Markkinointitoimistojen “Suomen mestaruus” lämmittää etenkin haastavan 2023 vuoden jälkeen. Kiitos asiakkaamme, kun osoititte luottamusta meihin myös silloin, kun markkinat tarjosivat enemmän aallokkoa kuin myötätuulta.
Vuoden Toimisto ei ole mikä tahansa kilpailu, vaan Suomen kattavin tutkimus, joka asettaa markkinointi- ja digitoimistot parhausjärjestykseen. Tulokset määräytyvät asiakkaiden luottamuksellisesti antaman palautteen perusteella.
“Meillä SDM:llä keskitytään vuosi toisensa perään kolmeen tukipilariin: asiakkaat, digitoverit ja talous. Päätökset ja kehittäminen tehdään nämä kolme tärkeintä mielessä. Tämä selvästi tuottaa asiakkaillemme ja meille pitkäkestoisia tuloksia. Tästä on hienoa jatkaa tähänkin kauteen!” – Ilari Tervonen, CSO, CMO ja Partner tuulettaa.
Vuoden Toimisto perustuu ruotsalaisen Regin konseptiin, joka kartoittaa 1) tärkeimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä, 2) markkinointi, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin sekä 3) markkinointialan kehityssuuntia. Tänä vuonna tutkimus keskittyi etenkin AI:n vaikutuksiin koko toimialalla.
Kisaan ilmoittautui 120 toimistoa, joista 29 valittiin finaaliin, ja joista neljä sai Kulta-kilpailuarvon.
Sijoituksemme Vuoden Toimisto -kilpailuissa:
- Vuoden Toimisto 2020: ensimmäinen sija.
- Vuoden Toimisto 2021: ensimmäinen sija.
- Vuoden Toimisto 2022: finalisti, toinen sija 0,01 pisteen erolla.
- Vuoden Toimisto 2023: ensimmäinen sija. Saimme kisan kaikkien aikojen ennätyspisteet 9,32/10!
- Vuoden Toimisto 2024: ensimmäinen sija, Vuoden Toimisto Kulta, sarjassa markkinointiteknologia.
Muutoksena tänä vuonna kilpailussa myönnettiin kilpailuarvot, joka oli SDM:llä korkein, Kulta. Kilpailuarvo huomioi laajemmin toimistojen liiketoimintaa ja menestystä, ja se koostuu 15 asiakastyytyväisyyskriteeristä sekä kuudesta liiketoimintakriteereistä. Suurempi painoarvo on asiakastyytyväisyydellä. Lue lisää kilpailuarvoista Vuoden Toimiston sivustolta.
Ei vain Vuoden Toimisto -tutkimuksen voitto, vaan mahdollisuus kerätä asiakaspalautetta
Vuoden Toimisto -tutkimukseen osallistumme ennen kaikkea siksi, että saamme kattavasti palautetta, jota Regi ja Norstat Finland keräävät tutkimuksen osallistuvilta asiakkailtamme.
Toistaiseksi Vuoden Toimisto on kattavimpia konsepteja, joiden kautta saamme dataa omista onnistumisista ja kehityskohteistamme suhteessa muihin toimistoihin. Meille on tärkeää kehittää sekä omaa toimintaamme, että nostaa koko suomalaisen markkinoinnin tasoa — ilman palautetta se ei ole mahdollista.
Lue myös: SDM:n vuosi 2023 oli menestys vaikeasta markkinasta huolimatta