Innolux valitsi Suomen Digimarkkinoinnin kumppanikseen myynnin ja bränditunnettuuden kasvattamiseen

MRACE-markkinointimalli vastaa erinomaisesti kokonaisvaltaiseen haasteeseen.

Innolux-tuotemerkin takana on suomalainen Innojok Oy, joka suunnittelee ja valmistaa laadukkaita valaisimia. Innoluxista on kasvanut nopeasti Suomen johtava valaisinyritys, jonka tuotteet ovat monelle skandinaavista tyyliä, ajatonta suunnittelua ja huippulaatua arvostavalle tuttuja.

Innoluxin liikevaihto kasvoi viimeisimmän tilikauden aikana +20 %. Seuraavaksi samanlaista tasaista kasvua haetaan muun muassa digitaalisen markkinoinnin ja verkkokauppamyynnin keinoin. Kumppaniksi kasvuun valittiin Suomen Digimarkkinointi Oy.

Ensimmäisen vaiheen tavoitteena 10 %:n liikevaihto verkkokaupasta – samalla digitaalisen markkinoinnin panostukset tukevat jälleenmyyjiä

Innoluxin myynnistä iso osa tapahtuu jälleenmyyjien sekä btob-puolen suunnittelijoiden ja projektien kautta. Jatkossa jälleenmyyjien työtä tuetaan yhä tehokkaammalla brändimarkkinoinnilla digitaalisissa kanavissa.

– Samalla uudenlainen digitaalinen markkinointi palvelee entistä paremmin loppuasiakkaitamme. Tulemme tarjoamaan muun muassa aitoa lisäarvoa tuottavaa sisältöä tuotteisiin ja valon vaikutuksiin liittyen, Innoluxin kehitysjohtaja Mika Jokiniemi sanoo.

Laajan jälleenmyyntiverkoston rinnalla Innoluxilla on oma tuore verkkokauppa, jonka myyntiä halutaan kasvattaa merkittävästi Suomessa ja kansainvälisesti.

Kasvun aikana tärkeimpiä tavoitteitamme ovat markkinoinnin mitattavuuden lisääminen ja toimenpiteiden jatkuva optimoiminen. Suomen Digimarkkinoinnin MRACE-malli pohjautuu juuri tähän. – Innoluxin myyntijohtaja Joni-Petteri Ikonen

– Haluamme myös kehittää asiakaskokemustamme digitaalisissa kanavissa. Tämä vaatii paljon laadukasta sisältöä, kohdennettuja ja oikea-aikaisia kampanjoita sekä tehokasta markkinoinnin automaatiota. Viemme kaikki nämä toimenpiteet seuraavalle tasolle yhdessä Suomen Digimarkkinoinnin kanssa, hän jatkaa.

Yhteistyö Suomen digimarkkinoinnin kanssa kehittää jatkuvasti myös omaa osaamista

Yhteistyön alkuvaiheessa luodaan MRACE-markkinointimalliin perustuva suunnitelma, jonka avulla kokonaisuuden hahmottaminen ja budjetointi on selkeää.

Markkinointitoimenpiteet käynnistetään kattavilla SEO-CRO- ja some-strategioilla, ostajapersoonien määrittelyllä sekä sisältösuunnitelmalla. Samalla Suomen Digimarkkinointi räätälöi Innoluxin käyttöön markkinoinnin automaation, jossa tullaan keskittymään tarkkaan segmentointiin, asiakaskokemuksen parantamiseen ja keskiostoksen kasvattamiseen. Mitattavuus, jatkuva kehittäminen ja optimointi varmistetaan jatkuvalla asiantuntijapalvelulla.

Alusta asti meitä vakuutti se, että pääsemme tekemään suoraan yhteistyötä kunkin kanavan asiantuntijan kanssa. Yhdessä he muodostavat meitä palvelevan kattavan tiimin. Samalla opimme itse suoraan digimarkkinoinnin asiantuntijoilta. – Innoluxin kehitysjohtaja Mika Jokiniemi

Niin ikään Suomen digimarkkinointi tulee vastaamaan Innoluxin Google Ads-, Google Shopping-, Google Ads Display Network- sekä sosiaalisen median mainonnasta.

– Kasvava näkyvyys oikeissa kohderyhmässä palvelee sekä omaa brändin rakentamistamme, verkkokauppaamme että jälleenmyyjiemme työtä. Odotamme, että Suomen Digimarkkinointi rakentaa meille selkeät mittarit, jolloin markkinointitoimenpiteiden ja siten myös muiden liiketoimintapäätösten tekeminen on perusteltua, Jokiniemi sanoo.

MRACE-markkinointimalli vastaa erinomaisesti kokonaisvaltaiseen haasteeseen

Suomen Digimarkkinoinnin myyntijohtaja Ilari Tervonen on koko muun tiimin kanssa innoissaan uudesta tavoitehakuisesta asiakkaasta. Innoluxin kanssa tullaan pitämään säännöllisesti yhteisiä tulos- ja suunnittelupalavereita ketterän projektinhallintamallin mukaisesti.

– Juuri tällaiset kokonaisvaltaiset ja pitkäkestoiset haasteet ovat meille ominaisia. Saimme koota Innoluxille riveistämme kunkin digimarkkinoinnin osa-alueen ammattilaisista koostuvan tiimin. Yhdessä asiakkaan kanssa he suunnittelevat, toteuttavat ja raportoivat jatkuvasti sekä yksittäisiä toimenpiteitä että huolehtivat koko MRACE-mallin mukaisesta kokonaisuudesta. Uskon, että Innoluxin verkkokaupassa tullaan näkemään merkittävää kasvua ja kehitystä vuoden 2021 aikana ja siitä eteenpäin.

Lue lisää uutisia

  • Aloitimme yhteistyön Otava Oppimisen palveluiden kanssa

    Toteutamme yhteistyössä MVG-strategian ja mittaamisen kattavan kokonaisuuden.

    Lue lisää
  • Suomen parhaita työpaikkoja luotsaava Great Place To Work® tavoittelee kasvua SDM:n avulla

    Olennaista on tehdä tuloksellista markkinointia kustannustehokkaasti. Lue yhteistyön tavoitteista!

    Lue lisää
  • Martela etsi selkeästi koordinoitua digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua – toteuttajaksi SDM

    Työ- ja oppimisympäristöjä kehittävä Martela etsi proaktiivista ja kokonaisvaltaista digimarkkinoinnin kumppania, joka ottaa kantaa, antaa näkemystä sekä muuttaa aiemmin p...

    Lue lisää
  • Tuomas Liisanantti on nimitetty SDM:n uudeksi markkinointijohtajaksi

    Tuore markkinointijohtaja aloittaa työnsä tärkeässä nivelvaiheessa, jossa SDM hakee entistä kansainvälisempää kasvua. 

    Lue lisää
  • SDM Gaalassa juhlittiin vuoden tähtihetkiä

    SDM:n vuosijuhlassa juhlittiin yhteisiä onnistumisia ja digitoverien saavutuksia!

    Lue lisää
  • EU:n osarahoittama hanke kansainvälistymisen vauhdittamiseksi

    SDM on toteuttanut hankkeen, jonka tavoitteena oli suunnitella, kehittää ja konseptoida MRACE®-strategiatuotteet kilpailukyvyn parantamiseksi ja kansainvälistymisen mahdollista...

    Lue lisää
  • SDM on vuonna 2024 jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

    Olemme olleet jo viidesti kymmenen parhaan suomalaisen työpaikan joukossa Great Place to Workin tutkimukseen perustuvalla listalla.

    Lue lisää
  • Voitto kotiin Vuoden Toimisto -tutkimuksesta — jo neljännen kerran!

    Nappasimme jälleen voiton Vuoden Toimisto -tutkimuksesta, jossa voittajat valitaan asiakkaiden antaman palautteen perusteella. Tänä vuonna olimme mukana Kulta-kategoriassa.

    Lue lisää
  • Olemme Google Premier Partner myös vuonna 2024

    Premier Partner -status myönnettiin Suomen Digimarkkinoinnille jo yhdeksättä kertaa. Tämä on merkittävä tunnustus laadukkaasta Google Ads -palvelusta.

    Lue lisää
  • Ravintola- ja keittiöalan toimija Unilever Food Solutions hakee vauhtia digitaaliseen siirtymään

    Tavoitteena on mm. markkinoinnin automaation ja liidienhallintajärjestelmän tehostaminen.

    Lue lisää