• Facebook

6 vinkkiä millainen on hyvä markkinointikuva Facebookissa

Tällä kertaa otetaan katsastukseen millainen on hyvä Facebook markkinointikuva. Käyttäjät selaavat Facebookkia vauhdilla, joten on merkitystä millaisen kuvan mainokseesi pistät. Käydään siis nopeasti läpi millaiset kuvat tutkitusti toimivat parhaiten. 1.     Iloiset, hymyilevät ja onnelliset ihmiset Tykkäämme katsoa iloisia ihmisiä. Ei ole sattumaa että markkinoinnissa on käytetty pitkään iloisia ilmeitä. Tutkitusti hymyilevä nainen on kaikkein varmin […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Tällä kertaa otetaan katsastukseen millainen on hyvä Facebook markkinointikuva. Käyttäjät selaavat Facebookkia vauhdilla, joten on merkitystä millaisen kuvan mainokseesi pistät. Käydään siis nopeasti läpi millaiset kuvat tutkitusti toimivat parhaiten.

1.     Iloiset, hymyilevät ja onnelliset ihmiset

Tykkäämme katsoa iloisia ihmisiä. Ei ole sattumaa että markkinoinnissa on käytetty pitkään iloisia ilmeitä. Tutkitusti hymyilevä nainen on kaikkein varmin valinta kun mietit kuvaa markkinointiisi. Tällä et tosin erottumaan pääse, mutta jotkut asiat kuin vain toimivat näin niin miksi niitä muuttamaan.

2.     Värit erottuvat

Värikkäät kuvat näkyvät. Tämä ei sovi kaikkeen markkinointiin, mutta suosittelen testaamaan. Sinun ei tarvitse välttämättä ottaa värikkäitä tuotekuvia vaan riittää kun vaihdat kuvan taustan värikkääksi. Tällöin kuvasi erottuu muiden kuvista ja kiinnittää ihmisten katseet.

3.     Logo

Logo on hyvä markkinointikuva kun brändisi on tunnistettava. Myös kun olet onnistunut tekemään tuotteestasi tunnetun ja ihmiset haluavat ostaa sinun tuotteitasi niin logon käyttämistä kannattaa kokeilla. Logolla markkinoiminen on myös aina testi brändisi tunnettavuudesta.

4.     Tarjous

Kirjoita tarjouksesi kuvaan! Tässä taas huomataan, että markkinointi ei ole rakettitiedettä. Jos sinulla on hyvä tarjous niin voit kirjoittaa sen kuvaan. Facebookissa se on nopeasti luettavissa. Muistathan kuitenkin, että Facebook markkinointikuvassa tekstin osuus ei saa ylittää 20% kuvan pinta-alasta.

5.     Lapset ja lemmikit

Nämä vain toimivat. Joidenkin tutkimusten mukaan 2/5 viraaliksi lähtevästä videosta tai mainoksesta sisältää lemmikkejä tai lapsia touhuilemassa mukavia ja hauskoja juttuja. Ihmiset tulevat niistä iloisiksi ja mainoksen klikkausprosentti nousee. Taas kerran rakettitieteet tehdään Nasalla eikä markkinointitoimistossa.

6.     Hauskaa tai outoa

Hauskat tai oudot kuvat. Kunhan ne kiinnittävät katseen. Minusta on ollut viime aikoina kiva nähdä miten markkinoinnissa on alettu käyttämään varsinkin jälkimmäistä. En ihan täysin ole perehtynyt miksi oudot kuvat viehättävät, mutta jotenkin ne kiinnostavat ja ihmisiä kiinnostaa nähdä mihin klikkaaminen johtaa. Varsinkin kun mainostajana on tunnettu brändi ”turvallisella” sivustolla. Tähän aiheeseen pitääkin perehtyä lisää myöhemmin.

Summasummarum

Markkinointikuvien tekeminen ei ole rakettitiedettä, mutta aikaa niiden tekemiseen saa menemään paljon. Välillä pienetkin erot kuvissa vaikuttavat mainoksen klikkauksiin ja kaupan käymiseen. Jos teet mainoskuvan hymyilevästä naisesta niin tee niitä kerralla 4kpl käyttäen eri taustaa tai sijoittelua. Näin saat ymmärrystä millainen kuva toimii parhaiten. MUISTA tallentaa keräämäsi tieto tarkasti tai ainakin varmistaa että palveluntarjoajasi tekee niin. Vain sillä tavalla markkinoinnista kertyy kokemusta ja opit markkinoimaan paremmin.

Tällä kertaa mentiin näppärillä perusjutuilla ja ensi viikolla taas mennään digitaaliseen markkinointiin yleisesti. Sitä ennen kuitenkin Jaakko pamauttaa taas asiaa torstaina eetteriin.

Mukavaa työviikkoa!

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää