android versio julkaistaan myöhemmin kuluvana vuonna. Voit ladata Facebook ads managerin täältä.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelemme ...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää