Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan voittavalla tavalla
Haluatko kehittää markkinointianne suunnitelmallisemmaksi ja tuloksellisemmaksi? Kaipaatko keinoja erottua kilpailijoista, tavoittaa oikeat kohderyhmät ja luoda pitkäaikaista kysyntää brändillenne?
Tapamme luoda asiakkaillemme voittavia markkinointistrategioita perustuu kokonaisvaltaiseen Market-Value-Growth -malliin, joka tuottaa tuloksia yrityksen kokoluokasta ja toimialasta riippumatta. Strategian myötä markkinointinne muuttuu yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja tavoitteelliseksi toiminnaksi, joka edistää liiketoimintanne päämääriä.
Markkinointistrategia perustuu aina kohderyhmäymmärrykseen – ei irrallisiin ideoihin
Markkinointistrategian luominen etenee kolmivaiheisesti: ensin luomme markkinaymmärryksen, sitten määritämme keinot ja kanavat kilpailuedun saavuttamiseksi ja lopuksi suunnittelemme konkreettiset toimenpiteet ja resurssit strategian toteuttamiseen.
Markkinaymmärryksen luominen on strategiatyön perusta. Analysoimme asiakkaiden ostokäyttäytymistä, lisäämme kohderyhmäymmärrystä ostajapersoonien avulla ja tunnistamme aidot kilpailuetunne. Näin erottaudutte kilpailijoistanne ja vastaatte asiakkaiden muuttuviin – yhä digitaalisempiin – ostoprosesseihin.
Toisessa vaiheessa asetamme tavoitteet, luomme arvolupauksen ja pääviestit sekä valitsemme oikeat kanavat ja teknologiat kohderyhmien tavoittamiseen. Suunnittelemme myös asiakkaiden ostopolut verkkosivuille. Päämääränä on tuottaa kohderyhmille ensiluokkaista arvoa, herättää kiinnostusta ja edistää ostopäätöksiä.
Viimeisessä vaiheessa teemme konkreettisen toteuttamissuunnitelman, aloitamme mittaamisen ja jalkautamme strategian käytäntöön. Sisällöntuotanto, digitaaliset kanavat ja automaatio ovat tärkeässä roolissa.
Markkinointistrategia perustuu markkinaymmärrykseen ja datalähtöisyyteen
Strategian luominen alkaa aina markkinan, asiakkaiden ja kilpailijoiden syvällisestä ymmärtämisestä. Keräämme ja analysoimme dataa eri lähteistä, jotta strategia pohjautuu oletusten sijaan faktoihin. Näin pystymme ohjaamaan markkinoinnin toimenpiteet oikeisiin asioihin.
Strategian ytimessä on kohderyhmille tuotettu ylivertainen arvo
Erottuvan arvolupauksen ja pääviestien määrittäminen on avainasemassa. Niiden tulee pohjautua aitoihin kilpailuetuihin ja vastata valittujen kohderyhmien tarpeisiin paremmin kuin kilpailijat. Näin strategia ohjaa tuottamaan kohderyhmille merkityksellistä arvoa.
Strategia sitoo yhteen tavoitteet, toimenpiteet ja mittaamisen
Hyvä strategia asettaa markkinoinnille selkeät tavoitteet ja mittarit. Se määrittelee konkreettiset toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi ja ohjaa resurssit prioriteettien mukaisesti. Jatkuva mittaaminen mahdollistaa ketterän optimoinnin matkan varrella.
Ostoprosessin murros täytyy huomioida
Asiakkaiden ostoprosessit ovat jatkuvassa muutoksessa. Strategian tulee pysyä ajan tasalla ja hyödyntää uusia teknologioita, kuten tekoälyä, markkinoinnin automaatiota ja personointia. Tavoitteena on kohdata asiakkaat oikeissa kanavissa juuri oikealla hetkellä.
Strategia ei ole staattinen dokumentti vaan jatkuva prosessi
Kerran luotu strategia ei ole ikuinen, vaan sitä tulee arvioida ja päivittää säännöllisesti. Markkinat, trendit ja teknologiat kehittyvät nopeasti, joten strategian pitää elää ajassa. Jatkuva datalähtöinen optimointi ja uuden oppiminen ovat strategiatyön kulmakiviä.
7 vaihetta markkinointistrategian luomiseen
Haluatko tehdä markkinointia, joka tuottaa laadukkaampia liidejä, vauhdittaa myyntiä ja turvaa brändinne pitkän aikavälin kysyntää?
Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte.
Lataa opas
Saamme asioita tapahtumaan
Valittu neljä kertaa Vuoden Toimistoksi
Yli 340 M€ edestä asiakkaille tuotettua digitaalista myyntiä ja tarjouspyyntöjä vuodessa
Yli 1,7 miljardia mainonnan näyttökertaa vuodessa
MVG-MRACE® osana opetusta yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa
100 % mitattavaa myynnin kasvua
Kuinka saamme aikaan tuloksia?
- Strategia: Luomme strategialla ymmärryksen markkinasta, kohderyhmästä ja kilpailueduistanne
- Pääviestit: Määritämme markkinoinnin pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja kiinnostavat asiakasta
- Tavoitteet & mittaaminen: Asetamme markkinoinnin tavoitteet ja mittariston, jotta voimme monistaa onnistumisia ja paikantaa kehityskohteita
- Koko funneli: Otamme haltuun koko markkinoinnin funnelin aina asiakkaan tavoittamisesta ostopolkujen luomiseen ja ostaneen asiakkaan sitouttamiseen saakka
- Jatkuva kehittäminen: Kehitämme toimintaamme datan pohjalta viikoittain ja kokeilemme jatkuvasti uutta kuukauden mittaisissa sprinteissä
Kaiken taustalla on MVG-MRACE®-mallimme, joka helpottaa markkinoinnin johtamista, mittaamista ja kehittämistä. Se on suoraan
verrannollinen tulosten kehittymiseen.
Annamme työllemme myös tyytyväisyystakuun.
Jutellaanko lisää?
Ota yhteyttä
Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.
"*" näyttää pakolliset kentät
Lue lisää
Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.