Datan visualisointi

Tarkastele verkkopalvelusi tärkeimpiä lukuja helposti ymmärrettävässä muodossa MRACE® Dashboardilla

Datan visualisoinnissa on kyse siitä, että raporteissa esiintyvien lukujen havainnointi on nopeampaa, helpompaa ja silmälle miellyttävämpää. Mikä parasta, päätöksentekosi helpottuu kaiken dashboardilta saamasi tiedon avulla.

Johda markkinointia MRACE® Dashboardin avulla

MRACE® Dashboard on verkkopalvelun datan visualisoinnin työkalu, josta näet markkinointikanavien avainluvut ja tulokset kootusti yhdessä raporttipohjassa. Markkinoinnin toimenpiteet tuodaan visuaalisesti näkyviksi MRACE®-mallimme mukaiselle dashboardille, jolla helpotat muun muassa markkinoinnin johtamista, päätöksentekoa ja budjetointia.

Dashboardin avulla olet koko ajan tietoinen siitä, mitä verkkosivuillasi ja markkinoinnissasi tapahtuu MRACE®-mallin eri vaiheissa. Pystyt johtamaan markkinointiasi niin, että se aidosti vie teitä kohti liiketoimintanne tavoitteita ja ohjaat markkinointipanostuksenne kanaviin, missä ne tuovat parhaat tulokset. MRACE® Dashboardia ei ole tarkoitettukaan ainoastaan raportointiin, vaan se on myös työkalu markkinoinnin kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

MRACE® Dashboard tukee datan analysointia

Seuraa kaikkea dataa yhdestä paikasta lähes reaaliajassa

Näe kokonaisvaltainen kuva toteutuneista markkinointitoimenpiteistä ja tuloksista

Tunnista trendit ja pitkän aikavälin kehitys

Vertaile keskinäisesti eri markkinointikanavia ja käytä budjettinne parhaiten tuottaviin

Säästä aikaa automaattisella raportoinnilla

Johda markkinointitoimenpiteitä datalähtöisesti, kokonaisuus huomioiden

Referenssit

  • SDM erottui muiden digitoimistojen joukosta edukseen sillä, että heillä on selkeästi dynaaminen ja ketterä tapa tehdä töitä. Nämä ennakko-odotukset tiimi on lunastanut yhteistyömme aikana.

    Paula Louhelainen

    Sadex Oy

  • Yhteistyön aikana liidien määrä ja laatu ovat kasvaneet, osaamista on mittavasti käytössä ja tiimillä on paljon näkemystä siitä, mihin markkinoinnin uusin teknologia taipuu.

    Panu Kantosalo

    Cross Wrap Oy

MRACE® Dashboardin hyödyt

  • Datan visualisointi ja MRACE® Dashboard helpottavat monella tavoin datan ymmärtämistä ja tulkitsemista. Eri markkinointikanavista yhteen paikkaan koostettu data antaa kattavan kuvan markkinoinnin toimenpiteistä ja tuloksellisuudesta. Kaikki oleellinen data löytyy samasta paikasta. MRACE®-mallimme kautta esitetty ja jaoteltu data auttaa havainnollistamaan tärkeimpiä tuloksia asiakkaan ostopolun eri vaiheissa.

  • MRACE® Dashboard rakentuu liiketoiminnallisten tavoitteidenne pohjalta. Dashboardin avulla seuraat, missä mennään tavoitteisiinne nähden ja havainnoit, millä toimenpiteillä toimintaa voidaan tehostaa entisestään.

  • Voit tarkkailla markkinatilanteesi kehittymistä lisäämällä dahboardille esimerkiksi kilpailijoihin liittyvää dataa, alueellista hakukäyttäytymistä tai sisältöjen kulutusta eri liiketoimintaasi liittyvistä aihealueista.

  • Dashboard auttaa sinua löytämään verkkopalvelusi pullonkaulat, joiden takia mahdollisesti menetät potentiaalisia asiakkaita. Näet, mitkä laskeutumissivut ovat suosituimpia ja mitkä kaipaavat kehittämistä. Huomaat, mitkä käyttäjäryhmät ostavat sinulta eniten ja mistä kanavista.

  • Eri käyttäjäryhmät tarvitsevat käyttöönsä eri avainlukuja. Tämän vuoksi markkinoinnin dashboardiin rakennetaan asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta useita näkymiä, joita voivat olla muun muassa:

    • Johdon yleisnäkymä, josta näet yhdellä vilkaisulla eri MRACE®-mallin vaiheiden avainluvut, kulut ja tulokset
    • Markkinointikanavien yhteenvetonäkymä, jossa voit helposti tehdä vertailua eri markkinointikanavien tuomien tulosten välillä
    • Markkinointikanavakohtaiset näkymät, joissa pääset sukeltamaan syvemmälle tietyn markkinointikanavan dataan
    • Kampanjanäkymä, josta näet miten kampanja performoi kokonaisuutena ja eri mainoskanavissa
    • Liiketoiminta-aluekohtaiset näkymä, jossa pääset perehtymään tietyn liiketoiminta-alueen markkinoinnin toimenpiteisiin ja tuloksiin
  • Eri tasoiset näkymät auttavat kutakin dashboardin käyttäjää tarkastelemaan heitä kiinnostavaa dataa. Myös raporttien välittäminen erilaisille sidosryhmille helpottuu. Esimerkiksi johtoryhmälle voit toimittaa johdon yleisnäkymän, mikä sisältää kaiken heille oleellisen tiedon. Liiketoiminta-alueen johtajaa taas kiinnostaa pääasiassa hänen alueensa toiminta, ja hänelle raportoit liiketoiminta-aluekohtaisella raportilla.

  • Toisin sanoen vältät suppiloitumista. Kun eri markkinointikanavista saatavaa dataa tarkastellaan yhdestä paikasta, tiivistyy myös eri toimijoiden ymmärrys heidän osasta markkinoinnin kokonaisuutta. Esimerkiksi hakukonemainonnasta vastaava henkilö ja sisältömarkkinoija tekevät huomioita toistensa toimenpiteistä ja tuloksista, ja siten lisäävät yhteistä ymmärrystä siitä, miten voisivat tehostaa yhteistoimintaansa kokonaisuuden parantamiseksi.

  • MRACE® Dashboardilta näet yhdellä silmäyksellä digitaalisen markkinoinnin tilan, tai voit tarkastella yksityiskohtaisempaa dataa tiettyyn markkinoinnin osa-alueeseen liittyen. Dashboard toimii tärkeänä työkaluna päätöksentekosi tukena, koskee se sitten mediabudjetin allokointia kanavien välillä, uusien sisältöjen luomista tai uuden markkinointikanavan käyttöönottoa.

Millaisista lähtökohdista lähdemme rakentamaan MRACE® Dashboardia?

MRACE® Dashboardin käyttöönottaminen edellyttää tietyn lähtötason ja taustatoimenpiteet, jotta dashboardista saadaan kaikki hyöty irti.

Strategiamme mukainen mittaamisen nykytilan arviointi sekä mittaussuunnitelman luominen varmistavat, että mittaristo vastaa liiketoiminnallisia tavoitteitanne.

Mittaussuunnitelman pohjalta päästään etenemään mittaamisen tekniseen toteutukseen, jossa varmistetaan datan eheys, laadukkuus ja suostumuksenmukaisuus.

Kun nämä perustukset ovat kunnossa, voidaan MRACE® Dashboardia lähteä rakentamaan hyvistä ja laadukkaista lähtökohdista.

Dashboardin käyttöönoton jälkeen alkaa web-analytiikan tärkein ja eniten liiketoiminnallenne arvoa tuottava vaihe, eli jatkuva datan analysointi ja siitä johdettavat toimenpiteet. Jatkossa kehittämistoimenpiteet esimerkiksi verkkopalvelunne ja markkinoitinne osalta ovat aidosti dataohjautuvia.

Tiivistettynä MRACE® Dashboardin rakennus etenee yleisesti seuraavalla tavalla:

  1. Mittaamisen strategian luominen (nykytilan auditointi ja varsinainen mittaussuunnitelma)
  2. Mittaamisen tekninen toteutus
  3. MRACE® Dashboard ja datan visualisointi
  4. Datan analysointi ja kehitystoimenpiteet

Pyydä tarjous

Pyydä tarjous web-analytiikan ratkaisuistamme: mittaamisen strategia, tekninen toteutus, datan visualisointi (MRACE® Dashboard) ja jatkuva web-analytiikan palvelu!

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa