• Facebook

Yrityksen Facebook-sivulle uusi ominaisuus vuonna 2015

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille. Kerro mitä toivot ihmisten tekevän Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi: Varaa nyt Ota yhteyttä Lataa sovellus Pelaa peliä Osta […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille.

Kerro mitä toivot ihmisten tekevän

Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi:

  • Varaa nyt
  • Ota yhteyttä
  • Lataa sovellus
  • Pelaa peliä
  • Osta nyt
  • Rekisteröidy
  • Katso video

Toimintokutsu sijoittuu kansikuvan päälle Facebook-sivullesi heti tykkää-napin viereen ja on näin parhaalla paikalla Facebook-sivustollasi. Tämä ominaisuus helpottaa huomattavasti esimerkiksi yhteydenottamista Facebookin kautta, koska voit tehokkaasti määritellä mihin haluat palveluistasi kiinnostuneet ihmiset ohjata Facebookista.

yrityksen facebook-sivut sign up

Testijaksolla lupaavia tuloksia

Dollar Shave Club testasi uuden ominaisuuden ja sai erittäin lupaavia tuloksia sen avulla. Testijakson aikana tulosprosentti oli 2,5 kertainen, kun sitä verrattiin muihin sosiaalisenmedian mainospaikkoihin joidenka tarkoituksena on hankkia uusia asiakkaita.

Over the course of a three-week test, the Sign Up call-to-action button delivered a 2.5x higher conversion rate versus other comparable social placements aimed to drive new user acquisition.” — Brian Kim, Director of Acquisition, Dollar Shave Club

Facebook muuttuu nopeasti

Facebook on tuonut uusia ominaisuuksia hengästyttävällä tahdilla viimeaikoina. Selkeästi Facebookin tavoitteena on paremman sisällöntuotannon tukeminen ja rajoittaa push markkinointia. Uusi ominaisuus tukee myös tätä suuntausta, koska jos yrityksesi tuottaa mielenkiintoista sisältöä vieraillaan Facebook-sivullasi useammin. Facebook-sivultasi on enää yksi askel haluamaasi päämäärään ja uuden ominaisuuden myötä sen paikka vakioituu ja on helpommin hallittavissa.

Mielestäni ehdottomasti hyvä ratkaisu Facebookilta ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia laajemmassa mittakaavassa, kun ominaisuus julkaistaan kaikkien käyttöön Yhdysvalloissa vuodenvaihteen jälkeen.

Oikein hyvää joulua!

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää