Facebook lanseerasi helmikuussa taas mielenkiintoisen uutuuden nimeltä ”multi product ads”. Tällä tarkoitetaan, että yhdellä mainoksella voidaan näyttää useita erilaisia tuotteita, joihin ihmiset voivat tutustua.
Useiden tuotteiden mainokset ovat erittäin mielenkiintoinen uutuus mainostajille. Verkkokaupassa voi esimerkiksi olla useita samankaltaisia tuotteita jotka sopivat samalle kohderyhmälle. Tällöin on verkkokaupalle hyödyllistä markkinoida niitä kaikkia samanaikaisesti ja antaa ihmisille vapaus valikoida mieleisensä.
Miten usean tuotteen mainokset toimivat?
Usean tuotteen mainokset näkyvät hieman erilailla riippuen siitä käytetäänkö Facebookkia tietokoneella vai mobiililaitteella.
Tietokoneella mainoksessa näkyy suoraan useampi tuote ja ihmisillä on mahdollisuus vielä selata lisää tuotteita näkyville klikkaamalla valikkoa.
Puhelimella Facebookia selaavat ihmiset näkevät vain yhden tuotteen kerrallaan ja voivat yksinkertaisella pyyhkäisyliikkeellä vierittää uusia tuotteita esiin. Näin tuotteisiin tutustuminen on nopeaa ja yksinkertaista.
Esimerkki : miten useat tuotteet näkyvät pöytäkoneella. Facebook developers
Viimeisenä kuvana on verkkokaupan Facebook-sivun profiilikuva, mitä klikkaamalla ihmiset ohjataan verkkokauppaan. Tietenkin jokaista tuotetta klikkaamalla myös pääse verkkokauppaan, joten viimeisen kuvan tarkoituksena on osoittaa näytettävien tuotteiden loppuminen Facebook-mainoksessa.
Huomioitavaa usean tuotteiden mainoksissa.
Useampia tuotteita mainostettaessa on huomioitava seuraavat seikat:
- Kuvailuteksti voi olla korkeintaan 120 merkkiä pitkä ja sen pitää sopia kaikille tuotteille.
- Kuvan pitää olla resoluutioltaan vähintään 548×548 ja hyvällä tarkkuudella, missä tuote on kuvattu selkeästi.
- Tuotteen nimi voi olla korkeintaan 35 merkkiä pitkä.
- Tuotteen kuvailu voi olla korkeintaan 30 merkkiä pitkä.
Näiden tekijöiden avulla usean tuotteen mainos rakentuu oikein ja siihen saadaan riittävästi informaatiota ihmisille, jotta tuotteiden selaaminen olisi mielekästä.
Kenelle mainonta kohdennetaan?
Facebook on testannut mainontaa yhteistyökumppaniensa kanssa ja havainnut, että usean tuotteen mainokset kannattaa kohdentaa verkkokaupassa jo vierailleille ihmisille. Tällöin ihmiset ovat olleet enemmän kiinnostuneita tuotteista ja perehtyneet niihin tarkemmin.
Facebookin sivuilla on ollut paljon positiivista palautetta tuotteista ja heidän käyttämänsä referenssilista on vakuuttava. Verkkokauppiailla on selvästi ollut ongelmana markkinoida suuria määriä tuotteita nopeasti ja tehokkaasti ihmisille ja näin saada tuotteilleen riittävä näkyvyys.
Usean tuotteen mainokset ratkaisevat monta ongelmaa Facebook-markkinoinnissa. Facebook on kehittänyt tuotteen, mikä varmasti kiinnostaa verkkokauppojen omistajia.
Heti kun pääsemme tekemään asiakkaille näitä mainoksia kerromme lisää mainoksen rakentamisesta ja markkinoinnin onnistumisesta.