Lue myös Voitto kotiin Vuoden Toimisto 2024 -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!
Suomen Digimarkkinointi on vuonna 2023 nyt jo kolmannen kerran Vuoden Toimisto -kisan voittaja! Vuoden Toimisto on kisa, jossa tutkitaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluita tuottavien yritysten asiakkaiden tyytyväisyyttä toimistoihin. Voitimme toistamiseen sarjassa markkinointiteknologiatoimistot. Aiemmin olemme olleet ykköspaikalla kategoriassa ”pienet markkinointiteknologiatoimistot”.
Kiitos asiakkaamme, jotka äänestitte meidät voittoon! Kiitos digitoverit, jotka omalla panostuksellanne mahdollistatte yhteisen menestyksemme vuodesta toiseen!
Asiakkaidemme antama kokonaisarvosana: 9,32 / 10!
Vuoden Toimisto -kisassa mitattiin asiakkaidemme tyytyväisyyttä yhteistyön eri osa-alueisiin liittyen. Pisteemme olivat kategoriamme sekä toimialamme parhaat kaikissa mitatuissa osa-alueissa. Näin asiakkaamme arvioivat yhteistyötä kanssamme asteikolla 0–10:
- Digitaalinen osaaminen 9,50
- Toimiston sitoutuneisuus 9,50
- Toimitusvarmuus 9,47
- Strateginen osaaminen 9,38
- Projektin johtaminen 9,31
- Asiakkaan liiketoiminnan tuntemus 9,25.
Näistä syistä SDM menestyy Vuoden Toimisto -kisassa vuosi toisensa jälkeen
Menestyksen taustalla on MRACE®-malliin perustuva johdonmukainen tekeminen, ketterä projektinhallinta sekä hyvään työpaikkaan panostaminen.
1. MRACE®-mallin mukainen tekeminen tuottaa asiakkaille mitattavia tuloksia
Kaikki tekemisemme pohjautuu MRACE®-malliin, jonka pohjalta toteutamme asiakkaidemme taktista markkinointia luoden mitattavia tuloksia.
”Olemme täydentäneet taktista MRACE®-mallia askeleen pidemmälle ottaen kantaa myös strategiseen tekemiseen Market-Value-Growth-ajattelun avulla. Tämä kokonaisvaltainen markkinointitekeminen ja -ymmärrys mahdollistavat parhaita mahdollisia tuloksia asiakkaillemme”, Suomen Digimarkkinoinnin liiketoimintajohtaja Niko Lahtinen kertoo.
2. Ketterä projektinhallinta mahdollistaa sujuvan arjen
Toimimme ketterän projektinhallintamallin mukaisesti; jokaisessa asiakkuudessa on oma tiimi, joka viestii suoraan asiakkaan kanssa yhteisesti käytössä olevien järjestelmien kautta. Viestintä sujuu vaivattomasti molempiin suuntiin, ja samalla asiakas näkee helposti yhteistyön etenemisen.
”Olemme saaneet asiakkailtamme paljon kiitosta ketterästä toimintatavastamme. Kehitämme ketteryyttä jatkuvasti luodaksemme yhteistyöstä entistä sujuvampaa”, SDM:llä palvelujohtajana toimiva Tiia Koskelo tiivistää.
3. Hyvä työpaikka ja hyvinvoivat työntekijät tuovat parempaa asiantuntemusta asiakkaille
SDM on neljättä kertaa putkeen Great Place To Work -sertifioitu yritys. Tunnustus ei ole sattumaa, vaan taustalla on pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen tekeminen kohti hyvän työpaikan rakentamista. Kun työntekijät voivat hyvin ja viihtyvät työssään, se välittyy myös asiakkaille.
”Teemme yhdessä paljon töitä luodaksemme meille jokaiselle hyvän työpaikan. Kokemuksemme mukaan aidosti työssään viihtyvät työntekijät ovat onnellisempia ja parempia asiantuntijoita, jolloin myös asiakkaamme saavat parempaa asiantuntemusta osakseen”, SDM:n HR-johtaja Paula Rautiainen kertoo.
Lataa maksuton opas ja lue millaista ketterä yhteistyö on kanssamme!
[button size=”medium” style=”primary” text=”Lataa ketteryysopas” link=”/sdm-kettera-growth-hacking” target=”blank”]
Vuoden Toimisto -kisa pähkinänkuoressa
Vuoden Toimisto on ruotsalaislähtöisen Regin vuosittain toteuttama pohjoismaisten markkinointiviestintätoimistojen tutkimus, jossa mitataan noin 4 000 asiakkaan tyytyväisyyttä. Tutkimuksessa kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluita tuottavien yritysten asiakkaiden tyytyväisyyttä toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia seikkoja sekä markkinointialan kehityssuuntia.
Kilpailun tavoitteena on tukea markkinointialan kehitystä pitkäjänteisen ja tuloksellisen markkinointiyhteistyön kartoittamisen avulla. Tutkimuksen finaalissa oli 44 toimistoa 14:sta eri kategoriassa.