Onnistu digimarkkinoinnin tulosten mittaamisessa

Mittaamisen strategia ja tekninen toteutus MRACE®-mallin mukaan

Web-analytiikka on erottamaton digimarkkinointia ja ylipäätään koko liiketoimintaasi. Mikäli et mittaa sivustonne kävijöitä ja heidän toimintaansa, menetät suurimman osan markkinointinne potentiaalia.

Kuinka muuten kehität markkinointianne tuloksellisemmaksi, jos mittaristo on epäkunnossa?

Sen sijaan jos web-analytiikan mittaristo on 1) rakennettu tukemaan tavoitteitanne 2) ja kerätty data on varmasti laadukasta, voit tehdä päätöksiä luottavaisin mielin, sillä ne pohjaavat aina relevanttiin dataan.

Lataa opas ja opi:

  • Kuinka johdat verkkopalvelun mittaamisen tavoitteet yrityksenne tavoitteista
  • Miten luodaan testatusti toimiva, MRACE®-mallin mukainen mittaamisen strategia?
  • Miten asetat KPI-mittarit MRACE®-mallin eri vaiheisiin?
  • Miten valitset kävijäseurannan oikeat työkalut?
  • Kuinka raportoit tuloksia ja kehität markkinointianne dashboardin avulla
  • Miksi mittaamisen jatkuva kehittäminen on nykyisessä toimintaympäristössä välttämätöntä?

Miksi valita SDM web-analytiikan kumppaniksi?

  • Mittaaminen ei ole vain kiva lisä, vaan kaiken tekemisemme ytimessä on saatavilla olevan tiedon analysointi ja siitä johdetut toimenpiteet. “Measure” on näin ollen olennainen osa jokaista digikanavaa.
  • Asetamme seurattavat tunnusluvut kaikille ostoprosessin vaiheille, joten kaikille RACE-mallin vaiheille on omat mittarinsa.
  • Suuntaamme resurssit toimenpiteisiin, jotka tuottavat teille eniten tuloksia. Tavoite on, että kaikki markkinointikanavat toimivat yhdessä liiketoiminnallisten tavoitteidenne saavuttamiseksi.
  • Tavoitteemme on siis havainnollistaa yrityksenne digitaalisen liiketoiminnan kokonaisuus, valita tärkeimmät mittarit ja kehittää toimintaa testaamisen kautta.
  • Mallimme toimii testatusti niin B2B- kuin B2C-aloilla ja siihen luottaa moni alansa johtava yritys.

SDM:n malli pitää keskiössä mittaamisen, mikä saattaa arjen tohinassa helposti unohtua. Jatkuvassa tekemisessä kaikki pohjautuu dataan. Saamme datasta uusia asiakaslähtöisiä havaintoja, ideoita ja oivalluksia.

Tuomas Salomaa

Varman digimarkkinoinnin päällikkö

Varaa aika tapaamiseen suoraan verkossa

Haluatko keskustella mieluummin suoraan asiantuntijan kanssa digimarkkinoinnista? Sovi tapaaminen kanssamme suoraan kalenterista! Tapaaminen on sinulle maksuton, eikä se sido sinua mihinkään. Varaa aika nyt!